|
|
|
geenflauwidee
Fladderaar
| tuigje |
|
|
wij hebben voor gompy een tuigje gekocht (en een rugzak besteld voor de zomervakantie)...
nu moeten we dus met het tuigje oefenen , maar gompy raakt er echt van in paniek...
hebben jullie nog tips hiervoor? |
Vrijdag 29 Februari 2008 4:22 pm |
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
Leg het eens gewoon op de grond zonder dat je het probeert aan te doen, dat Gompy eerst eens uit zichzelf kan kennismaken met het tuigje. Je moet het natuurlijk niet laten stukknabbelen maar zo krijgt Gompy wel de kans om zonder druk kennis te maken met dat vreemde ding. Werk je met een klikker? Anders kan je het op de grond leggen en bij de eerste aanraking klikken en een beloning geven, leren dat het tuigje iets goeds oplevert. En zo opbouwen, als het lukt als het tuigje op de grond ligt, vasthouden en Gompy het tuigje laten aanraken, klik en beloning. Tijdje oefenen en daarna de volgende stap, proberen dat Gompy het tuigje over zich laat doen, lokken met beloning, lukt het, klik en beloning.  |
Vrijdag 29 Februari 2008 8:05 pm |
|
|
|
|
geenflauwidee
Fladderaar
gomy word echt boos op het tuigje en mij als ik het in zijn buurt leg ...gisteren gewoon gedaan of er niets aan de hand was en zijn geschreeuw genegeerd en na een paar tellen hem afgeleid met speelgoed en toen het tuigje weg gehaald...wist niet of ik hem nu ook moest belonen..was bang dat ik hem dan eigenlijk beloonde om het krijssen.,..
en nee ik werk niet met een klikker ... |
Donderdag 6 Maart 2008 2:56 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: tuigje |
|
|
Oh jee.. Doe je het tuigje meteen om? Zit er beschrijving bij het tuigje?
Wat voor rugzak heb je trouwens besteld?  |
Donderdag 6 Maart 2008 4:24 pm |
|
|
|
|
geenflauwidee
Fladderaar
nee niet meteen om ...hou op dit moment alleen het tuigje in zijn buurt...een keer per dag om hem te laten wennen ..
en ik heb een rugzak besteld waar een kooi inzit... ben de naam even kwijt .... heb hem via dieca besteld... de rugzak vonden we handig voor de zomervakantie in frankrijk..ik wil gompy daar niet in de vouwwagen laten staan als we een dagje uitgaan...ben bang dat gompy dan weg is ..alleen de geen die met ons mee gaan op vakantie moeten niets van dieren hebben en zijn bang voor vogels :d...dus die ziet het helemaal niet zitten dat we hem mee gaan nemen op uitstapjes ...en we hem daar dus ook buiten op een standaard neerzetten...
gelukkig voor hun slapen ze in hun eigen caravan :d |
Vrijdag 7 Maart 2008 5:55 pm |
|
|
Sarah
Kamikaze piloot
Oei, heb ook zo'n kennissen zitten in de vriendenkring. Die vrouw schreeuwt zich halfdood als onze Jos eens fladdert omdat hij van zijn stokje valt of zo. Moet ik mij altijd krom mee lachen. Ik kan hem ook niet uithalen als zij hier is want die schreeuwt heel de wijk bijeen.
Die is zelfs eens aan het schreeuwen gegaan en als een gek beginnen lopen van zo'n nepvogeltje dat haar man op de kruiwagen had gezet en hij had gevraagd aan haar om de kruiwagen ff leeg te maken en weg te zetten omdat hij zogezegd druk bezig was. Deed hij natuurlijk met opzet. Naar het schijnt heeft ze de boel bijeengeschreeuwd en gelopen alsof een monster haar volgde dus laat ik onze Jos maar mooi in het kooitje als ze langskomt, hij zou haar schreeuwgedrag nog kunnen overnemen.  |
Vrijdag 7 Maart 2008 6:27 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ohhh oké.. Alleen het tuigje in z'n buurt. Probeer een stapje terug te nemen. Hang het op naast hem. (Naast de kooi??)
Die rugzak-kooi is gaaf he? Ik heb er ook twee. Is die van jou ook geel? (Met palmboompjes?) Ze zijn heerlijk licht en een enorme uitkomst!
Wat gaaf dat Gompy van de zomer met jullie meegaat! |
Zaterdag 8 Maart 2008 8:03 am |
|
|
|
|
geenflauwidee
Fladderaar
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ohhh oké.. Alleen het tuigje in z'n buurt. Probeer een stapje terug te nemen. Hang het op naast hem. (Naast de kooi??)
Die rugzak-kooi is gaaf he? Ik heb er ook twee. Is die van jou ook geel? (Met palmboompjes?) Ze zijn heerlijk licht en een enorme uitkomst!
Wat gaaf dat Gompy van de zomer met jullie meegaat!
ja ik vind hem helemaal waanzinnig en nee die we besteld hebben is blauw ...ik heb wel gezegd dat als hij die niet kon krijgen hij maar een andere kleur moest doen, dus het is nog spannend...
ja voor de andere beesten word goed gezorgd in de vakantie (eten schoon hok drinken enz) maar voor gompy werd het lastigr , hij is gewend van sóchtends tot savonds buiten ijn kooi te zijn , en hem 3 weken in een kooi zetten met 1x per dag een paar minuten aandacht vond ik geen prettige gedachtten... dus dan gaat hij gewoon mee ... |
Zaterdag 8 Maart 2008 10:36 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Oh die van jou is blauw? Dan heb je de nieuwe versie. Die is ook groter dan de oude versie meen ik. Kijk hier maar: http://www.flyingsouth.com |
Zondag 9 Maart 2008 2:50 pm |
|
|
|
|
geenflauwidee
Fladderaar
ja zo een hebben we er tenminste hebben , hij is besteld ...
het tuigje kan ik nu al over zijn kopje doen als hij eenmaal om zit begint hij te mopperen , dan beloon ik hem en haal hem eraf...dit wil ik even zo volhouden en dan de volgende stap om hem onder zijn vleugel door te doen... |
Maandag 10 Maart 2008 1:33 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Gaaf zijn die he? En het is geen miskoop! Ik heb heel vaak carriers besteld maar deze is echt het fijnste.
Fijn dat het al zo goed gaat met het tuigje! Doe maar rustig aan..  |
Dinsdag 11 Maart 2008 8:07 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 12 Mei 2008 9:34 am
|
|
|
|
|