VOLDOENDE LICHT VOOR GRIJSJE

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
SPREEUW
Eitje

VOLDOENDE LICHT VOOR GRIJSJE  Reageer met quote  

Mijn grijsje staat in een ruimte waarin geen ramen zitten maar wel twee grote lichtkoepels. smorgens krijgt hij zonlicht en smiddags (na 2 uur) is het schaduw.

Als het regent is het er wat donkerder. Het is trouwens wel een ruimte waar heel de dag mensen zijn. Maar mijn vraag is eigelijk; Heeft hij zo voldoende licht of moet je perse een daglichtlamp plaatsen.

Gr.
Bericht Vrijdag 9 Juli 2010 3:37 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je moet geen daglichtlamp plaatsen maar het is altijd beter. Als je het doet, koop dan niet van die dure van de dierenwinkel want dat is grote onzin. Als je wil kan ik wel even zoeken welke het beste getest waren, was van Philips. Daarbij kan je een armatuur kopen bij de gamma of zo en ben je goedkoop gesteld en goed voorzien van een daglichtlamp.

Hier hebben ze wel de hele dag licht maar ze krijgen ook de hele dag hun lamp aan, ik merk goed het verschil in hun doen en laten en hun veertjes zien er goed uit.
Bericht Vrijdag 9 Juli 2010 5:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi,

Hoe vaak komt je grijsje buiten, dat deze echt daglicht op kan vangen???

Het is zo wie zo aan te raden, om daglicht lampen te gebruiken, maar zeker als je grijsje weinig tot niet buiten komt.

Mag ik vragen in wat voor soort ruimte je grijsje staat?
Is er niet een mogelijkheid, dat de kooi bij een raam geplaatst kan worden?
Dit omdat je aangeef, het best wel wat donker kan zijn, tijdens rot weer.
Zo kan ze wat meer licht opvangen, wat postief is voor het gedrag.
Mijn beessies kunnen zich trouwens heerlijk vermaken, starend naar buiten...
Bericht Vrijdag 9 Juli 2010 5:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Oke, Sarah was me even voor...

Philips TLD 850, kost een paar euro.

Wel is het aan te bevelen, om een hoogfrequent armatuur aan te schaffen.
Is iets duurder dan normaal armatuur, maar zorgt ervoor dat je buis niet flikkert, dus een zeer rustig licht uitstraalt.

Ook zullen de lampen minder energie slurpen, en langer meegaan.

((Op mijn werk met een monteur gesproken, die deze lampen monteren in kantoor gebouwen))

Deze vertelde, zonder de hoogfrequent amatuur, de lamp zijn werk niet deed, en eigenlijk voor de sier aan zou staan Zon
Bericht Vrijdag 9 Juli 2010 5:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
SPREEUW
Eitje

Reageer met quote  

Ik heb al een paar jaar 2 daglichtlampen van true light (tl 58W.) vlak boven zijn kooi gehad. Hij heeft een hele grote kooi. Maar nu met dat hete weer dacht ik vorige week; ik laat ze uit dan is het hier wat minder warm. En naar mijn idee is hij nu rustiger en vrolijker. Niet zo nerveus. Hij kletst ook meer.

Toen ben ik op internet gaan zoeken en las ik over flikkerende lampen en dat papegaaien daar heel veel last van kunnen hebben. Dus dacht ik, ik doe die lampen niet meer aan; daar heeft ie last van. Ga zelf heel de dag maar eens onder een flikkerende tl lamp zitten.

Maar ja, aan de andere kant hij komt nooit buiten. Wel uit zijn kooi, maar nooit buiten.... Denken
Bericht Zaterdag 10 Juli 2010 8:29 am
SPREEUW
Eitje

Reageer met quote  

Hoi,

Nou vanavond gaat ie voor het eerst naar buiten. Ik heb een kleinere kooi
op de kop kunnen tikken en daar kan ie mee naar buiten. Ik ben benieuwd
hoe dat ie dat vindt.

Ik ben van plan om dit een paar keer per week te doen.
Ik had dit natuurlijk wel eerder kunnen bedenken Stom! Stom!
Bericht Maandag 12 Juli 2010 4:44 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het is nooit te laat voor verbetering hoor, ga jezelf niet kwellen hierover. Nu kan het wel dus geen zorgen over maken. Zorg wel dat je grijsje niet enkel zon heeft maar ook de schaduw kan kiezen indien nodig. Dat kan je eventueel met een badhanddoek doen door half de kooi af te dekken. Wink
Bericht Dinsdag 13 Juli 2010 3:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
SPREEUW
Eitje

Reageer met quote  

Nou afgelopen maandag heeft ie s avonds een uur buiten gestaan. Volgens mij vond ie het wel leuk. Het was niet te warm en rustig weer. Hij was wel wat nerveus. Strakke veertjes, maar hij kletste wel.

Nu staat ie weer buiten. In de schaduw. Maar het waait nu meer als maandag. Dat is ie natuurlijk niet gewend, maar kan ie daar tegen? Waait
het niet te hard. Koud is het niet. Maar kan ie tegen die wind als ie eerst 10 jaar binnen heeft gezeten. Hij moet natuurlijk niet ziek worden.

Gr.
Bericht Vrijdag 16 Juli 2010 9:37 am
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

een beetje wind zal hem niks doen hoor. zolang hij niet op de tocht staat is het goed. buiten staan in de schaduw is echt heel goed voor de vogels. kan nooit genoeg zijn.
als hij dar eenmaal aan gewend is, gaat hij ook meer genieten.
ook in de winter kun je met je vogel naar buiten. niet te lang natuurlijk, maar de wereld ontdekken samen is heel spannend en leuk.
laat hem lekker buiten staan. en als het lekker weer is, mag je hem ook nat spuiten. dan even in het zonnetje drogen en weer terug in de schaduw.
je kan de kooi ook zo neerzetten dat de helft in de schaduw staat en de andere in de zon. zo kan hij zelf kiezen waar hij wil zitten.
Bericht Vrijdag 16 Juli 2010 9:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
SPREEUW
Eitje

Reageer met quote  

Hij is net lekker nat geregend. Hij was helemaal verbaasd dat zoiets uit de
lucht kan vallen Shocked Hij werd helemaal dik en bleef doodstil zitten. Toen ie helemaal nat was begon ie druk te kletsen. Nu zit ie weer binnen en is zich helemaal aan het poetsen. Volgens mij moet ie er nog even over nadenken wat er net gebeurt is. Laughing
Bericht Donderdag 29 Juli 2010 11:03 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hahahahhaa, heerlijk. Het is nieuw dus beetje eng misschien maar blijkbaar is het enge er al wel af. Veertje
Bericht Donderdag 29 Juli 2010 11:46 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:35 pm
  Berichten van afgelopen: