hallo ik lees veel over voer .Veel voeren pellets maar ik lees ook dat hier de meneingen over zijn verdeelt ik heb ook gelezen dat een papgaai een spiermaag heeft en daarom ook als je pellets voert 20% zaad erbij moet geven anders kunnen ze op langere temijn gezondheids klachten krijgen vanwegen die spiermaag . Ik heb van een mevrouw een recept gekregen die al 40jaar een amazone alleen maar zaad geeft en natuurlijk ook fruit groente vlees en noten dit recept had ze van haar kweeker mee gekregen ze geeft alleen maar papgaaienzaad met 1 theelepeltje roosvice stop een mes puntje gistocal en papagaaien eivoer er doorheen dat wil ik ook gaan doen ons gaaitje coco is nu 4maandjes oud en ik geef hem ook zaad met dit mengseltje maar ik doe er nog palmnoten olie doorheen hebben grijsje graag . graag hoor ik jullie mening hierover groetjes vera coco en de rest van de beesteboel
Woensdag 5 Oktober 2011 10:55 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
je zegt het zelf al, de meningen zijn verdeeld hier over.
palmolie is heel goed en mag je zeker door het voer mengen.
mijn gaaien krijgen zaadvoer met daarnaast fruit en groenten. verder af en toe een gekookte aardappel of aardappelpuree, pasta zonder saus of zout, rijst vinden ze zalig.
ik geef ze veel variatie. ze zijn gezond en gelukkig.
wil je liever pellets geven, zorg dan wel dat ze ook vers fruit krijgen en wat groenten en voldoende vers water natuurlijk.
Vrijdag 7 Oktober 2011 7:31 am
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:19 am