Update over kobus en kiko

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mary30
Kuikentje

Update over kobus en kiko  Reageer met quote  

Nou inmiddels staan kiko en kobus bij elkaar met de speelboom ertussen. Ik laat ze zelf de beslissing nemen of ze naar elkaar willen of niet Wink Kiko is inmiddels helemaal thuis hier, ze praat de oren van ons hoofd en zit vaak midden in een voetbalwedstrijd Fluiten Ik mag haar inmiddels ook koppiekrauwen en ze geeft me veel kusjes. Het opstappen wil nog niet echt maar ik doe dit rustig aan.

Kobus heeft net mee gedouched en aangezien hij niks van een handdoek wil hebben, heb ik hem maar droog gefonhd, kan dat verder geen kwaad? Embarassed Het enige wat ik me eigenlijk nog afvraag is, hoe knip ik de vleugels ?? Als ik met mijn hand in kobus zijn buurt kom dan stap hij op. Behalve aan het eind van de doucherit... Ik kreeg hem er met geen mogelijkheid uit... Neee
Bericht Maandag 28 December 2009 11:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Mary,

Leuk he, 2 frummels die elkaar aan het aftasten zijn, moet ik je wel, moet ik je niet...

Ik las of dat het kwaad kon om je gaaitje na de douche beurt te fohnen, nee kan geen kwaad.

Doe dit alleen, als het erg koud is, en op de laagste stand qua blazen en hitte!!! Hou wel ongeveer een meter afstand tussen je fohn en gaaitje...

Wel eens over handdoek / theedoek therapie gehoord ?
De ideale manier, om je gaaitje goed tam te krijgen, en om na het douche je gaai droog te deppen.

Bobbie vind het fijn om afgedroogd te worden, Chefke daarin tegen, vind dit niets, zij gaat dan ook nat de kooi in.

Dus, je kan je gaai zowel droog fohnen , afdrogen/deppen, of gewoon nat terug de kooi in.

Als ze nog nat zijn, wel opletten of het niet tocht, niesende gaaien wil je niet!!!

Het wieken van de vleugels, zou ik niet zelf doen, als je geen ervaring hierin heb, beter door je vogelarts laten doen.

Als je het wieken van dichtbij heb gezien, zou je het de volgende keer zelf kunnen doen.
Maar ik zelf niet gaan stressen, lekker aan een ander overlaten.

MzL
Bericht Maandag 28 December 2009 4:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Re: Update over kobus en kiko  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by mary30
Kiko is inmiddels helemaal thuis hier, ze praat de oren van ons hoofd en zit vaak midden in een voetbalwedstrijd Fluiten

Oeps, gelukkig doen ze dat hier niet, hihihi. mij maakt het niet uit maar m'n man zal er minder gelukkig mee zijn.
Super gezellig joh dat het zo'n kletsmajoor is Veertje .
En goed dat je ze zelf de ruimte en vrijheid geeft om elkaar op te zoeken - of niet Smile

Over de fohnen sluit ik me aan bij Windkracht. (en ook over het wieken Mr. Green ) Maar in huis kan je ze ook gewoon nat terug zetten hoor. Hier gaan ze ook gewoon nat terug in de kooi. Geen van allen zijn een liefhebber van afdrogen met de handdoek.
En met fohnen ben ik toch bang dat de huid droog word en dat ze daar last van krijgen Wink
Bericht Maandag 28 December 2009 7:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Daniel
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik föhn & droog me vogel nooit, zet hem nat terug op zijn kooi, hij begint dan zich lekker te poetsen. En omdat cartmen zo sterk is, wiek ik hem op de grond met een handoek over hem heen.
Bericht Dinsdag 29 December 2009 12:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Nel
Vlieger

Reageer met quote  

Om de gaaien "handdoek-gewend" te laten zijn, pak ik ze eens in de zoveel tijd na het douchen met een handdoek op, alsof het een spelletje is. Ze hebben er dan ook geen problemen mee gelukkig.

Fohnen kan inderdaad droogte van de huid veroorzaken wat weer jeuk kan geven. Als ik mijn haar aan het fohnen ben staan ze soms in mijn buurt en wappert de wind door hun veren, ze vinden het heerlijk maar ik "gun" ze dit maar af en toe om voorgenoemde reden. Wink
Bericht Dinsdag 29 December 2009 7:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zelf laat ik mijn grijsje drogen in zijn kooi, hij is niet gek van handdoeken en ook niet van de haardroger.

Onze BB, die vind het allemaal goed maar de haardroger ben ik zelf niet zo'n voorstander van maar deze draai ik wel een in een handdoek, lollig hoe dat kleine kopje daar dan uit komt piepen. Laughing

Maar, zolang je voor een aangename temperatuur en een tochtvrije omgeving zorgt dan is er niets aan de hand hoor
Bericht Dinsdag 29 December 2009 10:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
mary30
Kuikentje

Reageer met quote  

Haha ja kobus is nogal een aansteller Wink Zodra iets nieuw is, zit hij eerst een dag ernaar te staren, en zegt vervolgens ook niks meer, voordat hij er naar toe gaat. Aan de andere kant is kobus daarna ( als hij het eenmaal ondekt heeft ) erg nieuwschierig. Kiko daar in tegen hoeft niks te hebben van nieuwe dingen. Het enige wat zij kent is een druif, stukje beschuit en dopnoten ( die ze hier dus niet meer krijgt ) iets anders hoeft ze dus echt niet Laughing
Wel jammer want ik kan haar dus ook echt niet aan leren dat pellets erg lekker zijn.. Neee
Bericht Zondag 10 Januari 2010 11:54 am
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Hai ik ben blij dat het zo lekker gaat.

Als je Kobus wilt bijknippen, kan je dat het makkelijkst onder de douche doen. Trek zijn vleugel uit en knip netjes met de lijn mee, zoals wij die geknipt hebben, dan zit je altijd goed. Kobus hebben we 9 pennen gewiekt als ik me het goed herinner
Bericht Zondag 10 Januari 2010 12:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
mary30
Kuikentje

Reageer met quote  

Hai Marieke, Ja dat klopt !

Alleen als ik kobus mee onder de douche neem en ik kom met mijn hand in de buurt dan stapt hij op. Ik krijg absoluut geen mogelijkheid om hem bij te knippen.
Bericht Zondag 10 Januari 2010 12:23 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:15 am
  Berichten van afgelopen: