|
|
|
Nathalie
Fladderaar
| Tijdsbesef |
|
|
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of iemand weet of grijze roodstaarten echt bestef hebben van tijd. Dan bedoel ik niet zozeer tijd in de zin van dagroutine maar of ze verschil merken tussen de duur van 2 dagen, 3 weken, 2 maanden of 5 maanden of zien ze dit allemaal als gelijk?
Ik ben namelijk regelmatig een weekend weg voor werk en mijn papegaai gaat dan naar mijn moeder. Dit gaat prima en hij heeft het hier naar zijn zin. Ook 3 weken vakantie is geen probleem. Ook niet als ie weer terug komt naar huis.
Deze zomer ga ik echter 2 maanden weg en begin volgend jaar waarschijnlijk 5 maanden.
Merken ze hier echt veel van? En is het voor hun ook weer vreemd als ze dan weer moeten wennen in hun eigen huis of merken ze geen verschil in tijden (duur).
Hopelijk kan iemand me hier meer over vertellen...
Groetjes Nathalie |
Maandag 11 Mei 2009 5:07 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik denk niet dat een papegaai het verschil weet tussen twee dagen en twee maanden bijvoorbeeld. Naar mijn idee leven ze meer van dag tot dag. Ik geloof niet dat ze vooruit denken..
Ik ben zelf voor mn studie een poos erg weinig thuis geweest, dan was ik een paar maanden alleen thuis van vrijdagavond tot zondag. In die periode kwam de zorg voor Cleo neer op de schouders van mn vriend en logischerwijs trok ze daarom ook meer naar mn vriend toe, ik heb niet het idee dat ze dat 'vervelend' vond oid hoor.... |
Maandag 11 Mei 2009 6:37 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Tijdsbesef |
|
|
Lastige vraag.. Ik heb wel eens gehoord dat ze na een flinke vakantie wat te enthousiast kunnen zijn en dan wel eens hard willen bijten?
Maar op jouw vraag heb ik jammergenoeg geen antwoord.
PS Ik zal je topic eventjes verplaatsen. |
Maandag 11 Mei 2009 7:33 pm |
|
|
|
|
Windkracht13
Vlieger
Mijn ervaring hiermee,
Ik heb een lange tijd in het ziekenhuis gelegen, waardoor de verzorging op mijn vriendin aankwam.
Bobbie had met mij een "relatie" en mijn vriendin niet zag staan.
Wilde niet door haar gekriebeld worden, en werd tot vervelends toe open gebeten, waardoor mijn vriendin geen vertrouwen in haar heeft.
Na verloop van de tijd kon ze steeds meer met Bobbie.
Ook aan het gedrag van Bobbie was niets te merken dat ze me miste (Gelukkig maar)
Toen ik eenmaal weer naar huis toe kon, was ze niet overdreven blij mij te zien. (Denk dat ze me niet meer herkende, was 20 kilo afgevallen door mijn ziekte)
Het heeft wel een paar dagen geduurd eer ze weer zonder twijfel wilde opstappen, of gekriebeld wilde worden door mij.
Maar na een weekje was onze relatie weer vanouds !!!  |
Woensdag 13 Mei 2009 3:22 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
Iedere vakantie weer. Zosra we terug komen na 3 a 4 weken is Jojo zo blij mij te zien. Hij weet dat ik lang ben weg geweest. Hoelang vast niet, maar wel een tijd |
Donderdag 14 Mei 2009 7:22 am |
|
|
|
|
Ann
Beginnende vlieger
|
Ik denk dat ze op een bepaald moment wel vinden/weten dat je 'lang' weg bent, maar dat dan eigenlijk voor hen geen verschil zit tussen bijvoorbeeld zes maanden of een jaar. Het is gewoon 'lang'.
En misschien beseffen ze het eerder achteraf, als ze je terugzien. Zo van 'hé, die heb ik lang niet gezien'  |
Donderdag 14 Mei 2009 1:48 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:12 am
|
|
|
|
|
|