terug de kooi in is een drama!!!!!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
shiney1981
Eitje

terug de kooi in is een drama!!!!!  Reageer met quote  

sinds maandag zijn wij (marc en johanna ) de nieuwe baasjes van sjakko.

sjakko is vermoedelijk een meisje omdat ze enorm naar mannen trekt .
mooooooooooi want mijn man wilde een papegaai.
ik ben er wel lief voor en klets en gezellig mee ,maar kroelen vind ik niet belangrijk om dat ik die snavel toch ff wat groter vind als van me tamme valkparkietjes hahah.

de man waar ze woonde was stervende en was meer in het ziekenhuis als thuis. het was hart verscheurend haar mee te nemen !

waarom een oudere papegaai?
ze is dus vermoedelijk 8 jaar
nou gewoon omdat wij nog nooit aan puppy,s kittens of jonge vogels zijn begonnen . omdat er zo veel dieren een goed huis verdienen .
voor jonkies is altijd wel een adres te vinden toch?

natuurlijk moet je veel geduld hebben .
maar gelukkig is ze smoor verlieft op mijn man .
nouja dat denk ik omdat ze kropt en een soort tja hoe noem je het ..parings dans doet op zijn schouder . ook kruipt ze in zijn nek hahahah

leuk maar niet goed toch? dit gedrag kan niet goed zijn voor mij heb ik gelezen . maar ben me er zeer bewust van haar niet jaloers te maken !!!
hoop ook dat het extreme gedrag af neemt.

nou komt het DEKOOI TERUG IN
ze heeft het laatste jaar er niet vaak uit gekunnen omdat die man zooooo erg ziek was.
als ze er dus uit mocht ging ze alleen terug als ze sterft van de honger.

wij hebben enorm geduld maar nu komt er een probleem ,
wij hebben een boot en daar staat haar weekend kooi nu , (ze is geknipt aan 1 vleugel).
maar als ze niet terug in de kooi wil ..hoe krijg ik haar in een vervoers kooi ?
ja lokken met wat lekkers ....maar dat is uit teseten ,wat madam erg lekker vind.
kaas vind ze lekker maar dat is niet erg gezond voor haar heb ik gelezen .
ik denk dat we heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel geduld moeten hebben , maar als iemand een iedeetje heeft sta ik daar graag voor open !!!!!!

STOK VIEL NAAR BENEDE MET PAPAGAAI
dit vertelde de vorige eigenaar ...wij hebben de stok boven in vervangen voor een nieuwe (zelfde ronde en maat) ,maar ze wil er nog niet op zitten .
ze zit nu op de onderste stokken . denken jullie dat ze over der angst heen komt om er op te gaan zitte ?
ik weet dat ze niet veel vergeten en super slim zijn dus vandaar ik het vraag .

honderduizend vragen heb ik , maar ik zal het hier even bij laten en erg veel eerst gaan lezen op het forum voor ik weer een topik open hihi.
al vast enorm bedankt voor jullie reactie.
zeg maar zo beter 1000 adviezen te veel als 1 te weinig , want mensen leren ook tot ze ons verlaten.

groetjes johanna en marc
Bericht Donderdag 24 September 2009 9:39 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

jeetje wat een verhaal.
ten eerste, ik zou ook de andere vluegel laten wieken, zo om een beter evenwicht te geven aan de vogel zelf.
ten tweede, even niet op de schouder laten zitten maar op de knie., daardoor kan je beter over de vogel heersen. hoe hoger, hoe meer praatjes ze krijgen en voor nu is het even belangrijk dat de gaai weet waar zijn plek is.
dan zou ik gaan oefenen met opstappen. telkens op en af op en af en belonen. dat moet al heel goed kunnen en ze zijn heel leergierig dus hebben ze alles zo door.
maak duidelijke regels net als bij kinderen wat wel en niet mag, dat JULIIE bepalen wanneer er naar buiten mag gaan en wanneer niet.
het opkroppen en balsen gebeurt heel vaak omdat ze de persoon als partner zien. probeer dan met iets af te leiden. een speeltje of samen een spelletje spelen, dan kan de baltsen niet doorgaan en het opvoeren ook niet. daarom ook heel belangrijk dat ze op de knie zit en niet op de schouder.
het is geweldig dat jullie haar opgevangen hebben. oudere dieren hebben ook recht op liefde en een goed thuis. gaat zeker lukken bij jullie. heb gedudl, alles komt wel, maar niet van de ene op de andere dag.
oh ja, de stokken, wat als je de inrichting van de kooi eens helemaal veranderd. speeltjes, stokken etc, misschien dat zo ook de bovenste etage weer gebruikt kan worden.
Bericht Donderdag 24 September 2009 10:34 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben het helemaal eens met wat Alexandraatje zegt.

Op de knie en niet meer op de schouder voorlopig. Het partnergedrag toch wel proberen tegen te gaan op deze manier en indien nodig afleiden of indien het nog niet helpt, ff op de kooi zetten en negeren, paar minuten.

De kooi regelmatig herinrichten zorgt ervoor dat je gaaitje de veranderingen gewend gaat worden en leuk gaat vinden en het gaat ook de verveling tegen.

Het is absoluut beter van ook de 2de vleugel te laten wieken, ze moeten hun evenwicht kunnen houden, met 1 gewiekte vleugel is dit onmogelijk.

Het op en afstappen is inderdaad dus DE eerste oefening die nu het belangrijkste is om te oefenen en positieve dingen belonen, negatieve dingen negeren.
Probeer met een opstapstok te werken indien je niet zeker bent van je gaaitje op dit moment.
Bericht Donderdag 24 September 2009 7:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
shiney1981
Eitje

Reageer met quote  

oke dankje al vast .
het is heel moeilijk omdat hij niet van de arm en schouder af wil en dan bijt.
eenmaal op je arm en je bent de sjaak zeg maar .

nu zit hij op de kooi , mijn man kroelt hem af en toe ...en als hij kropt stopt hij met kroelen .
en zegt hij nee .
het is allemaal zo pril om echt te oordelen natuurlijk .

kwa veren ..
zo had ik het nog niet bekeken ...
ik laat hem voortaan aan 2 vleugels knippen bedankt voor de duidelijke uitleg

ik zal een beetje op de hoogte houden van het verloop
gr johanna en marc
Bericht Donderdag 24 September 2009 8:40 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heel fijn dat je ons op de hoogte gaat houden. Veertje

Dat hij bijt om van de schouder af te komen is omdat hij niet van zijn "hoge troon" afwil maar dat is net waar je toch ff doormoet want eens hij gewend is dat hij/zij daar niet mag zitten als er bijtgedrag bij te pas komt dan hebben ze het snel door hoor.
Bericht Vrijdag 25 September 2009 7:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat top top dat jullie Sjakko hebben opgevangen.

En inderdaad niet op de schouder latne maar op de knie of hand. En veel oefenen met op -en afstappen. Eventueel kun je ook nog met een opstaptouw werken.

Heel veel succes !!!
Bericht Vrijdag 25 September 2009 8:46 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik snap wat je bedoelt als hij eenmaal op je arm zit loopt hij meteen door naar boven.
laat hem daarom niet op je arm maaar op je hand zitten en zodra hij naar boven wil klimmen moet je hem blokkeren met je andere hand om zo te voorkomen dat hij doorklimt. is moeilijk hoor, maar agat je met oefenen beslist lukken. zet hem van je hand meteen op je knie. en geef hem dan een kleine beloning. een pijnboompitje of zo, vinden ze heerlijk. en heb geduld, komt allemaal wel goed.
Bericht Vrijdag 25 September 2009 9:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
shiney1981
Eitje

Reageer met quote  

nou WE euhhh mijn man natuurlijk hihi
heeft veel met sjakko gewerkt zeg maar .
het kroppen doet ze nog steeds maar dan negeert marc haar en we hebben het idee dat dit toch wel indruk op haar maakt .

op de knie ...hahaha egggg nie madam wil meteen naar boven .
dus werken we nog even een beetje van af de hand en op de kooi.

op en af gaat nu redelijk goed...geen stres van help ik moet de kooi in.
en jaja vanavond met de hand in de kooi !!!!!!
we hebben haar wel de kans gegeven er ook weer uit te komen , omdat we niet het idee wilden wekken bij haar dat in de kooi ook echt IN de kooi blijven is . of is dit nou net niet de bedoeling?

ze eet poetst en kletst goed dus ik denk wel dat ze op der gemakkie is .
maar weten jullie wanneer de rui ongeveer begint bij de gaaitjes?
want ik wil niet schrikken hahahah (ja johanna ff spitten op het forum het staat er vast al op heh ) oke dat wassie weer .

groetjes johanna en marc
Bericht Zondag 27 September 2009 9:31 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dat k linkt heel goed. dus dat gaat ook goed komen denk ik.
de rui zet meestal in als het weer omslaat naar herfst of lente. dat merk je vanzelf als je meer veren op de grond ziet en zo. dus geen reden voor paniek. ligt er ook aan hou oud een gaai is. hele jonge gaaien krijgen vaak hun eerste rui na een jaar, daarna rond elke 6 maanden.
Bericht Maandag 28 September 2009 7:40 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:09 am
  Berichten van afgelopen: