Chico is inmiddels 9 weken en het gaat nog steeds erg goed met hem. Morgen krijgen we als het goed is de uitslagen binnen van dhr. Feld uit Amersfoort dus ben errug benieuwd!
We willen proberen om Chico in plaats van drie twee keer per dag pap te gaan geven en 's middags een fruithapje. Ik heb het nu twee dagen gedaan en heb het idee dat hij er helemaal niet vol van raakt. Zn krop blijft ook zo goed als leeg en zelf van het fruit eten doet hij haast niet (terwijl als hij 's middags pap krijgt hij gerust daarna zn fruit zelfstandig op eet) Is Chico er gewoon nog niet aan toe? Hij is nu 's avonds ook veel stiller. Moet ik hier mee door gaan?
Met 9 weekjes 2 keer per dag pap en wat fruit is goed,
Als hij echt honger heeft proeft hij wel van het fruit
Vrijdag 11 Mei 2007 4:22 pm
Sue Moderator
Ik kan helaas geen antwoord geven op de vraag of hij te jong is. Maar volgens mij gaat het zelfstandig eten nooit echt helemaal zonder slag of stoot. In het wild blijven jongen ook vaak jammeren bij ouders. (Getuige ook de musjes in de tuin)
ja precies! het gaat vandaag al een stukje beter. Ik heb alleen het idee dat zn krop niet echt vol raakt maar dit komt waarschijnlijk omdat de pap ook veel vocht bevat de de krop 'opvult'
Zaterdag 12 Mei 2007 3:06 pm
Sue Moderator
Ja dat klopt. Kan je de krop niet eventjes voelen? Vaak voel je dan wel dat er iets in zit. De krop wordt met eten bijna nooit zo groot als met pap.
oké dan weer ik in ieder geval dat dat goed zit! Hij heeft vandaag trouwens heerlijk gegeten van zn fruit hij is gek op peer . Hij is nu ook weer een stuk levendiger. dank je!
Zaterdag 12 Mei 2007 7:25 pm
Sue Moderator
Hey wat goed dat hij lekker heeft gegeten van z'n fruithapje. Voel je de stukjes fruit zitten?
ja het fruit is inderdaad een beetje te voelen maar het is wel wennen vergeleken met de pap! hoe doen jullie dat eigenlijk met fruit. Ik koop iedere dag vers fruit maar Chico eet van alles maar een beetje natuurlijk en daarna wordt de rest eigenlijk 'vergeten'en weggegooid. Kopen jullie ook vers fruit en wat doen jullie er precies mee? Misschien een rare vraag
Zondag 13 Mei 2007 7:22 am
Sue Moderator
Ehmmm als ik iets eet waar ze ook wat van krijgen snijd ik er hele kleine stukjes vanaf. Of ik leg één wortel (hahaha) in de koelkast en daar doen ze dan twee dagen mee: Zo groot zijn ze niet en ze krijgen dan ook nog andere soorten.
Tja,hier is het natuurlijk wat anders. Hier hebben we 10 gaaien die elke dag hun fruit krijgen.
maar appel en peer kun je op zich bewaren voor een dag. het droge gedeelte snij je dan gewoon weg.
groente kun je evt. heel eventjes koken en daarna verdelen en in porties verdelen en in de vriezer gooien.
Wanneer ik appel aansnij doe ik om het overgebleven stuk een plastic zakje en leg dat in de koelkast. Bij de supermarkt haal ik altijd een paar druifjes, 1 kiwi, 1 van dit en dat. Kiwi, manderijn e.d. bewaar ik niet maar eet ik zelf de rest van op.