|
|
|
ikkebianca
Fladderaar
| vakantie kooi voor charlie???? |
|
|
dit jaar gaan we met familieweekend weg (3dgn) en nu wil ik charlie eigenlijk mee nemen. omdat ik niet weet waar charlie anders moet logeren en natuurlijk omdat ik em graag bij me wil houden.
maar daarvoor ben ik op zoek naar een kooi die makkelijk mee te nemen is. die dus in elkaar kan maar dus ook wel groot genoeg is om even in te kunnen als we bv even weg zijn en om te slapen. wie heeft een idee?
xxx bianca |
Vrijdag 11 Januari 2008 2:39 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb zelf een reiskooi gekocht voor Cleo die inklapbaar is, compleet met stokken en bakjes! Hij bevalt mij uitstekend, sinds de aanschaf is Cleo al een paar weekendjes weg meegeweest! De kooi die ik heb is denk ik ietwat klein voor een grijsje...Wil je ook een inklapbare? Dan kun je misschien aan een bench (die ze ook voor honden verkopen) denken en daar zelf stokken en bakjes inmaken
Hoeft hij niet inklapbaar te zijn, dan kun je misschien een tweedehands kleinere papegaaienkooi op de kop tikken?? |
Vrijdag 11 Januari 2008 3:04 pm |
|
|
ikkebianca
Fladderaar
ik heb al zo'n bench die heb ik toen gekocht voor in de auto. dat was ook een hondebench. maar die vind ik niet heel groot. dan zou ik misschien eens moeten kijken naar een grotere. moet er alleen wel op letten dat hij in de auto kan. we hebben niet zo'n grote hihi. kia picanto.
het liefst wil ik dat hij kan inklappen zodat je hem ook makkelijker weg zet als je em niet gebruikt. |
Vrijdag 11 Januari 2008 3:12 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik vervoer de kooi gewoon opgevouwen, als een plat pakketje en cleo reist op mn schoot in een klein reismandje. Dat scheelt een hoop ruimte en dan heeft ze op de eindbestemming best een flinke kooi..  |
Vrijdag 11 Januari 2008 3:48 pm |
|
|
ikkebianca
Fladderaar
heb je dan een hondebench of een andere? het is namelijk wel een heel slim idee. hihi. |
Vrijdag 11 Januari 2008 3:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik zou geen hondenbench nemen.. Die zijn vaak verzinkt en da's niet echt goed voor gaaien.
Ik denk niet dat Charlie in een adventurepack kan? (Voor de nacht?) Hij kan dan wel gemakkelijk met jullie mee. Je houdt je handen vrij.
Laura, had jij die niet van dierenvilla? |
Zaterdag 12 Januari 2008 12:34 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Ik heb m van Lorreco, dat is een gepoedercoate kooi, maar geloof niet dat ze die groter hebben???
Misschien is contact opnemen met zo'n winkel een goed idee?? wat geschikt is...had niet echt gedacht aan dat verzinkte... goed dat je het zegt Sue  |
Maandag 14 Januari 2008 5:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmpf.. Winkels weten vaak echt niet waar ze over praten. Sorry dat ik het zeg. Mijn kooi zou ook verchroomd zijn. NOT! Het heeft waarschijnlijk aan mijn vogeltje het leven gekost.
De meeste soorten benches zijn verzinkt..  |
Maandag 14 Januari 2008 5:41 pm |
|
|
ikkebianca
Fladderaar
nou ik heb contact gehad met lorre en co.
hij stelde de traveler voor en nog 1. de traveler kan ingeklapt worden. die ander niet.
ik denk dat ik de traveler ga kopen. hij is niet heel groot maar dan kunnen we hem ook gebruiken voor vervoeren als we op visite gaan want we hebben die hondebench en ben er dus nu achter gekomen dat dit niet goed is. |
Maandag 14 Januari 2008 5:58 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
De traveler is die gepoedercoate, toch? Volgens mij is dat wel een fijne vervoerskooi! En als hij er toch vaak uit is is het geen probleem! En zo niet.. Hij komt er vast overheen. De vreemde omgeving is meestal al vermoeiender. |
Maandag 14 Januari 2008 6:06 pm |
|
|
ikkebianca
Fladderaar
ja klopt.
hij ziet er wel top uit. denk dat we hem morgen vast ophalen. hihi. als ik iets nieuws kan kopen voor charlie wil ik het ook op stijl en sprong. kan ik direct speeltjes kopen. ohoh pinpas mee. |
Maandag 14 Januari 2008 6:08 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hahaha jij bent echt erg! Ken het wel hoor.
Veel plezier morgen hoor. Ben benieuwd wat voor speeltjes je koopt! |
Maandag 14 Januari 2008 6:09 pm |
|
|
|
|
ikkebianca
Fladderaar
zo we zijn net terug uit wijhe. we zijn toch niet voor de traveler gegaan. haha moest er echt goed over nadenken. we hebben de wat grotere parkietenkooi max. deze had ik zelf al gezien maar had niet gedacht dat hij makkelijk in en uit zou kunnen klappen. blijkbaar dus wel als je het 1 keer weet. we nemen hem dan mee zonder de onderstel.dat is niet nodig.dus past hij makkelijk opgevouwen in de auto.
omdat we dus wel duurder uitwaren met deze kooi heb ik alleen een zittouw meegenomen. verder geen speeltjes dat komt de volgende keer. haha alsof hij ook niks heeft hihi.
maar voor een foto van de kooi moeten jullie effe kijken in mn dagboek |
Dinsdag 15 Januari 2008 4:15 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Een vakantiekooi?! Jeetje wat een lekkere grote zeg. Als ik die zou zijn zou ik vragen wat je hebt als normale kooi.  |
Dinsdag 15 Januari 2008 6:08 pm |
|
|
esjo
Moderator

Wow, Charlie heeft geen klagen. Wat een riant vakantie huis voor hem zeg  |
Donderdag 17 Januari 2008 8:29 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende