|
|
|
Danny
Moderator

De man achter ecobird heeft ook een super groot kweekstation. |
Donderdag 14 Juni 2007 9:41 pm |
|
|
|
|
dandy
Eitje
|
Ah ok,duidelijk. |
Vrijdag 15 Juni 2007 12:37 pm |
|
|
Tommy
Moderator

|
|
|
Met 6 weken op vaste voeding? Dat lijkt me onmogelijk en anders zeer ongezond
Veel succes met je zoektocht en super dat je je er eerst zo in verdiept! Handopfok is idd geen aanrader en t lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze dan later juist eerder naar een ander trekken (blijven ook niet t intiemst met hun moeder immers) Van de 8 vogels hier heb ik er 2 zelf gevoerd , 3 handopfok overgenomen, 2 wilde tam gemaakt en 1 oude tamme wildvang overgenomen. Verder heb ik nogal wat wilde vogels met de hand opgevoed en die zijn ook allemaal weer vertrokken...om een maatje te zoeken (gelukkig) Dat zegt ook wel iets toch?
Ooit in t begin (toen ik bezig was met tam maken van een wilde Tommy) dacht ik soms wel even dat zelf handopfok doen mss de beste band zou opleveren...maar daar ben ik voor meer dan 100% op terug gekomen (overigens hou ik tuurlijk echt wel van ze!) Daarbij vind ik t erg onnatuurlijk en ongezond kinderen te vroeg bij ouders weg te halen...maar dat is een ander verhaal
Ennn ik ben ook groot voorstander van t nemen van herplaatsers, maar ook dat is een andere discussie
Iig veel succes met zoeken naar een goede kweker en veel plezier met de voorbereidingen!  |
Vrijdag 15 Juni 2007 1:07 pm |
|
|
|
|
dandy
Eitje
|
Ja herplaatser is OOK een optie natuurlijk,maar is ook moelijk toch,je moet dan soms helemaal opnieuw beginnen met opvoeden..
En lijkt me dat de band met het beestje toch minder is (qua trekken naar de mens toe)
Mmm,dacht dus dat handopvoed een grotere kans op slagen had(voor MIJN opzet met de vogel(s)dan...)dan dat ze door ouders helemaal groot worden gebracht?!
Met het te vroeg uit een nest halen ben 100 procent met jullie eens,dit lijkt me zeker niet goed.
Maar ik hoorde van de kweker dat vaker vogels begonnen met een nieuw nest te maken,dus dat de jongen vaak niet meer gevoerd worden,hier was het iig nodig om ze bij de ouders weg te halen? |
Vrijdag 15 Juni 2007 1:41 pm |
|
|
coco&joyce
Moderator

[quote="dandy"]Ja herplaatser is OOK een optie natuurlijk,maar is ook moelijk toch,je moet dan soms helemaal opnieuw beginnen met opvoeden..
En lijkt me dat de band met het beestje toch minder is (qua trekken naar de mens toe)
dat hoeft niet persee hoor coco heeft voor mij twee keer een andere eigenaar gehad voor ik hm kreeg buiten zn verlatings angst die af en toe de kop op steekt hangt ie heel erg aan me en is heel er mens gericht
maar goed wat dat betreft heb ik denk ik een lotje uit de loterij want er wordt ook over zijn soort gezegt dat ze nogal tekeer kunnen gaan en da doet ie ook niet |
Vrijdag 15 Juni 2007 1:46 pm |
|
|
|
|
Danny
Moderator

Hier hebben we 5 opvangers. En allemaal superlief,natuurlijk met hun trekjes,maar zelfs die nemen we voor lief.
Geen grotere kans,alleen een snellere kans.
Bij een gaai wat is opgevoed door de ouders,zal je wat meer tijd nodig hebben en wat meer meoite moeten doen om hem tam te krijgen.
Mmm,dat is denk ik wat de kweker graag verteld. Het komt bij sommige gaaitjes voor. Maar als je een beetje normaal kweekt met grijsjes of kakatoes heb je gewooon 1 ronde per jaar.
meestal wordt met grijsjes idd. het hele jaar door gekweekt.
In de natuur broeden ze toch ook maar 1x per jaar. |
Vrijdag 15 Juni 2007 2:00 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zondag 6 Juli 2008 10:54 pm
|
|
|
|