|
|
|
ellen
Eitje
| Te koop: Grijze roodstaart papegaai (7 maanden oud) |
|
|
Grijze roodstaart papagaai. Hij is 7 maanden oud, geringt, ingeent tegen ziektes. Ik weet niet of het een hij of zij is. Heeft een kooi, reiskooi en eten
Mijn e-mail is ellen_peeters4.----- AUB EMAILADRES VERWIJDEREN! -----.hotmail.com |
Donderdag 29 Januari 2009 1:56 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Te koop |
|
|
Hoi Ellen. Welkom hier. Wat wil je voor je vogel hebben?
Waarom wil je hem herplaatsen als ik vragen mag? |
Donderdag 29 Januari 2009 2:46 pm |
|
|
ellen
Eitje
| Waarom verkoop ik mijn papegaai? |
|
|
De papegaai is van de ouders van mijn vriend. Deze hebben zoveel ruzie om het beestje dat hij/zij nu bij mij staat. Hij heet Pino. Hij komt uit Wijnechem, Belgie. De zaak heet De Pauw. De eigenaar is kweker.
Ik heb al een bod gehad van 500, omdat ze zo duur zijn probeer ik nog wat meer geld te krijgen.
Hij koste 1600,
Groetjes, Ellen |
Donderdag 29 Januari 2009 3:29 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Voor 1600 kun je 3 grijsjes halen..
Maar net zoals ik al in de andere topic zei, heb je niet liever dat die een goed huisje krijgt dan dat ze ervoor gaan bieden?
Als ik ooit m'n gaaitjes weg zou moeten doen om wat voor reden dan ook, zou ik ze hier op het forum aan iemand 'geven' die goed voor ze zou zorgen |
Donderdag 29 Januari 2009 3:36 pm |
|
|
Windkracht13
Vlieger
1600 euro, is íe van goud ,hahahaha
Vertel eens wat voor kooi Pino heeft, misschien dat dat de prijs heeft bepaald  |
Donderdag 29 Januari 2009 3:49 pm |
|
|
irene
Vlieger
Jeetje, wat duur! 1600 euro! Daar kan je wel 3 van halen ja Ik denk niet dat je zoveel er voor kan krijgen hoor!
Een bod van 500 euro is al veel hoor! Mijn chico heb ik voor 400,- gekocht en was toen 5 weken oud.
|
Donderdag 29 Januari 2009 4:03 pm |
|
|
|
|
millie
Kamikaze piloot
zo wat worden er de laatste tijd veel grijsje weggedaan
Een grijsje ongetest zijn 550 of minder. ik heb Tara toen weggedaan voor 600 geloof ik met alle testen en geslacht. |
Donderdag 29 Januari 2009 5:18 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat
quote:
Originally posted by millie
zo wat worden er de laatste tijd veel grijsje weggedaan
Da's omdat ik de mijne net gevonden heb
Maar even serieus, is mij ook net vandaag opgevallen
Hoe dan ook, succes met het vinden van een nieuw baasje en vooral een goede tehuis, want dat zal niet meevallen met die prijs en reken erop dat je het grootste deel ervan niet terugkrijgt. Witkuif Kaketoes verkopen voor (veel) minder, en voor een 'tweedehandse' Grijze ongeacht de kooi en accessoires denk je inderdaad zowat aan de derde van het bedrag. Ik zag je advertentie ook op het Marktplaats... |
Donderdag 29 Januari 2009 6:26 pm |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Het bedrag is niet echt realistisch nee, de laatste tijd zie ik ze zelfs steeds vaker nog onder de 500 euro op marktplaats staan (lijkt wel een soort overschot te zijn ofzo).
Maar in ieder geval succes met het vinden van een nieuw huis. |
Donderdag 29 Januari 2009 9:17 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Op zich is dat niet zo raar, er zullen heel wat 'opknappers' ( ) tussen zitten op marktplaats en dan is de volle mep betalen echt onredelijk. En waarom zou je voor een tweedehandsje net zoveel of meer betalen terwijl je dan bij de kweker een jonge vogel hebt die je nog helemaal zelf netjes kunt opvoeden kwa voer en gedrag?? Dat klinkt hard, maar dat zal wel de reactie zijn van veel potentiele kopers...Ik vind 500 euro voor een grijsje en een goed tehuis helemaal zo gek nog niet....
Kan me natuurlijk voorstellen dat je baalt als je 1600 euro hebt betaald, maar sorry, dat is echt niet marktconform en veel mensen weten dat!! Het zoeken naar iemand die daar de helft of meer van wil betalen en een goed thuis biedt?? Tsjaa, dat zal de spelt in de hooiberg zijn!  |
Vrijdag 30 Januari 2009 11:05 am |
|
|
arnootje
Beginnende vlieger
Ik heb ook net een grijsje overgenomen voor maar 450 euro, deze mensen zochten er een goed tehuis voor.
Owja, prijs was incl. voer, speeltjes en de kooi.
Een jong grijsje kost je bij bijvoorbeeld Lorre en co en dieca toch al snel rond de 800 a 850 euro. Als je er dan nog een flinke kooi bij koopt ben je snel 1200 euro kwijt.
Maar 1600 euro is schofterig duur, en als je hem voor dat bedrag nog moet heropvoeden. |
Vrijdag 30 Januari 2009 4:14 pm |
|
|
Laura B
Moderator

heropvoeden is in dit geval denk ik niet nodig, het beestje is immers pas zeven maanden oud.... Ik doelde op de gaaien die je vaak op marktplaats ziet! Ik hoop dat Ellen een fijn huisje vindt en vindt het goed dat ze de stap heeft gezet om ook mensen hier om hulp te vragen!  |
Vrijdag 30 Januari 2009 5:20 pm |
|
|
|
|
arnootje
Beginnende vlieger
een grijsje van 7 maanden kan al aardig vervelende gewoontes aangeleerd hebben. Elke vogel die niet van jezelf is heeft een ander patroon, levensstyle, gewoontes en 9 van de 10 keer passen die niet bij de nieuwe situatie. |
Vrijdag 30 Januari 2009 5:23 pm |
|
|
ronald&angelique
Fladderaar
| Re: Waarom verkoop ik mijn papegaai? |
|
|
quote:
Originally posted by ellen
De papegaai is van de ouders van mijn vriend. Deze hebben zoveel ruzie om het beestje dat hij/zij nu bij mij staat. Hij heet Pino. Hij komt uit Wijnechem, Belgie. De zaak heet De Pauw. De eigenaar is kweker.
Ik heb al een bod gehad van 500, omdat ze zo duur zijn probeer ik nog wat meer geld te krijgen.
Hij koste 1600,
Groetjes, Ellen
echt hier word ik een beetje misselijk van
eerst om de eigen portemenee denken en dan pas aan de vogel.
ik zou hier nog veel meer kunnen zeggen maar ik denk niet dat het er dan gezelliger op word |
Zaterdag 31 Januari 2009 5:20 pm |
|
|
Laura B
Moderator

quote:
Originally posted by arnootje
een grijsje van 7 maanden kan al aardig vervelende gewoontes aangeleerd hebben. Elke vogel die niet van jezelf is heeft een ander patroon, levensstyle, gewoontes en 9 van de 10 keer passen die niet bij de nieuwe situatie.
Als dat zo zou zijn, zijn vrijwel alle 'tweedehands' vogels dus gedoemd, omdat die niet zouden kunnen aarden in een nieuwe omgeving....wat een onzin! Dieren kunnen zich snel aan een nieuwe omgeving aanpassen en zich hechten aan nieuwe eigenaars. Jonge dieren zijn nog goed op te voeden en zeven maanden is nog hartstikke jong, dus alle kans van slagen zou ik zeggen... |
Maandag 2 Februari 2009 4:23 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:09 am
|
|
|
|
|