|
|
|
coco&joyce
Kamikaze piloot
wat een scheetje is het toch en een waar vechtertje
de pootjes staan idd al wat beter als eerst
ik vraag me eigenlijk ook af hoe je een slijtstok kan schoonmaken  |
Woensdag 3 Oktober 2007 12:01 pm |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Zo zeg dat is toch even een heel ander gezicht. Wat een poepie he! Hebbie goed gedaan! |
Woensdag 3 Oktober 2007 12:02 pm |
|
|
|
|
sharonl
Kuikentje
dank jullie
ja zoals te zien gaat het echt met sprongen vooruit!
haar pootjes zet ze nog vaak 'verkeerd" neer maar ik zie er elke dag wel wat verbetering in.
aan de ene kant een tikkeltje jammer dat ik geen foto's heb dat ik haar net een uurtje had. dat was echt een onmogenlijk verschil.
haar wonden genezen op en top op een paar kleine korstjes na zie je er niks meer van.
al haar afgebroken veren heb ik bij de breuk geknipt en dat vond ze heerlijk want ze had er echt last van. aangezien ik er nog niet over uit ben of ze plukt leek het me beter ze zelf te verwijderen. voordat ze het zelf zou doen.
[/list] |
Woensdag 3 Oktober 2007 12:46 pm |
|
|
Laura B
Moderator

wat een scheetje!!!!!!!!!! ik heb even links van de foto's gemaakt, anders wordt het forum traag.
Ze lijkt al goed vooruit te gaan!! |
Woensdag 3 Oktober 2007 1:02 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Leuk update Sharon!!
Pien ziet er goed uit!  |
Woensdag 3 Oktober 2007 1:12 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: update pien (met foto's) |
|
|
Ohhhh wat een leuke foto's! Ze kan je wel goed negeren he?
Kijk je aub uit met Lola.. Al wil ze Pien geen kwaad doen, ze kan op haar gaan staan wat ook al fataal kan zijn..
Wil je geen dagboekpagina aanmaken? Of ben ik dan erg lastig?
Je kan meerdere foto's tegelijk uploaden.  |
Woensdag 3 Oktober 2007 7:43 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wat ziet ze er al goed uit zeg. Super. Een heerlijk moppie. Wat fijn dat het beter gaat met haar pootjes
Wil niet zeuren maar ik zag een doppinda in haar etensbakje liggen. Doppinda's bevatten vaak schimmels en het is beter om ze niet te geven. Een stukje walnoot ofiets is beter. |
Woensdag 3 Oktober 2007 10:48 pm |
|
|
|
|
PeCe
Vlieger
|
|
|
|
Herstellen en wennen heeft altijd tijd nodig, wat dat betreft lijkt het allemaal heel voorspoedig te gaan. Klinkt heel goed en leuke foto's van Pien. In zo een korte tijd lijkt Pien goed opgeknapt en lijkt zich goed aan de nieuwe omgeving aangepast. Gaat goed, heel mooi om te horen.
Zoals mijn voorgangster al schrijft moet je oppassen met doppinda's. Er is zeker een risico op schimmels die een papegaai ziek kunnen maken. Als je er zeker van bent dat de pinda's vers zijn (bijvoorbeeld omdat je er zelf een aantal hebt gegeten) dan kan je als afwisseling een enkele keer best een pinda geven, maar het is en blijft altijd oppassen.
Ik heb mijn edels ook wel eens een doppinda gegeven, ze vonden het heerlijk om die te doppen en te eten. Ze krijgen het zelden, om voornoemde reden, maar als ik ze weer eens in huis heb, voor mijn gevoel zeker weet dat ze vers zijn, dan krijgen ze er gerust weer één.
Wat betreft de slijtstokken gebruik ik eucalyptus reiniger. Doekje of voorzichtig met een schuursponsje en eucalyptus reiniger werkt perfect. Ik gebruik het zelfs om ook de kooi mee schoon te maken. |
Woensdag 3 Oktober 2007 11:34 pm |
|
|
sabina/kippie
Ervaren vlieger
Wat een mooie foto's van Pien ze gaat goed vooruit zeg.
Ze voelt zich al helemaal thuis bij jullie geweldig  |
Donderdag 4 Oktober 2007 6:07 am |
|
|
sharonl
Kuikentje
oke dat wist ik dus niet...
ik had er een paar van mijn neef gekregen. die kwamen uit een speciaal zaakje en dr was van alles mee gedaan zodat de papegaai hem wel hebben mocht zei hij. (maar goed misschien gewoon omdat het verkoopt dan)
maar ze heeft het 1 keer eerder gehad. en ze vind het leuk om te slopen en doet niks met de pinda... dus ik had al bedacht dat ze dat niet meer kreeg haha.
maar super bedankt voor de waarschuwingen.!
een gewaarschuwd mens....
okee bedankt voor de schoonmaaktips! de stok hangt er nog maar een paar dagen in en is te vies om aan te pakken. |
Donderdag 4 Oktober 2007 1:05 pm |
|
|
|
|
sharonl
Kuikentje
ooh en tuurlijk houd ik het in de gaten met lola...
maar pien mag om meerdere redenen niet uit de kooi als ik ook maar een seconde weg ben.
en lola slaapt meestal die vind het allemal niet zo interresant.
een dagboekpagina... ik zal eens kijken wat dat überhaupt is haha. |
Donderdag 4 Oktober 2007 1:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Lees hier eens meer over dagboekpagina's: http://www.fluffies.org/nl/vra.....-vf26.html
Als je hulp nodig hebt, roep maar hoor! Als je de 'upload afbeeldingen' en dan meerdere afbeeldingen tegelijk kiest is het een fluitje van een cent. Ze moeten wel 100 kb zijn, maar Danny heeft een handig verkleinprogramma daarvoor! |
Donderdag 4 Oktober 2007 8:50 pm |
|
|
Remco
Vlieger
Mooie foto's zeg. Ze wordt al best groot, hoe oud is ze nu? |
Zondag 7 Oktober 2007 10:28 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:15 am