|
|
|
Sue
Moderator

|
| Waarom? |
|
|
Waarom heb je voor een grijze roodstaart gekozen? Was het de grootte? Het spreektalent? Het uiterlijk? Of iets anders? |
Zaterdag 11 Juni 2005 12:05 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Ik heb geen grijze roodstaart... maar ik zou er heel graag 1 willen
Maar ik zit een beetje vol, ik vind grijsjes leuk omdat ze groot zijn, goed kunnen praten, de geluiden, en vooral de mooie rode staartjes..[/i] |
Zaterdag 11 Juni 2005 1:23 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Tja, dat praten.. Dat kan je helaas nooit garanderen.. Het grijsje hier fluit als de beste, maar praten doet 'ie maar weinig..
Dus zo kan het ook..
Die staartjes zijn leuk he!
Maar als je gaat kijken naar het grijze verenpak, dan ontdek je dat ze veel mooier zijn dan dat je had gedacht.
Ze hebben bijna alle tinten grijs..
En de veertjes in hun nek zijn ook supermooi. Allemaal van die mooie zoompjes eromheen.  |
Zaterdag 11 Juni 2005 3:39 pm |
|
|
|
|
jose0069
Kuikentje
Ik was een keer bij een ome van me en die had een grijze roodstaart die zo ontzettend goed kon praten en lachen (je lag de halve tijd in een deuk als ie dat deed) dat ik ooit ook een keer een grijze roodstaart wilde.
Nu kreeg ik de kans om er eentje te krijgen van een andere ome van me dat ik mijn man heeeeeel lief aangekeken heb en haar gekregen heb voor mijn verjaardag.
Nu heb ik dus een grijze roodstaart die dus bijna niks zegt maar dat ze me minder lief is.......nee niet echt...... ik ben helemaal hotelde botel van haar.
het is mischien wel een beetje voortrekken maar ik ben gekker op haar dan op de hond die ik heb, erg he
Zo zie je maar dat elke vogel weer anders is  |
Zaterdag 11 Juni 2005 4:43 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Hahaa Jose...ik zat net ook de liefde voor mn verschillende huisdieren te vergelijken aan tafel Volgens mij moet je dat gewoon niet doen Tenminste... ik ging me gewoon schuldig voelen tegenover de andere diertjes
Ik heb wel een grijsje, maar een timneh, dus de grootte is anders en de kleur ook Ik heb hier toch wel bewust voor gekozen, altans ... de timneh sprak mij heel erg aan. Maar ik had ook een andere gaai, die in een noodsituatie zat, kunnen kopen Die kwam ik ook wel tegen trouwens Nee, ik heb dus gewoon bewust voor een timneh gekozen.
Lief formaat bij Guano EN mn kinderen, mooi donker grijs, je ziet ze minder,en een vrolijk karakter  |
Zaterdag 11 Juni 2005 8:18 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
quote:
Originally posted by Administrator
Die staartjes zijn leuk he!
Maar als je gaat kijken naar het grijze verenpak, dan ontdek je dat ze veel mooier zijn dan dat je had gedacht.
Ze hebben bijna alle tinten grijs..
En de veertjes in hun nek zijn ook supermooi. Allemaal van die mooie zoompjes eromheen.
Ja dat vind ik nou ook heeeeel moooi!!
die veertjes in hun nek, de mooie staart, en die kopje, die is zo glad heel mooi  |
Zaterdag 11 Juni 2005 10:30 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Ehm, zelf zou ik denk ik ook voor een timneh gaan.. Ze zijn kleiner, en daar houd ik wel van..
(Vandaar Iago & Flit) Zazu is ook geen grote kaketoe. |
Zondag 12 Juni 2005 4:31 pm |
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Een timneh is ook mooi jah, maar een grijsje heeft een rode staart en die valt ook heel erg op
Zazu is geen grote kaketoe.. maar wel een grote gaai iets groter dan een grijze he? |
Zondag 12 Juni 2005 5:51 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Zazu lijkt groot, maar hij is echt heel klein. Het is een baal veren met een lijfje van niks..  |
Zondag 12 Juni 2005 6:09 pm |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Jah he, Toen ik Ziya had gewassen werd hij super klein, hij leek net een baby  |
Zondag 12 Juni 2005 6:38 pm |
|
|
krabi
Beginnende vlieger
|
|
|
Oorzaak dat ik Krabi heb is Zazou Zazou is gevonden diertje die ik heb gekregen(vorig jaar sept/okt) :DHij was/is supertam en kwam altijd uit zn kooi bij mij zitten de beste maatjes dus Een vriendin van me wees mij erop dat hij hallo zei lol geen idee dat valkparkieten konden praten Dus...ik er altijd okido tegen zeggen he.Heeft wel even geduurd voordat hij dit zei Daarna Chico en Furio opgevangen en tsja..Ik wilde meer nog een maatje en meer werk khad trouwens geen hobby meer Door te lezen over valkparkieten en grasparkieten en halsbanparkieten ben ik waarschijnlijk een roodstaart tegengekomen Kzou nooit Krabi gekocht hebben moest ik Zazou niet gehad hebben.(ik kende niets van vogels )Waarschijnlijk door er zoveel mee bezig te zijn dat ik nog een uitdaging wou he denk ik.Nog groter nog meer schoonmaken Kheb me wel geinformeerd via internet over alle nadelen die erbij komen maar die nadelen zijn voor mij totaall geen stokpaardje dat hoort er juist bij anders begin je er niet aan.Enkel voordelen khoop alleen dat ze altijd gezond zal zijn:D |
Zondag 19 Juni 2005 10:38 am |
|
|
weneri
Vlieger
|
Ik heb voor ons grijsje gekozen, omdat ik eigenlijk ben opgegroeid tussen de grijze roodstaarten. Mijn opa en oma hadden er 1, mijn ouders hebben er 1, deze ken ik vanaf mijn 5e jaar en we zijn dikke maatjes en nu ik getrouwd ben en dus niet meer bij mijn ouders woon vond ik het toch wel erg stil in huis zonder gaaitje. Eigenlijk was het voor mij al meteen duidelijk dat het ook weer een grijsje moest worden.
Wendy |
Woensdag 21 September 2005 11:17 am |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
|
|
|
ik heb ook geen grijze, vind ze ook helemaal niet zo mooi om te zien
mar wel leuk dat ze zo goed kunnen praten en heel mooi kunnen fluiten ook, ik heb vroeger wel een timney gehad, wist toen niet echt veel van gaaien en deed er ook niet echt veel mee, hij was voor mij wel lief maar een draak voor mijn man, die kon niet langs lopen als hij op de kooi zat of hij had hem al te pakken, ook mijn toen jonge rottweiler, was niet zo slim, als lorre ( tja wat een naam hé ) hem riep en kom maar, dan ging bodine er altijd naar toe en dan hap weer in zijn neus of zelfs een keertje een gat in zijn tong geknipt, maar leren ervan neeeeeee dat deed die stomme hond echt niet, dus steeds ruzie tussen die 2, praten deed hij erg goed ook, en ik hoefde hem echt niet te vergeten als we naar bed gingen om een kusje te geven want ik kon geheid weer naar beneden, want hij bleef roepen mama kusjeeeeeee en hard ook zelfs midden in de nacht.
Toen mijn oudste dochter geboren was moest ik hem helaas weg doen want ze zat steeds helemaal onder de uitslag van het stof van hem, dus waarschijnlijk allergies ervoor, nu gelukkig niet meer, ik heb er nu ik meer over gaaien weet wel spijt van dat ik hem niet meer heb, maar in die tijd was er nog geen internet en kon je er ook niet veel over leren, das wel jammer dan.  |
Woensdag 21 September 2005 12:03 pm |
|
|
esje
Beginnende vlieger
|
ik heb bewust voor kaketoe's gekozen, omdat dat allemansvriendjes zijn.
en ik wilde heel graag een papegaai of kaketoe, maar mijn vriend is wat banger voor grotere vogels (vroeger door hun papegaai werd hij steeds gebeten en aangevallen) dus wilde ik een kaketoe. en nu vind hij sidney harstikke leuk en aan tigo moet hij nog wennen.
hij is nu zelfs zo druk bezig met kaketoe's dat hij steeds zegt dat hij nog wel eens een inka kaketoe wil.
maar voor mij voorlopig geen kaketoe er bij.
groetjes
esther |
Woensdag 21 September 2005 2:43 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Hai Esther.. Dat kaketoes allemansvriendjes zijn is echt onzin hoor.. Iedere papegaai kan een allemansvriendje zijn met de juiste opvoeding.
(Niet dat ze aaien hoeven te tolereren maar wel gewoon bij iemand zitten)
Bovendien zijn kaketoes veel moeilijker..
He he he, ik zou je vriend de inka maar uit z'n hoofd praten.. 't Is echt geen gemakkelijke vogel..
Hoewel hij tijdens de drive inn wat anders heeft laten zien, is 'ie normaal gesproken echt een ettertje! |
Donderdag 22 September 2005 4:13 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:23 am
|
|
|
|
|