|
|
|
wilma&jacko
Eitje
| tam maken |
|
|
hallo allemaal
ik zal me eigen eerst even voor stellen
mijn naam is wilma
mn grijze rood staart heet jacko
hij is een man van eind 2006
ik kan alle info gebruiken die jullie hebben voor ons
ik heb jacko nu 2 dagen bij mij in huis
hij zit nooit vast in zn kooi
hij kan er uit en in wanneer hij wilt want ik vindt dat hij die vrijheid moet hebben
nou is meerendeels mijn hulp vraag aan jullie of jullie wat tips voor mij en hem hebben om hem wat tammer te maken
hij is niet zo tam als we bij zijn kooi staan dan schteeuwt hij hel erg en vooral heel hard
ik zou zo graag willen dat hij op stapt
hij eet ook niet echt een stukkje appel als hij het eventuweel aanpakt dan bijt hij dr een beetje in en laat hij het weer vallen hij pakt het ook niet over in zn pootje
wie kan mijn adviesen geven  |
Dinsdag 12 Februari 2008 11:56 am |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: tam maken |
|
|
Hoi Wilma & Jacko, welkom hier!
Even een vraagje.. Is Jacko gekortwiekt? Weet je of hij al eerder tam was?
Kijk ook eens in dit topic: http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html
Hier staan wat links naar andere topics over tam maken hier op het forum.
Heb je trouwens ook foto's van Jacko? Foto's kan je hier in je dagboek zetten. Voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html |
Dinsdag 12 Februari 2008 12:05 pm |
|
|
wilma&jacko
Eitje
|
|
quote:
Originally posted by Sue
Hoi Wilma & Jacko, welkom hier!
Even een vraagje.. Is Jacko gekortwiekt? Weet je of hij al eerder tam was?
Kijk ook eens in dit topic: http://www.fluffies.org/nl/pap.....t4149.html
Hier staan wat links naar andere topics over tam maken hier op het forum.
Heb je trouwens ook foto's van Jacko? Foto's kan je hier in je dagboek zetten. Voor meer info:
http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
hallo fluffy seu
nee helaas heb ik nog geen foto,s van hem
ja hij is wel gekortwiekt
en nee bij die anderen mensen zat hij altijdt maar in zn kooi en werd voor de rest er niks mee gedaan
 |
Dinsdag 12 Februari 2008 12:21 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
hoi,
welkom op het forum
groetjes joyce en coco |
Dinsdag 12 Februari 2008 7:44 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
|
|
Wat jammer dat die mensen nooit met hem aan de gang zijn gegaan.. Heb je wat aan de links hierboven? Het is het beste als hij niet in de buurt v/d kooi is, in een vreemde kamer. Daar zijn ze vaak een stuk bewerkelijker. |
Dinsdag 12 Februari 2008 9:58 pm |
|
|
Angela en pino
Vlieger
welkom en gezellig dat we weer een gaaien liefhebber erbij hebben.... |
Woensdag 13 Februari 2008 7:24 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hoi Wilma, Van harte welkom hier op het forum. Hou vooral als startpunt in gedachte dat geduld en doorzetten je sterkste troef zal moeten zijn om Jacko tam te maken. Ben er vrij zeker van dat dat gaat lukken hoor maar je zal best wel weten dat gaaitjes heel koppig kunnen zijn.
Maar even zoals Sue zegt: hem in een andere kamer kunnen brengen, weg van zijn kooi. Met een opstapstok of zo, zit hij nog niet rechtstreeks op je hand maar doormiddel van die stok kan je hem al leren op te stappen. Volgens mij is hij echt zijn territorium aan het verdedigen als hij zo schreeuwt als je bij zijn kooi komt.  |
Zaterdag 16 Februari 2008 4:27 pm |
|
|
wilma&jacko
Eitje
|
|
|
quote:
Originally posted by Sarah
Hoi Wilma, Van harte welkom hier op het forum. Hou vooral als startpunt in gedachte dat geduld en doorzetten je sterkste troef zal moeten zijn om Jacko tam te maken. Ben er vrij zeker van dat dat gaat lukken hoor maar je zal best wel weten dat gaaitjes heel koppig kunnen zijn.
Maar even zoals Sue zegt: hem in een andere kamer kunnen brengen, weg van zijn kooi. Met een opstapstok of zo, zit hij nog niet rechtstreeks op je hand maar doormiddel van die stok kan je hem al leren op te stappen. Volgens mij is hij echt zijn territorium aan het verdedigen als hij zo schreeuwt als je bij zijn kooi komt.
hallo
ik zal je vertellen ik heb 2 keer op een kleine ruimte met hem gezeten en hij zat op mijn hand en zelfs eventjes in mn nek maar dat vond ik toch nog een beetje eng
ik ben nu ook bezig om met hem op de bank te zitten ik zit dan met mn rug naar de kooi toe en dan laat ik hem gewoon ff overstappen van de ene hand naar de anderen hand
maar na een hele week ben ik nu zo ver dat ik hem een beetje rustig van zn kooi kan pakken en op mn bank kan gaan zitten met hem en hem kan aaien over zn ruggetje
en zelfs een beetje in zijn nekje kan kriebelen
dus ik denk eigenlijk dat het wel helemaal goed gaat komen met hem
en als hij dat nou allemaal kan straks hoop ik dat hij ook wat woordjes gaat na doenn  |
Zaterdag 16 Februari 2008 6:38 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hey, dat is goed nieuws zeg. Prima werk heb je gedaan hoor. Doet dat altijd goed als je ze zo'n vooruitgang ziet boeken. Jacko zijn vertrouwen zal nog meer groeien, je zal wel zien. Ook jou vertrouwen naar Jacko toe zal toenemen en uiteindelijk gaan jullie een hele leuke band hebben met elkaar. Echt knap gedaan al.  |
Zaterdag 16 Februari 2008 10:40 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Wow, jullie zijn vooruit gegaan! Goed gedaan zeg! Probeer hem aub wat minder in je nek te houden, omdat je daar geen 'overzicht' hebt en hij flink wat schade kan toebrengen als hij schrikt.  |
Maandag 18 Februari 2008 11:15 am |
|
|
wilma&jacko
Eitje
quote:
Originally posted by Sue
Wow, jullie zijn vooruit gegaan! Goed gedaan zeg! Probeer hem aub wat minder in je nek te houden, omdat je daar geen 'overzicht' hebt en hij flink wat schade kan toebrengen als hij schrikt.
hallo
daarom laat ik hem ook nog niet in mn nek zitten
hij wil nog steets wel een beetje bijten maar ik weet nu wel inmiddels als hij in mn vingers bijt dat hij (gelukkig )niet door bijt dus hij kan hij mij wel bijten ik lat toch geen reactie zien
maar het gaat wel steets beter met hem
hij probeert nu zelfs af en toe het woordtje hallo te zeggen |
Maandag 18 Februari 2008 12:25 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Hallo naamgenoot wat super zeg dat je al zover met Jacko in korte tijd bent gekomen
Dat komt vast helemaal goed en hij boft nu maar dat hij bij jullie is gekomen!
Zielig heh als ze alleen maar in een kooi zitten en er niets mee word gedaan.
Ik denk dan ook altijd dat je dan beter een gaai op batterijen kan nemen  |
Maandag 18 Februari 2008 12:34 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Whahaha leuk is dat he, als ze aan het oefenen zijn? Oefent hij graag in je bijzijn? |
Maandag 18 Februari 2008 9:58 pm |
|
|
Angela en pino
Vlieger
quote:
Originally posted by wilma&jacko
quote:
Originally posted by Sue
Wow, jullie zijn vooruit gegaan! Goed gedaan zeg! Probeer hem aub wat minder in je nek te houden, omdat je daar geen 'overzicht' hebt en hij flink wat schade kan toebrengen als hij schrikt.
hallo
daarom laat ik hem ook nog niet in mn nek zitten
hij wil nog steets wel een beetje bijten maar ik weet nu wel inmiddels als hij in mn vingers bijt dat hij (gelukkig )niet door bijt dus hij kan hij mij wel bijten ik lat toch geen reactie zien
maar het gaat wel steets beter met hem
hij probeert nu zelfs af en toe het woordtje hallo te zeggen
aaaahhhhww dat is lief,en wat goed!!hij voelt zich duidelijk steeds beter....moet jou ook een super gevoel geven!!  |
Dinsdag 19 Februari 2008 7:50 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:09 am
|
|
|
|
|
|