voeding?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Assie
Vlieger

voeding?  Reageer met quote  

Daar ben ik weer Very Happy
Onze Binkie weegt nu ong 540 gram(heb geen digitale)is 8 weken en heeft nog 4 voedingen per dag van 20 a 25 ml (meer krijgt hij niet op)
Zijn krop is elke keer leeg en heeft echt honger als de volgende voeding eraan komt
Nu lees ik overal dat hij dan al op 3 voedingen moet zitten,heb laatst ook lijstje gehad van sarah,maar lijkt wel of ik een unieke roodstaart heb Laughing
Ik heb nu ook een bakje in ze kooi staan met 4 pellets erin(beetje geweekt) geen idee wat hij er mee moet doen,als ik hem er 1 geef knabbelt en speelt hij er wel mee,maar echt eten doet hij ze nog niet
Ook lees ik over zaadjes,maar daar is hij toch nog veel te jong voor?
Banaan wil hij wel proeven en schijnt het wel lekker te vinden,
Ik dacht dat ik genoeg boeken had gelezen en na weken googlen wel een hoop zou weten,nou niet dus Confused
Verder speelt hij veel zowel in ze kooi als op de tafel en brabbelt op zijn manier de hele dag door
Ik wordt er zo onzeker van pffffffffff

ps alle voeding is van harrisons Veertje
Bericht Donderdag 18 September 2008 12:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

geen paniek. elke vogel is weer anders. er wodrt wel een maatstaf gegeven als richtlijn. wat je kunt proberen is trosgierst aanbieden. gewoon in de kooi hangen of leggen dat hij daarmee alvast kan proberen hoe het is zaadhjes te eten. hou de 4 voedingen nog een weekje aan en gan dan langzaam afbouwen. al geef je 4 voedingen per dag, maar geef dan minder hoeveelheid om hem zo langzaamaan te dwingen wat vast voedsel te eten. geef ook kleine stukjes groenten en fruit. merk je echt dat het niet lukt, blijf dan gewoon weer de normale 4 voedingen geven en probeer het dan een tijdje later om het weer af te bouwen. de ene vogel is soms wat sneller dan de ander. komt allemaal wel goed.
Bericht Donderdag 18 September 2008 12:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

bedankt Veertje

ik ga gelijk een takje erin hangen,binkie zal me wel weer aankijken met een look van Rolling Eyes 'oh heb je haar weer met die gekke dingen"
Bericht Donderdag 18 September 2008 12:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Assie,

Het is echt niet abnormaal dat ze in het begin die pellets en zo links laten liggen, het gaat erom dat je ze nieuwsgierig maakt wat er in dat bakje zit, na de nieuwsgierigheid komt vanzelf wel het proeven. Maar dat gaat echt niet van vandaag op morgen.
Met de banaan is goed, leert hij al fruit aan te nemen, pellets is hoe dan ook geen favoriet op de eerste plaats maar het weken is beter in het begin zodat hij zeker geen te grote stukken die zo hard zijn ineens inslikt, ze zijn nog vrij onhandig in het begin.
Ik heb die lijst doorgestuurd maar heb er ook bijgezet dat, net als je kweker heeft gezegd, bij elke gaai kan verschillen, dat het was om je een idee te geven.
Wink
Bericht Donderdag 18 September 2008 4:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: voeding?  Reageer met quote  

Het is toch wel positief hoor, dat hij aan z'n pellets knabbelt. Met die leeftijd is echt eten er vaak nog niet bij. Wink

Probeer op deze leeftijd vooral veel gezonde dingen aan te bieden. Wink Jong geleerd is oud gedaan. Ongezonde dingen leren ze vaak altijd wel eten. (Jong of oud Laughing )
Bericht Donderdag 18 September 2008 5:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:19 am
  Berichten van afgelopen: