Tico gevallen......

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
jose0069
Kuikentje

Tico gevallen......  Reageer met quote  

Ik ben van de week met Tico naar van der horst geweest voor een check-up en goedgekeurt Smile
Maar toen ik thuiskwam, heb ik de kooi helemaal opengezet voor hem om lekker te kunnen klimmen, is ie van helemaal boven naar onder toe gevallen, en hij kan echt niet vliegen, hij is sierlijk neergestort (hoezo ik heb kinderen die naar Toystory kijken ) Very Happy Very Happy
Hij is alleen heel slecht neergekomen want hij bloedde Confused
Ik heb gekeken of ie wat had, maar ik kon in eerste instantie niks vinden.
De dag erna heb ik hem gesproeid en gekeken of ik iets kon vinden verder waar ie gewonde kon zijn.
Nu blijkt aan zijn snavel het puntje te zijn afgebroken en aan de binnenkant van zijn snavel een klein stukje kwijt te zijn.
Moet ik met hem naar de dierenarts??
Gaat het vanzelf weer over??
Hedwig van der Horst is van deze week op vakantie.
Hij bloedt af en toe nog wel eens en hij eet wel.
Ik wilde hem overzetten op Harrisons maar ik denk dat ik even wacht totdat ie niet meer bloedt uit zijn snaveltje want harrisons zijn vrij hard nu.
Blijft ie even nog op zaadjes staan Cool

Groetjes Jose
Bericht Zaterdag 24 September 2005 3:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Je zou het bloeden kunnen stelpen. Er zijn een aantal manieren voor, zolas bijv. aspirine erop en andere dingen. Weet ik ff niet meer. Ze staan wel ergens in het forum.
Ik zou niet naar de DA gaan, dit kan je zelf oplossen en het is al niet meer constant Smile
Bericht Zaterdag 24 September 2005 4:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heee toy story fan Laughing Haha wij ook, maar dat had ik je al verteld Wink

Ik hoop dat het snel over gaat Sad en ik geloof dat er in dat topic waar Seer t over heeft ook iets stond van bloem. Meel dus. Ik heb dat laatst zelf wel gebruikt toen ik Tommys nagels knipte en perongeluk 1 liet bloeden. t Stopte snel met dat meel.

Maar gefeliciteerd met je verder gezonbde nieuwe gaai hoor! Fijn dat hij inorde is Wink
Bericht Zaterdag 24 September 2005 10:20 pm
jose0069
Kuikentje

Reageer met quote  

Ik wilde jullie even bedanken voor jullie reacties, ik wist echt even niet wat ik moest doen, vond het zo zielig Crying or Very sad
Had ik nog niet meegemaakt, nu dus wel, je schrikt je wel te pletter als je vogel ineens bloedt en je kunt niet vinden waaruit. Confused

Ik wilde ook even zeggen dat het gelukkig nu goed gaat met hem en dat het bloedden gestelpt is en dat ie er helemaal geen last van heeft nu. Very Happy
Ben weer verder gegaan om hem over te zetten op Harrisons (hij vindt het maar niks, weigert nog om te eten) Cool

Groetjes Jose Wink
Bericht Zondag 25 September 2005 4:52 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Tico gevallen......  Reageer met quote  

Ai, da's een stuk minder.. Sierlijk neergestort.. Sad

Eet hij normaal? Of heeft 'ie moeite met eten?
MOcht ie dat niet doen, dan zou ik zachte dingen voor 'm neerzetten..
Eet hij geweekte (zachtgemaakte) Harrison? (Niet te veel water gebruiken ivm vitamientjes)
Bericht Zondag 25 September 2005 5:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

hoi daar!!

ik heb met mijn Japie precies 't zelfde gehad!!
die heeft zich ook een paar keer naar beneden laten storten!!! maar dan minder sierlijk Confused en heeft daarmee al meerdere malen pennen afgebroken, waar dan ook een hoop bloed uitliep!!
en 1x het puntje van zijn snavel afgebroken!!! nou dan schrik je je inderdaad een ongeluk!!! wat kan dat bloeden zeg Crying or Very sad en dan ook nog fijn met zijn kop schudden Confused dus helemaal alles onder het bloed!!!
ik had Japie gewoon een paar dagen wat zachter voer gegeven....en na een paar dagen begon hij uit zichzelf weer op dingen te knabbelen.....

gelukkig is zijn snavel nu weer helemaal mooi!!!
hij heeft er dus niets aan over gehouden!! Laughing
Bericht Vrijdag 30 September 2005 10:29 am
krabi
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Al goed dat het allemaal eigenlijk goed komt he maar op dat moment Confused en dan met zoveel bloed kan ik inkomen echt niet leuk om te zien.Heel af en toe durft Krabi zich ook neerstorten en ik stap dan onmiddellijk naar haar om haar borstbeen te controleren . Krabi heeft gelukkig nog maar 1 ongeval gehad. Door jullie ervaringen hoop ik, indien Krabi ooit een pen breekt , dat ik kalm ga reageren Laughing Duurt dat eigenlijk lang dat zo'n pen blijft bloeden?
Bericht Zondag 2 Oktober 2005 3:55 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

dat is wisselend Krabi....Japie heeft meerdere malen een pen gebroken..maar iedere keer is het bloeden vanzelf (soms pas na een paar uur!) gestopt...wat wel heel vervelend is is dat die pen er dan nog wel zit (ook al is hij gebroken en staat hij een rare kant op), dus als ze dan klimmen of zich bewegen hebben ze er vaak last van!
ik heb dan weleens die pen eruit getrokken zodat Japie er geen last meer van zou hebben....maar dat vond hij NIET leuk!!
maar 't is ook niet leuk om te horen dat als hij ging klimmen ofzo dat hij dan vaak een schreeuw gaf als hij last had van die pen!
maar Japie heeft zo'n pen er ook wel vaak zelf uitgehaald als hij er last van bleef houden.... Confused

dus wat nu 't beste is om te doen in dit geval???? ik zou 't ook niet precies weten!! dat ligt er denk ik aan waar de pen zit, en op welke plaats hij gebroken is....maar in 't ieder geval stopt 't bloeden altijd vanzelf! eigenlijk net als bij ons Wink
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 5:26 am
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Nou, dat is toevallig: ik ben extra vanmorgen hier naar 't forum gekomen omdat Pundo gister gevallen is en zich bezeerd heeft. Crying or Very sad Er is een pen afgebroken, die gisteravond flink bloedde. Nog nooit meegemaakt dus ben erg geschrokken. Maar ja, mijn vraag is nu: Wat is nu het beste om te doen?? De pen zit er nog en zodra die ergens tegenaankomt schreewt hij het uit. Ik vindt het zo zielig!!! Geen tips????
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 9:03 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi Sabina....en welkom natuurlijk Wink

Japie van mij schreeuwde het ook uit als hij ergens tegenaan kwam met zo'n gebroken pen!
de eerste paar keren haalde ik hem dan uit zijn kooi, nam hem in een handdoek zocht de gebroken pen op, en trok hem er dan met een snelle (harde) beweging uit! dan gaf hij 1 korte kreet...maar hij was wel direct van alle pijn af....daarna ging ik dan wat leuks met hem doen, en als hij terugging naar zijn kooi kreeg hij dan wat lekkers...en had hij helemaal nergens meer last van!
het is geen leuk karweitje...maar het is ook niet leuk om je vogel dagenlang te horen schreeuwen als hij zich bezeerd Crying or Very sad
mijn mening is dus: verwijderen!

vaak doen de vogels 't ook zelf....maar soms duurt dat een paar dagen!!!
en ze trekken hem er zelf ook uit...dus waarom zouden we ze niet een handje helpen en het alleen wat sneller doen zodat ze er niet dagen last van hebben Wink

SUCCES!!!!
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 9:34 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik denk ook dat dat misschien t beste is Sad
Brrrrr gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt

Ik vind je een HELD jeannette Cool Wink
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 10:19 am
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

valt wel mee hoor Tommy!
jeetje iedereen vind me een held hier...ik zou bijna naast mijn schoenen gaan lopen van de kapsones Wink

nee hoor...ik blijf altijd "gewoon"!

maar soms moeten we helaas dingen doen voor onze schatten die we eigenlijk liever niet willen doen...maar we helpen ze er wel mee!

en wat is nu vervelender: met de vogel naar een arts (die precies 't zelfde doet!!) of in zijn vertrouwde omgeving door iemand die hij vertrouwd zich laten behandelen??? Wink

en je moet af en toe wel met hinken en opstaan dingen gaan doen als je meerdere dieren hebt, want om nu voor alles naar de dierenarts te hollen is ook nogeens een hele kostbare geschiedenis!!!! en ik kan 't weten Wink

maar Japie heeft er nooit iets aan overgehouden hoor....die is niet (MEER) bang voor mij....en mocht 't weer een keer gebeuren, dan doe ik 't toch weer! Confused

dus flink zijn....pen vastpakken, en even je ogen dicht en een ferme ruk...en alle problemen zijn direct over!!!
en daarna vooral wat leuks doen natuurlijk...ik heb japie daarna wel verwend met zijn favoriet: een stukje kaas!!! nou toen was hij snel zijn "ellende" vergeten hoor Laughing
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 10:25 am
esje
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

vogels vergeten snel de ellende. ik weet het nog goed dat ik met sidney en tigo naar de dierenarts ging voor de pfbd test. sidney moest eerst die krijstte als een speenvarken en ging echt te keer.
toen hij terug mocht in zijn reiskooitje zei hij: sjoh en begon heel hard te lachen toen tigo moest. dus ik bedoel maar.

wij zitten er vaak langer mee dan zij zelf. het is gewoon de stress op dat moment voor dat dier.

groetjes
esther
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 3:47 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esje
sidney moest eerst die krijstte als een speenvarken en ging echt te keer.
toen hij terug mocht in zijn reiskooitje zei hij: sjoh en begon heel hard te lachen toen tigo moest. dus ik bedoel maar.

Hahaaaaaaaaaaaaaaaaa geweldig! Laughing Laughing Laughing

Over dat veer trekken. Ik heb net gelezen dat je daarmee moet oppassen. Als je het niet goed doet kan de veer soms voor altijd wegblijven, doordat de follikel beschadigd raakt Sad Misschien kun je t bloeden stoppen door wat meel ofzo? Confused
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 4:16 pm
sabina
Kuikentje

Reageer met quote  

Thanks Jeanette voor je raad.
Ik ben nu aan het wachten tot mijn vriend thuiskomt, want moet toegeven dat ik er wel wat morele steun voor nodig heb! Pundo heeft d'r zelf ook al aan zitten frummelen, maar de pen laat niet los.
Ik laat nog weten hoe het gegaan is!! Confused
Bericht Vrijdag 14 Oktober 2005 4:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:10 am
  Berichten van afgelopen: