|
|
|
eukje
Eitje
|
| vragenvuurtje |
|
|
Nog even en dan is het zover, dan kan ik mijn gaaitje halen. Nu zit ik met een paar vragen en ik hoop dat jullie tips hebben.
Ik heb hier drie hondjes en twee katten, wat is de beste manier om mijn grijsje te laten wennen aan de andere dieren? Ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat ze elkaar kwaad doen. Mijn hondjes zijn niet echt heel erg druk, ook niet snel jaloers of zo, maar ik wil problemen zo veel mogelijk voorkomen.
Verder zit ik momenteel even met een enorme verkoudheid. Kan dat kwaad voor mijn baby gaai? Moet er toch niet aan denken dat ie een virus oploopt of zo. |
Donderdag 27 Mei 2010 6:41 am |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

je verkoudheid kan geen kwaad, ik zou voor jezelf gewoon vaak je handen wassen en schone tissues gebruiken. Wat betreft je andere beesten: ik zou de katten sowieso niet in de kamer laten als je gaai los is, ik vind dat gewoon te gevaarlijk! Honden blijven ook een risico, jij kunt het best inschatten wat voor aard ze hebben. Laat je gaai iig de eerste keren in de kooi als je je hondjes erbij hebt en houd je vogel bijv. op je arm terwijl je bijv. op de bank zit en laat je hondjes ten alle tijden op de grond...
Ik hoop dat andere honden en katten bezitters je hier verder mee kunnen helpen...  |
Donderdag 27 Mei 2010 11:17 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wij hebben 4 honden en die zijn allemaal gewend aan onze gaaien.
ik heb in het begin de gaaien gewoon in de kooien gelaten en de honden aan de kooi laten snuffelen en kijken. daarna heb ik een gaai bij me genomen waar ze dan naar mochten kijken maar niet te dicht bij.
het blijft altijd opletten als je gaai los is en de honden zijn er bij. vooral ook met katten.
de honden hebben hier allemaal al eens een knauw gehad van een gaai, dus weten hoe pijnlijk dit kan zijn en zijn dus voorzichtig.
ik ga nooit de kamer uit als de gaaien los zitten en de honden er bij zijn. gewoon voor het geval dat. al is het maar om naar de wc te gaan. even terug in de kooi zetten, of de honden uit de kamer halen en de deur sluiten. zo voorkom je problemen. je weet maar nooit.
ik hoop dat je hier wat aan hebt. zeker weten dat er nog meer mensen zijn met ervaringen en raad. |
Donderdag 27 Mei 2010 12:19 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ook hier 2 honden en 2 gaaien en ook hier is de regel, de gaaien en honden nooit uit het oog verliezen als ze allemaal samen zijn. Zijn de gaaien bij ons op de bank dan mogen de honden bij ons wel op de bank maar moeten ze onmiddellijk liggen en verder rustig blijven, is hier zo aangeleerd dus ook geen probleem maar dat moet je in stapjes aanleren. Onze BB heeft een enorm probleem met onze Berner dus ik laat de Berner hoe dan ook niet in de buurt komen van onze Berner omdat onze Bonte Boer haar zou knauwen dat ze er ellendig van is want Zyta, onze Berner is zo'n goedgelovige sok die nog zou denken dat dat kleine groene monstertje lief zou zijn voor haar. Je weet dan ook nooit wat de reactie van de hond zou zijn daarna, hoe lief ze ook zijn. Als ze gebeten worden door een gaai kan hun reactie anders zijn, dat kan je niet voorspellen. Hier kennen ze elk hun plaats en dat gaat goed maar ze zijn nooit alleen als ze allemaal vrij zijn, NOOIT, dat zou ik mezelf nooit vergeven. |
Vrijdag 28 Mei 2010 10:16 pm |
|
|
|
|
esjo
Moderator

Heb je je baby gaaitje al? En de volgende vraag is natuurlijk, hoe gaat het met hem/haar?  |
Dinsdag 8 Juni 2010 8:53 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 13 Februari 2012 4:49 pm
|
|
|
|
|
|