|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
| Timneh papegaai |
|
|
Ik was net bij de dierenwinkel en ik zag dat ze een nieuwe gaai hebben, een Timneh papegaai, een grijze roodstaart hadden ze al en nu hebben zo ook een timneh, die zag ik voor het eerst ik dacht dat dat een jonge grijze roodstaart was omdat ie klein was, maar nope het was een timneh ik had ook niet eens naar z'n staart gekeken was ook gwn grijs  |
Dinsdag 28 Juni 2005 5:24 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Lief he? Ik vind ze helemaal fantastisch en super geweldig mooi en lief
Hoe zou dat nou komen?  |
Woensdag 29 Juni 2005 9:28 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Hoe dat zou komen?? weet ik niet maar ze zijn echt wel geweldig
ik wou hem aaien maar ik deed het toch maar niet, mischien bijt die?
maar de grijze roodstaart aai ik wel, achter z'n kopje aaien  |
Woensdag 29 Juni 2005 11:33 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Tommy
Hoe zou dat nou komen?
Hmmm, ik heb geen idee!
Maarre.. Ik vind de Timneh ook geweldig hoor! Ik zou er eigenlijk ook voor gaan als ik voor een grijsje zou gaan. Ze zijn een stuk kleiner, wat ik echt een pluspunt vind!
Ik heb een zwak voor kleinere vogeltjes.
Ook voor vogels die klein zijn voor hun soort. Voor kwekers natuurlijk volkomen oninteressant.. Die willen graag mooie grote vogels.
Daarom vond ik Oinkie van San ook zo geweldig. Wat een vogeltje zeg! Ennuh, ik hoop dat San dit niet leest, een perfect formaat om zó mee te smokkelen in je broekzak!  |
Donderdag 30 Juni 2005 8:04 am |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hihiii dat heb ik ook hoor... Klein is schattig, maar heel groot heeft ook wel weer iets
Weet je wat ik jammer vind.
Dat de timneh in nederland heel erg ondergewaardeerd is.
Ze denken vaak dat hij schuwer is en slechter spreekt.
Maar als je op buitenlandse sites gaat kijken lees je juist dat ze even goed praten, vaak juist minder verlegen zijn, eerder spreken in het openbaar, minder snel gedragsprobleempjes hebben etc etc. En ze zijn echt heel leuk en speels
Ik wil ooit graag een site maken over timnehs en conures. Beide soorten zijn hier vrij onbekend en er is juist zoveel over te vertellen. Maar ja...waar begin ik he? Vooral het vinden van een goede plek om er 1 te maken vind ik lastig. Gratis sites zitten vol met reclame zooi  |
Donderdag 30 Juni 2005 9:55 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm ik vind heel groot wel mooi maar niet voor mezelf..
De timneh is in Nederland inderdaad een beetje ondergewaardeerd. Jammer is dat..
Dat praten altijd he..
Ik denk dat het gedrag vooral te 'wijten' is aan hoe je ze opvoedt. Vandaar de verschillen!
Als je wilt, mag je hier ook wel een informatieve site maken hoor.. Het kan onder je dagboek, maar het kan ook door mij de info te sturen in word ofzo. (Foto's niet vergeten)
Het laatste zal eventjes duren.. Dat wel.. |
Donderdag 30 Juni 2005 10:19 am |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ik vind juist de grote papegaaien gaaf! zoals grijze roodstaarten! ara's vind ik te groot met die lange staarten ook nog, ik vind ze ook leuk omdat ze zooo sloom zijn kleine gaaien vind ik ook leuk! bijv. aga's en parkieten, |
Donderdag 30 Juni 2005 1:55 pm |
|
|
petra76
Fladderaar
Hoi,
een vraagje ik heb een boek met diverse vogels waaronder de timeh maar klopt het dat deze rose plekjes hebben op de veren. zo staat tie iedergeval in mijn boek super mooi.
groetjes
petra |
Maandag 4 Juli 2005 6:03 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Nee, dat klopt niet. Het kan wel, door ziekte of door bepaald voer. Als je bv veel wortel geeft dan kan dat ook. Hebben mensen ooit mee geexpirimenteerd
En er zou een zeldzame soort grijze zijn. de konings grijze roodstaart geloof ik...die heeft dat wel, maar die is ook groter dan de gewone grijze.
Ik zou zelf niet snel 1 kopen met allemaal rode en rose veren...hij zal maar ziek zijn Er staat wel 1 op snuffelmarkt. Die heeft extreem veel rode veren  |
Maandag 4 Juli 2005 9:17 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:12 am
|
|
|
|
|
|