vanaf welke leeftijd praat een grijze roodstaart?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hallo hier beiden en welkom.
ik heb een timney die nu bijna 2,5 jaar is. hij is nu pas echt begonnen met praten. fluit geweldige deuntjes en nu praat hij dan ook echt.
Patrick, als ik mijn vogels wiek, knip ik de hele vleugel. alles er af. dan kunnen ze echt niet meer vliegen. dus dit is nog een optie voor je. het ziet niet mooi uit, ben ik met je eens maar op deze manier kunnen ze echt niet meer vliegen. het aangroeien van nieuwe veren gaat sneller dan je denkt hoor. jij hebt nog een ukkie dus duurt het nog even voor de eerste rui komt, maar eenmaal daarna moet je het goed in de gaten houden want dan zitten ze er zo weer aan.
heb geduld met je vogel. probeer hem vooral niet zindelijk te maken omdat er problemen kunnen ontstaan. zorg er voor dat als jullie weg zijn, hij in de kooi zit en je zou bijv een mooie klimboom kunnen maken met kranten er onder waar hij in kan zitten als jullie er zijn. op die manier komen alle poepjes op de kranten terecht en hoef je niet het hele huis schoon te maken.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:06 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Alexandraatje, hoe knip je? Wat bedoel je met 'de hele vleugel'? Smile
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:44 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

hoe knip ik, uhm, ik knip het uitstekende deel van de veer af. daar waar het de vleugel eigenlijk ophoud en de schat niet meer het leven heeft, knip ik. ik weet niet of ik me goed uitdruk.
ik strek de vleugel en kijk onder de vleugel waar de veren beginnen. als je te dicht bij het vlees knipt gaan de veren bloeden dus hou ik ongeveer een cm speling. en dan alles er af. van voor tot achter om het zo maar uit te drukken. dan houden ze hele korte vleugels over maar vliegen gaat dan echt niet meer.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
digifiel
Fladderaar

Reageer met quote  

Chico is nog geen jaar oud maar.

Doet het ontdooi piepje van de magnetron na, bij voorkeur als er iemand in de keuken is of er net vandaan komt.

Roept Chico en Kiekeboe.

Heeft 1 keer Chico koekje gezegt, daarna nooit meer Very Happy

En fluit een paar simpele dingetjes.
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 9:17 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Tommy is wildvang en ik weet niet hoe oud hij was toen hij hier kwam...ik denk ongeveer een jaar ofzo. Toen was hij niet tam en maakte alleen wilde geluiden, als eerste leerde hij fluiten en inmiddels praat hij wel en leert nog steeds bij. Heeft best even geduurt hoor....maar leeftijd speelt niet persee een rol , hoeveel je praat en hoeveel je hem bij alles betrekt weer wel...en natuurlijk de aanleg van de vogel zelf Wink

Alexandra...bedoel je alles wat onder de dekveren uitsteekt? En dan echt de hele lijn van t puntje tot onder de oksel zegmaar? Smile
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 12:23 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Tommy, wat zijn wilde geluiden precies? (Van een rustige grijze bedoel ik)
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 1:46 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Volgens mij was Coco ongeveer een half jaar oud toen zijn eerste woordjes kwamen. Kan iets ouder zijn geweest! En dat is echt een kletskous. Zijn eerste woordje was Kiekeboe.

Kaya is 20 jaar en die praat nog steeds niet Razz
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 2:19 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ja Tommy, ik knip de hele rij af. want ik merkte dat ze hier toch bleven vliegen als ik er een paar weg haalde, dus knip ik nu meteen alles weg en is het probleem opgelosd.
mooi is anders, geef ik toe, maar ze kunnen nu los in de tuin en dat is dan weer de moeite waard voor ze. zo genieten ze meer en hebben geen stress of zo.
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 2:22 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

als je kijkt op foto's van een gaai die gewiekt is, dan zie je toch eigenlijk een gat in de vleugel? de overige veren zitten er toch nog? nou, bij die van mij dus niet. ik knip die allemaal af.
Bericht Vrijdag 22 Juni 2007 2:23 pm
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

valt die dan niet als een steen naar beneden ???
hier heeft Kayla de buitenste 3 veren er nog zitten
Bericht Zaterdag 23 Juni 2007 8:18 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Heb je de buitenste veren niet geknipt? Ben je niet bang dat die afbreken? Bij Zazu ging dat nooit echt goed, die sloeg ze er altijd uit: Met een bloedbad als resultaat. (Niet altijd)
Bericht Zaterdag 23 Juni 2007 11:29 am
joze
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

nee, hier gaat het goed .... tot nu toe
Bericht Zaterdag 23 Juni 2007 11:55 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hopen dat het zo blijft! Very Happy Misschien is Zazu gewoon een beetje lomp. Laughing
Bericht Zondag 24 Juni 2007 10:35 am
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wilde geluiden...van een rustige grijze? geen idee? Rolling Eyes Wilde geluiden van een bange wildvang weet ik wel Razz Dat is echt krijsen Shocked Laughing

Ik knip de veren ongev. 2 cm vanaf de dekveren in een gebogen lijn tot aan de elleboog zegmaar Wink geen gaten dus, geen buitenste pennen, maar een mooie lijn die meeloopt met de vleugel Smile
Bericht Zondag 24 Juni 2007 1:07 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ohhh dat krijsen, da's zooo eng. Dat klinkt toch alsof ze stikken? Gorgelen? Echt eng, je denkt dat ze erin blijven!
Bericht Zondag 24 Juni 2007 4:47 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 9 Juli 2008 6:32 am
  Berichten van afgelopen: