|
|
|
tommytommy
Eitje
| Van Killer papegaai tot papagaai die kusjes geeft :-) |
|
|
Beste mensen,
Ik hoop dat ik andere mensen middels dit forum kan motiveren om hun schuwe pagegaai tam te maken.,,,onderstaande bewijst dat het nog na ruim 30 jaar kan..
Ons grijs roodstaartje is ongeveer 20 jaar in de familie van m`n vriendin., daarvoor is hij van iemand anders....dus ze heeft in ieder geval 3 eigenaren gezien. Na een bloedtest bij de dierenarts (was een beetje ziek) bleek ze ongeveer 30-40 jaar oud te zijn.
Ze was altijd erg onbetrouwbaar en schuw. De enige die haar soms kon aaien was m`n schoonvader,,alleen was altijd eng aangezien ze zomaar opeens het vlees van je vingers kon happen. Ik geloof dat m`n vriendin en haar broers in hun jeugd nog wel eens een winkelhaak hebben opgelopen in hun vingers.
Toen ik 6 jaar terug Sjakko voor het eest in de huiskamer zag bij m`n vriendin vond ik het gelijk interessant....dus ik stak m`n vinger in de kooi en was hem gelijk bijna kwijt.
Dus ik jaren lang alleen tegen hem gaan praten en fluiten...
Na ongeveer 3 jaar kon ik haar voorzichtig in haar nek aaien door de tralies..en wilde ze m`n vinger vasthouden met een poot,,wat ik eng vond aangezien ze dan goed kan bijten als ze wilde...
4 jaar later liet ik hem klimmen aan de buitenkant van de kooi,,,zodat hij lekker op de naastgelegen radiator kon zitten. Op een of andere manier wilde ze altijd klooien als hij hierop zat..waarschijnlijk omdat het een mooi geluid maakte als hij het ijzer binnenin liet veren met haar snavel.
Echter kon ik nooit bij hem in de buurt komen…als ik dat probeerde gingen haar veren naar buiten,,,en probeerde ze van haar af te bijten.
Op een dag ca na 5 jaar,...zat ik even te staren naar hem,,,en zag hem vallen van de radiator..dus ik dook naar haar toe..en ving hem precies goed op voordat ze op de grond zou vallen. Door de adrenaline rush vergat ik even dat ik hem niet kom pakken...
Ja dan heb je haar in je handen…en gaat er opeens een hoop door je hoofd,,,aangezien ze al 30 jaar lang iedereen wilt pakken…en heel wat vingers heeft gebeten.
Nog geen 2 seconden later toen ze realiseerde dat ik haar opgevangen had begon ze kopjes te geven..en kijkt je dankbaar aan...vanaf dat punt zijn we dikke maatjes.
Ze bijt niet meer,,,en kan geeft zelfs kusjes..en kopjes. Als ik haar op schoot op d`r rug leg gaat ze een beetje tv kijken en praten terwijl ze haar pootjes schoonmaakt. Wat ook wel grappig is dat ze graag ondersteboven aan m`n vinger hangt,,gaat ze fluiten en zingen.
En het leukste is dat hij nu zinlijk is...alleen als ik hem op een handdoek zet laat hij wat lopen...heeft in een jaar nog nooit een ongelukje gehad als hij bij me zit. Zodra hij aan m`n hand gaat knagen,,weet ik dat hij even terug naar z`n kooi moet (misschien een sterk verhaal,,toch heeft hij al 200x bewezen dat het geen uitzondering is)
Het valt mij ook op dat hij zo slim is..hij kan door lamelle naar buiten kijken,,.en begint al te fluiten als ze mij buiten ziet lopen..zeg maar 10 meter vanaf het huis...
Daarnaast gaat ze "hallo" roepen als hij m`n auto achter het huis hoort..dat kan hij onmogelijk zien..en zit zeker 25 meter verder.
Misschien heb ik naast m`n doorzettingsvermogen ook wel erg veel geluk gehad het haar....niemand had gedacht dat dit nog eens zou gebeuren...
Gr Tommy |
Maandag 2 Juli 2007 9:34 pm |
|
|
|
|
Danny
Fluffies bewoner
Hey,wat super zeg.
leuk dat je hiermee je steentje bijdraagt.
Tommy,hier op het forum heeft al een wildvang vogel tam gekregen,en zelf hebben we een grijsje van 16 jaar,die we nu nog geen jaar hebben,tam gekregen. |
Maandag 2 Juli 2007 9:39 pm |
|
|
Cosch
Ervaren vlieger
Kijk dat geeft een hoop mensen weer moed denk ik.
Ik heb ook een pitbull grijsje in huis.
Hij is nog niet zo tam als jij nu omschrijft maar het gaat de goede kant op. Kun je zien he? hoe bepaalde gebeurtenissen in eens het laatste zetje geven! |
Maandag 2 Juli 2007 9:51 pm |
|
|
|
|
joze
Ervaren vlieger
wat een verhaal
hoe je het vertrouwen van zo'n beeste kunt winnen
ben blij dat het allemaal goed is gekomen |
Maandag 2 Juli 2007 9:57 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hey wat super om dit verhaal te lezen! Hoe zo'n gebeurtenis zo veel te weeg kan brengen zeg.
Schitterend dat je nu zo'n fijne band met je gaaitje hebt. |
Maandag 2 Juli 2007 10:49 pm |
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Wat een gweldig mooi verhaal van hoe het toch na al die jaren kan omslaan in wederzijds vertrouwen!
Echt geweldig leuk voor jou en je grijsje en ik hoop dat jullie ook nog heel veel jaren van elkaar kunnen genieten.  |
Maandag 2 Juli 2007 11:25 pm |
|
|
|
|
tommytommy
Eitje
Ja ben erg blij... Helaas weer stress
Helaas zal ik weer de arts moeten bellen aangezien ze medicijnen heeft gehad..ze zat scheef op d`r stok.
Ze wilde haar een klein beetje verdoven..echter reageerd ze hier niet goed op. Dat kan ik haal onmogelijk toedienen...ze zit nu nog schever en is zo stoned als een garnaal.
Dus nu maar weer even bellen met de arts..voor advies. In ieder geval moest ik vandaag even bellen om aan te geven of ze met de verdovende middelen wel reacht kon zitten.
MVG Tommy |
Woensdag 4 Juli 2007 9:10 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Huh? Dat klinkt inderdaad raar? Staat dat op de bijsluiter? |
Woensdag 4 Juli 2007 6:14 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Ah wat sneu zeg wat is er met haar aan de hand dan dat je naar de V.arts moest? |
Woensdag 4 Juli 2007 9:53 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:15 am
|
|
|
|
|
|