Waarom?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
juanita
Net uit het ei

Reageer met quote  

een gijsje is gewoon 1 van de mooiste gaaien...
in mijn ogen en teddy kan gewoon lekker kletsen
en lacht mee als der een grap verteld word
dus in 1 woord ben gewoon verliefd op der... Laughing
Bericht Vrijdag 23 September 2005 10:16 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Mik
Eitje

Reageer met quote  

Mijn moeder heeft altijd een zwak gehad voor vogels.
We hadden vroeger ook al alle soorten huisdieren gehad.

Zo begonnen we af en toe een vogeltje aan te nemen, waarvan de mensen thuis door omstandigheden het niet aankonden of allergies er voor bleken te zijn.

Zo praatte mijn moeder met een vriendin van mijn Tante (ja, via via) over haar grijze roodstaart Koko. Ze had hem een jaar en vond hem zo leuk dat ze 2 kleintjes had gekocht en je raad het al: Jaloers!!
Ze zocht nog een goed huis voor hem, zeker met z'n verleden.
Hij heeft namelijk voordat hij bij deze mevr. kwam waarschijnlijk zo'n 20 jaar in de keuken gestaan met een doek over hem heen.
Hierdoor was mijn moeder natuurlijk meteen moeder Theresa en besloot hem een goed leven te geven.
Al heel snel was ik zijn maatje en mocht ik hem aaien, terwijl mijn moeder hem eten en drinken gaf, zelf zijn kooi verschonen, vond hij mij meer zijn vriendje. Sinds dat ik 4 jaar geleden het huis uit ging, is hij over gelopen naar mijn vader, hihi.

We zijn er wel achter gekomen dat hij een hele andere verzorging nodig heeft dan de andere vogels die we gehad hadden (valkparkiet, parkieten, kanaries, enz..) Zelf zou ik er nooit meer aan beginnen, want ik zou het nooit redden om hem minimaal 8 uur per dag aandacht te geven. (wie weet kan ik nog wel eentje een beter leven geven dan dat hij/zij nou zou hebben, maar.....)

Helaas heb ik gister afscheid van hem moeten nemen, hij heeft 10 jaar bij ons mogen zijn!
Dus namens mij aan jullie: GENIET, MAAR NOOIT MET MATE!!!
Bericht Maandag 26 September 2005 12:59 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Dus namens mij aan jullie: GENIET, MAAR NOOIT MET MATE!!!

Heel mooi gezegd Kim! Very Happy
Toch wel heeeel erg fijn dat jullie Koko nog een fijn leven hebben gegeven. Zo lang met een doek over je kooi, wat een verdrietig verhaal Crying or Very sad Crying or Very sad
Bericht Maandag 26 September 2005 1:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:23 am
  Berichten van afgelopen: