Vraagje over de kooi

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Hilbert
Eitje

Vraagje over de kooi  Reageer met quote  

Even een vraagje is het verstandig om een kooi te nemen met een rooster op de bodem.
Dit lijkt mij handig daar Coco het leuk vind om alle beukeblokjes uit de kooi te krabbelen ( het is een echte autopetter )Houd zich met de snavel vast aan de kooi en gaat dan steppen met 1 poot.
Of is hier nog een andere oplossing voor een andere bodem bedekking misschien ???
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 5:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dat over de grond lopen is juist erg leuk voor ze, dus ik zou geen rooster nemen Wink Ik heb kranten op de bodem...maar dat is meer omdat ik een beetje bang ben voor schimmels in de houtsnippers Smile
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 5:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik heb bij onze caique wel het rooster erin omdat de kooi open aan de onderkant is.
Bij onze edelpapegaai heb ik toevallig vandaag het rooster er maar weer eens in gezet want hij heeft al een paar dagen de kolder in zijn koppie Laughing
Hij veegt net als een hond met zijn achterpoten doet, ook alle beukensnippers er uit, de stukjes vliegen je letterlijk om de oren en liggen echt overal in de kamer, onvoorstelbaar zo wild gaat hij tekeer. Shocked

Vraagje voor Tommy >>Kranten op de bodem??? Is dat niet 'giftig'' i.v.m de inkt? Want gegarandeerd dat hij die kranten gaat scheuren.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 9:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hier hebben we er ook geen roosters meer in.
Ondanks de rondvliegende beukesnippers,vind ik het ontzettend fijn,hoe ze zich vermaken.
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 10:00 pm
Cosch
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Helemaal mee eens. Daarom hier ook geen roosters!
Bericht Dinsdag 3 Juli 2007 10:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Hilbert
Eitje

Reageer met quote  

Die rondvliegende beukensnippers zijn het probleem niet maakte me zorgen of dit gedrag wel correct was. Laughing
Bericht Woensdag 4 Juli 2007 6:48 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Voor ons zelf is het af en toe oncorrect gedrag. Laughing Laughing
Vooral als je net alles hebt opgeruimd. Laughing Laughing Laughing
Bericht Woensdag 4 Juli 2007 7:01 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik heb hier acrylplaten op de bodem, omdat ik telkens een hele zak beukensnippers kwijt was als ik de kooi ging verschonen.
Werkt ideaal. Cool
Bericht Woensdag 4 Juli 2007 9:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Herkenbaar gedrag, gebeurt ook hier wel. Hier ook geen rooster in de kooi.
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 11:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik heb ook geen rooster in de kooi vind dus geregeld snippers op de grond Confused Laughing
maar heb er acrylplaten voor gehaald alleen moet ze nog steeds op maat maken en aan de kooi maken Embarassed
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 12:21 pm
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik gebruik altijd kranten. makkelijker met schoonmaken. er zit wel een rooster boven zodat ze niet in de troep kunnen lopen maar vaak verscheuren ze de kranten toch door er flink aan te trekken.
de hoeveelheid gif van de inkt die ze naar binnen kunnen krijgen is nihiel. daar zou ik me geen zorgen over maken.
ik heb ook een tijdje kattezand gebruikt. maar toen had ik nog maar 1 kooi. inmiddels zijn het er 5 en dan gaan kranten heel wat makkelijker.
Bericht Vrijdag 6 Juli 2007 12:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:20 am
  Berichten van afgelopen: