Timneh papegaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Ziya
Fluffies bewoner

Timneh papegaai  Reageer met quote  

Ik was net bij de dierenwinkel en ik zag dat ze een nieuwe gaai hebben, een Timneh papegaai, een grijze roodstaart hadden ze al en nu hebben zo ook een timneh, die zag ik voor het eerst Smile ik dacht dat dat een jonge grijze roodstaart was omdat ie klein was, maar nope het was een timneh ik had ook niet eens naar z'n staart gekeken was ook gwn grijs Razz
Bericht Dinsdag 28 Juni 2005 5:24 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Lief he? Ik vind ze helemaal fantastisch en super geweldig mooi en lief Very Happy
Hoe zou dat nou komen? Laughing
Bericht Woensdag 29 Juni 2005 9:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hoe dat zou komen?? weet ik niet Razz maar ze zijn echt wel geweldig Smile
ik wou hem aaien maar ik deed het toch maar niet, mischien bijt die?
maar de grijze roodstaart aai ik wel, achter z'n kopje aaien Smile
Bericht Woensdag 29 Juni 2005 11:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy

Hoe zou dat nou komen? Laughing

Hmmm, ik heb geen idee! Rolling Eyes Wink
Maarre.. Ik vind de Timneh ook geweldig hoor! Ik zou er eigenlijk ook voor gaan als ik voor een grijsje zou gaan. Ze zijn een stuk kleiner, wat ik echt een pluspunt vind!

Ik heb een zwak voor kleinere vogeltjes.
Ook voor vogels die klein zijn voor hun soort. Voor kwekers natuurlijk volkomen oninteressant.. Die willen graag mooie grote vogels.

Daarom vond ik Oinkie van San ook zo geweldig. Wat een vogeltje zeg! Ennuh, ik hoop dat San dit niet leest, een perfect formaat om zó mee te smokkelen in je broekzak! Smile
Bericht Donderdag 30 Juni 2005 8:04 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hihiii dat heb ik ook hoor... Wink Klein is schattig, maar heel groot heeft ook wel weer iets Rolling Eyes
Weet je wat ik jammer vind.
Dat de timneh in nederland heel erg ondergewaardeerd is.
Ze denken vaak dat hij schuwer is en slechter spreekt.
Maar als je op buitenlandse sites gaat kijken lees je juist dat ze even goed praten, vaak juist minder verlegen zijn, eerder spreken in het openbaar, minder snel gedragsprobleempjes hebben etc etc. En ze zijn echt heel leuk en speels Very Happy

Ik wil ooit graag een site maken over timnehs en conures. Beide soorten zijn hier vrij onbekend en er is juist zoveel over te vertellen. Maar ja...waar begin ik he? Rolling Eyes Vooral het vinden van een goede plek om er 1 te maken vind ik lastig. Gratis sites zitten vol met reclame zooi Confused
Bericht Donderdag 30 Juni 2005 9:55 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hmmm ik vind heel groot wel mooi maar niet voor mezelf.. Smile

De timneh is in Nederland inderdaad een beetje ondergewaardeerd. Jammer is dat..
Dat praten altijd he.. Sad

Ik denk dat het gedrag vooral te 'wijten' is aan hoe je ze opvoedt. Vandaar de verschillen!

Als je wilt, mag je hier ook wel een informatieve site maken hoor.. Smile Het kan onder je dagboek, maar het kan ook door mij de info te sturen in word ofzo. Smile (Foto's niet vergeten)
Het laatste zal eventjes duren.. Dat wel..
Bericht Donderdag 30 Juni 2005 10:19 am
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Ik vind juist de grote papegaaien gaaf! Smile zoals grijze roodstaarten! ara's vind ik te groot met die lange staarten ook nog, ik vind ze ook leuk omdat ze zooo sloom zijn Smile kleine gaaien vind ik ook leuk! bijv. aga's en parkieten,
Bericht Donderdag 30 Juni 2005 1:55 pm
petra76
Fladderaar

Reageer met quote  

Hoi,

een vraagje ik heb een boek met diverse vogels waaronder de timeh maar klopt het dat deze rose plekjes hebben op de veren. zo staat tie iedergeval in mijn boek super mooi.

groetjes
petra
Bericht Maandag 4 Juli 2005 6:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nee, dat klopt niet. Het kan wel, door ziekte of door bepaald voer. Als je bv veel wortel geeft dan kan dat ook. Hebben mensen ooit mee geexpirimenteerd Laughing
En er zou een zeldzame soort grijze zijn. de konings grijze roodstaart geloof ik...die heeft dat wel, maar die is ook groter dan de gewone grijze.

Ik zou zelf niet snel 1 kopen met allemaal rode en rose veren...hij zal maar ziek zijn Confused Er staat wel 1 op snuffelmarkt. Die heeft extreem veel rode veren Shocked
Bericht Maandag 4 Juli 2005 9:17 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:12 am
  Berichten van afgelopen: