Verhuis tips

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
vaaltje86
Kuikentje

Verhuis tips  Reageer met quote  

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje.
Per 1 januari ga ik op mezelf wonen in een leuk huisje in de stad.
Erg leuk allemaal, alleen hoe pak ik dit aan met Storm?

Hij is erg op mij gesteld, maar ook heel erg op mijn moeder.
Ik weet niet waar ik goed aan doe. Als ik hem meeneem, gaat hij haar misschien missen, en andersom hetzelfde.

Kan dit een traumatische ervaring voor hem zijn?
Zijn er misschien manieren waarop je dit het beste aan kan pakken?

Groetjes,

Valentijn
Bericht Zondag 21 December 2008 11:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ga je ver van je moeder af wonen of gaan jullie elkaar nog veel zien?
Ik denk sowieso dat het voor Storm wennen zal zijn. Laat Storm een voorkeur zien voor jou of je moeder? En wie van jullie gaat de meeste tijd krijgen voor hem? Ik denk dat dit vragen zijn die je misschein wat verder zouden kunnen helpen... Even de plussen en minnen op een rijtje gaan zetten van wanneer hij bij je moeder blijft en wanneer hij met je mee zou gaan...
Bericht Maandag 22 December 2008 7:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik sluit me bij Egwene aan, het zal voor Storm altijd even wennen zijn. Maar misschien kunnen je moeder en jij nog vaak bij elkaar op bezoek komen, zeker in het begin?
Bericht Maandag 22 December 2008 8:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Storm is ook nog jong dus ik denk dat hij zich goed kan aanpassen. zeker omdat hij ook op jou gesteld is.
Bericht Maandag 22 December 2008 8:44 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Vergeet ook niet dat het (gelukkig) geen definitieve beslissing hoeft te zijn die je hier aan het maken bent Smile

Je kan hem net zo goed meenemen en er alleen een bezoekje van een paar dagen/weken van maken mocht er blijken dat hij je moeder erg mist of je niet genoeg tijd aan hem kan besteden - of andersom, eerst bij je mams laten en later als je zelf helemaal gesettled bent ophalen...

De sleutel is denk ik gevoelige aanpak afhankelijk van hoe hij er op reageert, en verder sluit ik me helemaal aan bij voorafgaande reacties:
- op beide gesteld, maar heeft hij misschien toch een duidelijke voorkeur?
- wie van jullie gaat meer tijd en aandacht aan hem kunnen besteden? Waar is het voor hem beter qua huisvesting?
- kunnen jullie elkaar wel eens bezoeken, en is hij dit soort reizen en avonturen gewend? Is hij een beetje stressbestendig en flexibel, of heeft hij snel last van veranderingen?

Denk ook aan wat jij zelf wil/kan. Denk aan je houding naar hem toe, want hij merkt meteen of het een groot iets is. Doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is (eventueel ook de verhuizing daarna) en maak je niet te veel zorgen, dan merkt hij ook dat alles ok is. Het is nog zo'n jong diertje, die moet in principe vrij makkelijk zijn in aanpassing Smile

Succes, en laat weten hoe je besloten hebt of als we ergens mee kunnen helpen...
Bericht Maandag 22 December 2008 10:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
vaaltje86
Kuikentje

Reageer met quote  

Super, bedankt voor de tips.

Wat betreft de afstand, dat valt reuze mee. De huizen liggen een kleine tien minuutjes van elkaar af.
Sowieso zal ik eerst het hele huisje inrichten, en hem pas hierheen halen, als alles helemaal klaar is.

Ook de tip over het zo luchtig mogelijk doen neem ik met me mee.
Gelukkig is hij redelijk gewend aan reizen en veranderingen. Dit mede door zijn vele ziekenhuis bezoeken (Utrecht, Den Haag, Leiden)
Klein geluk, bij ongeluk.
Reizen vind hij erg leuk. Lekker in de auto zitten, of zelfs de trein.

Als jullie nog andere tips hebben, bv om hem daar lekker op zn gemak te laten voelen hoor ik het graag. Very Happy
Bericht Maandag 22 December 2008 11:47 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Fijn dat hij reizen in ieder geval leuk vindt. Volgens mij is Storm een gemakkelijk vogeltje, niet snel van de wijs te brengen etc.
Je kan eventueel de kooi, zoals hij is (speeltjes op dezelfde plek?) meenemen zodat hij nog een plekje heeft dat bekend is. Maar da's alleen maar een idee.. (Ik denk niet dat het echt nodig is want Storm klinkt makkelijk)
Bericht Maandag 22 December 2008 5:40 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:18 am
  Berichten van afgelopen: