Vriendjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Janna
Eitje

Vriendjes  Reageer met quote  

Hallo,

ik wil volgende zomer een grijsje aanschaffen. Heb alleen een vraag over het gezelschap.
Nu ben ik bijna de hele dag thuis, afgezien van de normale zaken zoals kinderen naar school en boodschappen doen e.d. en hebben we nog 2 valkjes en 2 katten in huis. Nu heb ik begrepen dat gaaitjes erg kieskeurig zijn in het uitzoeken van een partner en dat dat nog best een hele toer kan zijn als ze wat ouder zijn. Is het beter om 2 jonge grijsjes aan te schaffen (uiteraard gesext en getest) of is de kans dan niet groter dat ze goed met elkaar kunnen opschieten?
Mocht het wel beter gaan op die manier dan hoor ik dat graag. Dan moet ik op zoek naar of 2 kwekers of een kweker met meerdere koppels. En de kooi moet dan een slag groter (al had ik al een redelijke joekel op het oog... RHR Pallas Play)

Alvast bedankt!

Janna
Bericht Maandag 27 September 2010 8:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

hoihoi

Je kan er nooit vanuit gaan dat het vriendjes worden.
Sommige grijsjes zijn allemans vriend,maar sommige eenkennig
Ik heb 2 grijsjes,zijn geen vriendjes,maar verdragen elkaar wel,zitten samen in 1 kooi.

Misschien als je ze allebei van baby af aan samen heb dat het dan wel goed gaat,dat weet ik niet

succes
Bericht Maandag 27 September 2010 8:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

gaaien zijn net als mensen. er moet een chemie tussen hen zijn om elkaar te mogen. ook al neem je twee kleintjes samen wil nog niet zeggen dat ze later elkaar ook als partner gaan zien.
ik heb mijn grijsje samen wonen met een lord derby en dat gaat heel goed. het hoeft niet altijd perse hetzelfde ras te zijn.
jij zegt zelf dat je heel veel thuis bent, dus of het echt noodzakelijk is om je grijsje een partner te geven, weet ik niet. het kan genoeg zijn met de aandacht die jij het al geeft.
Bericht Dinsdag 28 September 2010 6:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Even inhaken op wat alexandraatje schreef: grijsjes staan er om bekend nogal eenkennig te kunnen raken. Als je het belangrijk vindt dat al je gezinsleden met de papegaai om kunnen gaan, is het zaak dat de gaai van iedereen evenredig aandacht en training krijgt. Als jij degene bent die 'al' de aandacht gaat geven, is de kans aanwezig dat dat de gaai zich heel erg op jou gaat focussen.
Bericht Dinsdag 28 September 2010 1:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Janna
Eitje

Reageer met quote  

Daar heb ik het al met manlief over gehad. Hij staat vroeger op dan ik en kan dan mooi even wakker worden met het grijsje, en daarna zijn de kinderen aan de beurt en daarna ik 's morgens en 's middags. En zo gaat dat de hele week behalve het weekend. Mooi ritme lijkt me zo.
Bericht Dinsdag 28 September 2010 2:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe dan ook komt er altijd een moeilijk moment met je gaaitje, dat is overal zo en kwestie is dan om consequent op te treden en veel te trainen, trainen is eigenlijk dagelijks een vereiste. Hoe dan ook is het nooit nooit nooit te voorspellen hoe iets klikt of niet. Ook niet bij mensen maar met trainen kom je wel heel ver bij het aanvaarden van mensen, gaaitjes onder elkaar, daar valt niets in te mengen, dat doen ze zelf. Hier kunnen ze mekaar niet missen maar kunnen niet samen, in geen geval maar hé wie weet komt dat nog.
Bericht Zaterdag 2 Oktober 2010 11:52 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:21 am
  Berichten van afgelopen: