hoi allemaal,
heb even een vraagje. charlie is zaterdag van zijn kooi gevallen en heeft hierbij het puntje van zijn snavel gebroken. het heeft even gebloed maar dit stopte al snel.
daarna was hij erg voorzichtig en pakte niks vast met zn snavel.
nu eet hij nog steeds geen pellets. wel zaad en fruit.
mijn vraag is of jullie een idee hebben hoe ik de pellets aan kan bieden. (zijn te hard) ben anders bang dat hij te weinig voeding binnen krijgt.
alvast bedankt.
Het kan vrij pijnlijk zijn voor een tijdje hoor. Ik zou inderdaad de pellets ff weken als hij gewend is Pellets te eten want die heeft hij toch wel nodig.
Mocht het na een weekje niet beter zijn zou ik toch een VA ff raadplegen.
poeh dit probleem ken ik kokkie heeft het twee keer gehad zij wou toen ook een paar dagen niet eten vooral geen hardere dingen wij hebben kokkie toen zolang pap bijgevoerd om te voorkomen dat ze te zwak werd maar na twee a drie dagen zal charlie denk ik wel weer voorzichtig beginnen te eten
kokkie klom in die tijd ook haast niet in de kooi en speelde ook niet met de speeltjes want dat was te pijnlijk voor haar snaveltje maar dat echt vanzelf weer over.
en idd je kan proberen of ze de pellets geweekt wil aannemen en misschien met een smaakje dat ze weer aansterkt
succes ermee en veel sterkte toegewenst!!
Maandag 8 December 2008 9:41 pm
PeCe Vlieger
Vermoedelijk is het grotendeels angst en voorzichtigheid en zal Charlie binnenkort al weer steviger voedsel eten. Alleen dingen waar die zelf in moet "hakken" zullen wat lastiger gaan omdat de snavel niet zo scherp meer is.
Voorlopig de pellets zachter maken of er zelfs een pelletpapje van maken. Als je voor het zachter maken bijvoorbeeld een vruchtensap gebruikt die Charlie graag lust, dan krijgt die en sap en pellets binnen. Vanzelfsprekend kan je ook gewoon water gebruiken om het makkelijker eetbaar te maken.
hoi,
sorry voor de late reactie.
ondertussen gaat het goed met charlie.
hij heeft een paar dagen geen pellets willen eten. zelfs niet als ik er een papje van maakte. heb hem toen maar iets meer zaad gegeven. dat smaakte hem wel en groente en fruit.
gelukkig ging hij na een paar dagen weer aan de pellets en eet weer als vanouds.
hij pakt ook weer alles vast met zijn snavel. dat was soms nog wel een grappig gezicht. normaal als hij van zn kooi naar beneden klimt is hij er zo.nu deed hij er erg lang over.
hij heeft nu een beetje een stompje maar dat zal wel weer aangroeien.
bedankt allemaal voor de reacties.
Zondag 28 December 2008 12:17 pm
Sue Moderator
Fijn dat het allemaal goed is gekomen. Grappig trouwens dat zaad eten wel ging, en pellets niet. Wellicht vond hij het zaad wel de moeite waard? Of..?
ja denk dat charlie het er ook wel een beetje van nam. haha. heel slim.
maar goed hij is wel uit zichzelf weer aan de pellets gegaan dus daar ben ik erg blij om.
Zondag 28 December 2008 12:34 pm
Sue Moderator
Hij had nét dat beetje extra aansporing nodig om wat te gaan eten. Da's niet erg, zeker niet omdat hij erna weer wel andere dingen is gaan eten.
Maandag 29 December 2008 9:23 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:08 am