Tico gevallen......

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Oke, niet doen dan dus denk ik! Straks beschadig je echt die follikel. Ga anders liever even naar een dierenarts Wink .
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 4:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

bij Japie zijn alle pennen weer netjes teruggekomen....ik denk als je netjes recht naar beneden trekt je niets beschadigd hoor....maar het blijft altijd spannend Wink
als je er bloem op zou doen stopt de bloeding misschien wel, maar 't wordt dan wel een heeeeel vies plekje...weet niet of dat nou zo gezond is...en ook neem je er de pijn niet mee weg! dus als de vleugel met die gebroken pen ergens tegenaan komt,,,dan blijft je vogel 't uitschreeuwen van de pijn Crying or Very sad dus daar moet je echt wat tegen doen....en dan blijft er niets anders over dan de afgebroken pen eruit trekken Shocked

tja Sabina...ik hoopte ook voor je dat de pen er vanzelf uit zou gaan...zo heb ik ook vaak genoeg voor de kooi van Japie gestaan Confused
maar tot nu toe heeft hij 't maar 1x zelf gedaan...en de rest van de keren moest ik hem helaas "mishandelen" Embarassed

maar hij heeft er niets aan overgehouden hoor Very Happy

heel veel succes straks!
en laat ons inderdaad weten hoe of 't is gegaan!!!!
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 4:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heb je helemaal gelijk in Jeannette, maar dan moeten ze niet gaan morrelen aan die veer Sad . Gewoon in 1 rechte ruk eruit.

Bloem helpt echt goed tegen bloeden, maar in dit geval zit je natuurlijk ook met een stuk veer die pijn veroorzaakt Sad Das waar ja.
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 4:31 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

pffffffffff hoop dat ik dat nooit hoeft te doen bij Gizzie, maar ben wel zo dat als het moet dan moet het. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden , zo ben ik dan ook wel weer , ,maarehhhh liever niet natuurlijk Rolling Eyes
Succes sabina
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 5:01 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Nou dan ben ik "blij" dat tico dan alleen zijn snavel een beetje kapot had en dat ik er niks uit hoef te trekken, ben ik helemaal geen held in Confused
Succes ermee Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 8:59 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Sabina...hebben jullie de veer eruit kunnen trekken? Smile
Hoop dat je niet de smaak te pakken kreeg en nu met een geplukte kip zit Razz
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 10:30 am
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Het is gelukt en ging nog goed ook! We hebben Pundo in een handdoek gewikkeld en de pen er in 1 keer uitgetrokken. Moet erbij zeggen dat naar mijn mening de pen al vrij los zat. Ik had echt trilhanden erna, maar was blij dat ze zich weer happy voelde en weer vrolijk d'r gang kon gaan.
In dit geval heeft het dus prima gewerkt!!! Razz
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 10:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Knap hoor! Goed gedaan Very Happy
Fijn dat ie nu weer kan klauteren zonder een pijnlijke veer Wink
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 11:01 am
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hoi Sabina,

Héél knap van je hoor!! Doodeng zijn dit soort dingen altijd hè! En wat heerlijk dat het dan goed uitpakt!! Gefeliciteerd!!!
Jeannette had helemaal gelijk, soms móet je doorzetten en iets doen wat eigenlijk helemaal tegen je gevoel ingaat..... maar niet tegen je verstand Wink
Één keer is Okkie (geen grijsje maar een bb-tje) ongelukkig in de wasbak gevallen..... dikke paniek (óók bij mij, ik zeg het eerlijk... je schrikt je een hoedje!) 2 gebroken pennen en een "jankend kind" want dat gegil gaat echt dwars door je heen!!, een half uurtje op zijn klimboompje gezet maar hij had zoveel pijn..... toen toch ook maar het "fleece-lapje" (ze zijn hier gek op fleece en níet op handdoekjes..... jeugdtrauma misschien??) gepakt en de pennen er uit getrokken.
Wát was ie opgelucht.... en ik ook!!

Nogmaals.... bereknap van je!! Ik hoop het noooit meer mee te maken, maar als het moet... dan moet het Confused
Bericht Zaterdag 15 Oktober 2005 11:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Goed gedaan hoor! fijn he dat Pundo meteen weer lekker ging spelen. Pluim hoor!
Bericht Zondag 16 Oktober 2005 1:32 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

GOED GEDAAN SABINA!!! knap hoor, en natuurlijk krijg je daar bibbervingers van!! 't is zeker niet leuk om te doen, maar snel daarna zie je al dat je vogel geen pijn meer hebt, en kan je dus erg opgelucht zijn Wink
en je ziet daarna ook meteen dat de vogels er weinig van maken, vaak gaan ze meteen lekker eten, of spelen, en dan heb jij je er al dagen druk om gemaakt!!!
maar 't blijven lastige dingen om te doen hoor Wink
bloede 't nog lang na, nadat je de pen had verwijderd??? of viel dat mee??

ik zie er ook tegenop om straks zelf japie te kortwieken....wil aan dr. Hooimeijer vragen of hij 't mij voor wilt doen maandag 14-11 als ik weer naar meppel ga voor mijn 2e consult, maar daar zit ik me dus ook niet op te verheugen hoor Wink
Bericht Maandag 17 Oktober 2005 1:07 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat goed van je Sabina! Ik zou er superveel moeite mee hebben! Fijn dat het zo goed heeft gewerkt en het zo goed is gegaan! Smile
Bericht Maandag 17 Oktober 2005 4:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Wat een lof, ben anders echt niet zo'n heldin hoor,maar het schreeuwen wanneer Pundo zich stootte was echt zo zielig.Ik kon niets anders doen dan me over mijn angst heen zetten. Ik vond het echt dierenleed.
Maar zoals ik al zei, het ging gemakkelijk en Jeanette, er kwam maar 1 drupel bloed uit en dat was het.
Ha ha, ben wel bezorgerder om d'r capriolen geworden, het is nogal een wildebras!!!
Kortwieken doe ik ook niet zelf, de winkel waar we Pundo gekocht hebben doet dit.
Namens Pundo en ons:bedankt voor alle raad en steun!!! Very Happy
Bericht Maandag 17 Oktober 2005 5:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik vind het nog steeds erg knap.. Smile
Niet bezorgd worden hoor! Anders gaan ze je manipuleren! Sad

Ik hoop nog veel over Pundo (wat een grappige naam) te lezen! Smile
Bericht Maandag 17 Oktober 2005 6:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:10 am
  Berichten van afgelopen: