Tanden?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Remy28
Net uit het ei

Tanden?  Reageer met quote  

Ik zat vanmiddag lekker in het gras met mijn papegaai en opeens viel me op dat hij een soort van tanden in zijn gehemelte heeft ? is dit normaal?? het zag er best wel griezelig uit ! en dan nog een vraagje is gras schadelijk voor een papegaai ? hopelijk hoor ik snel wat van iemand !
xxx
Remy
Bericht Zondag 5 Augustus 2007 3:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Sue
Moderator
Moderator

Re: Tanden?  Reageer met quote  

Volgens mij is gras niet schadelijk voor je gaaitje hoor. Volgens mij zijn het geen tanden hoor, maar wat het wel is?
Bericht Zondag 5 Augustus 2007 4:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remy28
Net uit het ei

Reageer met quote  

gelukkig dat gras niet schadelijk is !
maar kan iemand eens in de mond kijken van zijn papegaai het zit ver naar achteren een soort van scheur en dan (lijkt er op) allemaal kleine witte tandjes ! ik heb net weer ff gekeken en ik kan het gewoon niet anders omschrijven ! dit zal toch wel normaal zijn??
hopelijk heeft iemand strax het verlossende antwoord !
groetjes remy
Bericht Zondag 5 Augustus 2007 11:58 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Gras lijkt me ook niet schadelijk en tanden .... ja hoor!!! Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar vorige week liet Sjaak (van Dieca in Gorinchem) me zien dat zijn araatje Chili (5 maanden nu) écht tanden heeft..... wist niet wat ik zag.... maar wat je omschrijft klopt precies Remy28
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 12:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat kleine scheurtje is de ingang naar de krop. ziet heel vreemd uit ja, klopt maar is heel normaal. alle vogels hebben dit. dus geen paniek.
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 7:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gras is op zich niet schadelijk voor gaaitjes maar let wel op waar hij in het gras zit en eet. Wanneer het een plek is waar veel honden lopen kan er behalve poep ook urine liggen en dat lijkt mij niet echt gezond. Wink
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 9:53 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jamy_nl
Gras lijkt me ook niet schadelijk en tanden .... ja hoor!!! Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar vorige week liet Sjaak (van Dieca in Gorinchem) me zien dat zijn araatje Chili (5 maanden nu) écht tanden heeft..... wist niet wat ik zag.... maar wat je omschrijft klopt precies Remy28

Wat grappig!!!! ga zo ook eens kijken of Cleo dat ook heeft...of is het iets van grote gaaien??
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 10:59 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

nee hoor, onze max (alexander) heeft het ook .
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 12:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Remy28
Net uit het ei

Reageer met quote  

Gelukkig ! ik was al bang dat er weat mis was met me papegaai haha !
het ziet er inderdaad heel raar zelfs beetje griezelig uit ! maar gelukkig weet ik nu dat het normaal is haha dank jullie wel!Very Happy

Groetjes van mij en Chiko(K)
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 1:03 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ken dat wel, als ik in de snaveltjes kijk ziet het er ook een beetje vreemd uit maar zijn dat echt tanden??
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 10:26 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Ik ken dat wel, als ik in de snaveltjes kijk ziet het er ook een beetje vreemd uit maar zijn dat echt tanden??

Nou of je ze moet poetsen en vullen enzo ..... een tandarts lijkt me iets te voorbarig Laughing maar het zijn een soort raspjes en zien er echt uit als kleine tandjes (gezien vanuit vogel perspectief dan hè )
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 10:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ja raspjes, maar dus geen vulligen of orthodontie nodig? Laughing
Bericht Maandag 6 Augustus 2007 11:04 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heb gister nog even geprobeerd te kijken, maar zag het niet echt....Cleo dacht dat ik haar lekker onder haar snavel ging kriebelen en hield haar kop zoveel naar achter dat ik niks meer kon zien....
Dus dan maar gekriebeld.. Laughing
Bericht Dinsdag 7 Augustus 2007 9:09 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

het zit helemaal aan de achterkant van de tong. ze moeten die echt heel ver uitsteken wil je het goed zien. ik denk dat de tandjes de opening afsluiten of zo.
Bericht Dinsdag 7 Augustus 2007 12:33 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het zit inderdaad vrij diep. Als ze gapen kan je ze soms zien zitten!
Bericht Dinsdag 7 Augustus 2007 6:36 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:09 am
  Berichten van afgelopen: