Wanneer in de kooi....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Calimero
Eitje

Reageer met quote  

HIj is nu vooral aan 1 kant gewiekt omdat ze zeiden dat dat juist beter was nu hij nog zo jong was en zijn borstspieren nog verder moet ontwikkelen. Ze heeft ook de buitenste slagpinnen laten zitten zodat hij nog gewoon zijn vleugels over zijn rug kan kruisen en je bijna niet ziet dat het gebeurt is. Hij probeerde vandaag al wel een paar keer van zijn nieiuwe kooi te vliegen wat natuurlijk resulteerde in een noodlanding en een heel beledigde blik Laughing

En dat chippen doen wij ook ja is een rustiger gevoel hij kan toch altijd schrikken en er vandoor gaan of gestolen worden noem maar op.
Bericht Zaterdag 5 April 2008 12:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Steph
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Calimero
HIj is nu vooral aan 1 kant gewiekt omdat ze zeiden dat dat juist beter was nu hij nog zo jong was en zijn borstspieren nog verder moet ontwikkelen. Ze heeft ook de buitenste slagpinnen laten zitten zodat hij nog gewoon zijn vleugels over zijn rug kan kruisen en je bijna niet ziet dat het gebeurt is. Hij probeerde vandaag al wel een paar keer van zijn nieiuwe kooi te vliegen wat natuurlijk resulteerde in een noodlanding en een heel beledigde blik Laughing

En dat chippen doen wij ook ja is een rustiger gevoel hij kan toch altijd schrikken en er vandoor gaan of gestolen worden noem maar op.

Het klopt ook wel dat hij zijn borstspieren moet ontwikkelen maar dan had ze hem beter op de kuikenmethode kunnen wieken, dan was het nog aan beide zijden gebeurt en kon hij nog leren vliegen. Dan blijft zijn evenwicht wel behouden.
Bericht Zaterdag 5 April 2008 12:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Valkje
Eitje

Reageer met quote  

het is beter te wachten met wieken tot ze goed kunnen vliegen ,om de spieren in de vleugels sterk te maken,en ze in ieder geval weten hoe ze goed moeten landen.ik zou hem wel aan 2 kanten wieken want dat is beter voor zijn evenwicht ze worden ook sterk in de vleugels en dan kan hij bij schrik buiten nog een eind wegvliegen dat heb ik 1 keer meegemaakt het was dat er een schutting stond anders was ze weggeweest.
Bericht Donderdag 10 April 2008 7:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Calimero, wat fijn dat je gewoon terug mag komen zonder dat ze consult rekenen.. Smile

Ik zou 'm alleen wel aan twee kanten laten wieken. En ook de veren aan de buitenkant knippen. De kans is groot dat hij die veren (als hij een keertje in paniek raakt of per ongeluk ergens tegenaan slaat) eruit slaat. Nu is dat niet zo heel erg, maar als je een bloedveer hebt is dat minder. Ik vraag me ook af of de follikels van de veren niet beschadigd kunnen raken?? (Maar dat laatste is alleen maar een gedachtengang)

Kindermans is geen officiële vogelarts, maar wel erg kundig. Smile
Bericht Maandag 14 April 2008 7:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 9 Juli 2008 10:53 am
  Berichten van afgelopen: