wanneer zelfstandig?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
krabi
Beginnende vlieger

wanneer zelfstandig?  Reageer met quote  

Helleu,

Mn Krabi is geboren 26/2/05 ik heb hem van 10/5/05 en stond op 2 voedingen per dag .Blijkbaar niet want rond 14 u begon hij te schreeuwen voor voeding( denk ik) kzag dat zn krop leeg was.Vandaag 31/5/05 nu dus 13 weken jong is hij nog steeds niet zelfstandig???Kweet wel de ene vogel is de andere niet dus niet even vlug maar misschien zet ik nooit iets lekkers klaar ??waardoor hij tussendoor weinig zelfstandig eet.Of moet ik gewoon minder pap geven??????( als voeding heb ik in huis :pellets(nutribird) ,zaad(weinig witten geven dat weet ik te vet en geen pinda's),coctail frutty,eiersnack,krackerstokjes,babypellets v kaytee,appel,appelsien,kamillethee,tomaat,trosgierst en kiezel)
zij eet wel vanalles maar vraagt nog steeds die pap(3 keer per dag!)
graag had k hier wat info over gekregen Smile
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 3:40 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Sue
Moderator
Moderator

Re: wanneer zelfstandig?  Reageer met quote  

Volgens mij schreeuwen ze altijd om voer.. Maar na een tijdje willen ze geen pap meer?
Ik zou eventjes met de kweker/winkel bellen. Of met een vogelarts.
Die kunnen je echt het beste advies geven. Smile

Je kan zachte dingen gaan aanbieden. Ken je juvenile? (Is handopfokvoer van harrison)
Dit kan je dikker maken, en er balletjes van draaien. Smile Hartstikke gezond! Ook voor oudere vogels trouwens!
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 3:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
LaSignoraMusica
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik zie trouwens de merken Nutribird en Kaytree bij je lijstje staan: Nutribird bevat kleurstoffen, die schadelijk kunnen zijn voor je vogel, ik heb begrepen dat ze er dunne stinkende ontlasting van krijgen. Die Kaytree komt op het lijstje voor in het "Voeding" forum: allerlei schadelijke stoffen die in veel merken pellets voorkomen. Eigenlijk zijn wat dat betreft alleen de Harrisson's goed, als het gaat over de merken die in de USA verkrijgbaar zijn. Ook de Ecobird schijnt trouwens goed te zijn. Maar alleen Harrisson's heeft de juvenile handfeeding formula, mijn vogels zijn er gek op!
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 4:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
krabi
Beginnende vlieger

hoikes  Reageer met quote  

helleu,
Oef toch opgelucht dat ik niets verkeerd doe.Kdacht amai hier ga ik een antwoord op krijgen lol.
Nee,juveniele ken k niet. Kben gisteren nutribird A19 gaan halen(handopfokvoer)omdat het eten van de kweker op was.Gelukkig lust Krabi dit graag want khad niets meer.
Over die vogelarts heb k al veel gelezen kdenk dat k daar pas naartoe ga ( dan ga ik zeker)moesten en gedragsproblemen ontstaan.Wat ik natuurlijk ga proberen te vermijden he Smile
Maar misschien niet slecht als ik vroegtijdig ga om te horen hoe ik het beste opvoed en omgang met mn andere huisdieren he(poesies en vogeltjes) Smile
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 4:19 pm
krabi
Beginnende vlieger

hoikes  Reageer met quote  

helleu,
waar kan k harrisson's halen? dierenarts?en ja de geur van nutribird is wel fel amai!moeten wel kleurstoffen inzitten.Kga gewoon nu die pap maken v d kweker Smile dan ben k gerust Smile
Maar de kweker van mn 2 de valkje en 2 de grasparkietje zei dat Kaytee beste is enkel verkrijgbaar bij dierenarts.(die babypellets v kaytee heb ik v e dierenwinkel)
De kweker v Krabi schrijft volgende voedingen voor:pellets:Aviplus,Roudybush,nutribird
pretty bird pellets geeft hij aan zn vogels gecombineerd met zaad v d witte molen(premium plus)
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 4:36 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

[quote="LaSignoraMusica"]Nutribird bevat kleurstoffen, die schadelijk kunnen zijn voor je vogel, ik heb begrepen dat ze er dunne stinkende ontlasting van krijgen.

Ik gebruik ook nutribird a 19, is dat echt schadelijk??
mijn halsbandparkiet ''mavis'' is nu 11 weken oud, wanneer moet ik geen pap meer geven?? ik geef nog 2 keer per dag. Een halsbandparkieten kweker zei tegen mijn dat ie zelfstandig zou zijn op een leeftijd van 12 tot 13 weken oud..
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 6:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

[quote="LaSignoraMusica"]Nutribird bevat kleurstoffen, die schadelijk kunnen zijn voor je vogel, ik heb begrepen dat ze er dunne stinkende ontlasting van krijgen.

Ik gebruik ook nutribird a 19, is dat echt schadelijk??
mijn halsbandparkiet ''mavis'' is nu 11 weken oud, wanneer moet ik geen pap meer geven?? ik geef nog 2 keer per dag. Een halsbandparkieten kweker zei tegen mijn dat ie zelfstandig zou zijn op een leeftijd van 12 tot 13 weken oud..
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 6:02 pm
krabi
Beginnende vlieger

halsband  Reageer met quote  

Geen idee wanneer je moet stoppen .ken niets van handopfok halsband Confused daarom dat k die babyhalsband nog even bij kweker laat kheb al werk genoeg met mn roodstaart en 2 de valkje(moeten ook nog pap krijgen)
Mn Krabi(roodstaart is ook veel later zelfstandig dan dat er mij werd verteld.Afwachten en binnenkort afbouwen denk k .
LOL Kheb net naar de kweker gebeld waar ik zat of zond mn 2 de halsbandje ga halen Smile Hij zegt zodra je vogel voldoende zaad opneemt mag je stoppen met pap geven Smile Hijzelf geeft A21(zou voor grote parkieten zijn).
Het kan geen kwaad voor je vogel dat je nog pap geeft als je hem handtam wil houden vertelt hij.A19 zou meer voor papegaaien zijn;tsja wist ik ook niet
Halsbandje dat ik ga halen is ook een blauwe(ga ik Figaro) noemen Very Happy en is 8 weken jong LOLkwou hem wat later gaan halen Crying or Very sad die man klonk aan de foon dat ik toch niet lang meer moet wachten. Swat kga beestje dit weekend halen en kmaak er wel het beste van Very Happy
Dus wees niet ongerust Smile krabi is ook nog niet zelfstandig en qua voeding tsja beter nog vragen aan mensen die er al veeelll meer over weten Very Happy Misschien kom ik zaterdag met nog meer info thuis klaat je dan wel iets weten Very Happy kzal ook aan vogeldierenarts info vragen ivm halsbanden:-)
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 6:37 pm
krabi
Beginnende vlieger

halsband  Reageer met quote  

Geen idee wanneer je moet stoppen .ken niets van handopfok halsband Confused daarom dat k die babyhalsband nog even bij kweker laat kheb al werk genoeg met mn roodstaart en 2 de valkje(moeten ook nog pap krijgen)
Mn Krabi(roodstaart is ook veel later zelfstandig dan dat er mij werd verteld.Afwachten en binnenkort afbouwen denk k .
LOL Kheb net naar de kweker gebeld waar ik zat of zond mn 2 de halsbandje ga halen Smile Hij zegt zodra je vogel voldoende zaad opneemt mag je stoppen met pap geven Smile Hijzelf geeft A21(zou voor grote parkieten zijn).
Het kan geen kwaad voor je vogel dat je nog pap geeft als je hem handtam wil houden vertelt hij.A19 zou meer voor papegaaien zijn;tsja wist ik ook niet
Halsbandje dat ik ga halen is ook een blauwe(ga ik Figaro) noemen Very Happy en is 8 weken jong LOLkwou hem wat later gaan halen Crying or Very sad die man klonk aan de foon dat ik toch niet lang meer moet wachten. Swat kga beestje dit weekend halen en kmaak er wel het beste van Very Happy
Dus wees niet ongerust Smile krabi is ook nog niet zelfstandig en qua voeding tsja beter nog vragen aan mensen die er al veeelll meer over weten Very Happy Misschien kom ik zaterdag met nog meer info thuis klaat je dan wel iets weten Very Happy kzal ook aan vogeldierenarts info vragen ivm halsbanden:-)groetjes
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 6:39 pm
Tjiko
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nou wil niet zeggen dat Harison alleen maar goed is.. dat is natuurlijk onzin.. er zijn ook zat kweker die helemaal voor nutribird gaan.. hetzelfde als kaytee..

Wanneer je moet stoppen met bijvoeden.. Al mijn vogels zijn uit zichzelf gestopt.. ze beginnen zelf steeds minder trek te hebben en beginnen zelfstandiger zaad te eten..
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 7:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Heijtje
Vlieger

Reageer met quote  

kathee is puur gif!!
lees elders op het forum.
Nutribird is van bekend dat de conditie van de vogels zo slecht wordt dat ze vroegtijdig sterven.Vaak is men tegen de tijd dat het ondekt wordt al te laat.Harisson is helaas het enige goede voer en biologisch Wink
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 8:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Heijtje
kathee is puur gif!!
Nutribird is van bekend dat de conditie van de vogels zo slecht wordt dat ze vroegtijdig sterven.Vaak is men tegen de tijd dat het ondekt wordt al te laat.Harisson is helaas het enige goede voer en biologisch Wink

nou ben ik in der war Confused wel of niet? nutribird..
Bericht Dinsdag 31 Mei 2005 10:12 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Heijtje
kathee is puur gif!!

Lees dit eventjes: http://www.fluffies.org/nl/viewtopic.php?t=107
(Over de pellets)

Nutribird schijnt de goede bacterien te doden, maar ik ben natuurlijk geen voedingsdeskundige!

Harrison is niet het enige biologische voer. Ecobird is ook gecertificeerd biologisch. Maar daar weet ik verder niets van!
Bericht Woensdag 1 Juni 2005 8:47 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tjiko
Nou wil niet zeggen dat Harison alleen maar goed is.. dat is natuurlijk onzin.. er zijn ook zat kweker die helemaal voor nutribird gaan.. hetzelfde als kaytee..

Hoi Tjiko.. Lees het artikel eens waarvan ik de link hierboven heb gepost.
Het is wel in het Engels, maar het spreekt voor zich denk ik!
(Nutribird wordt er niet in genoemd, wel de kaytee)
Bericht Woensdag 1 Juni 2005 8:48 am
Sue
Moderator
Moderator

Re: hoikes  Reageer met quote  

quote:
Originally posted by krabi

Over die vogelarts heb k al veel gelezen kdenk dat k daar pas naartoe ga ( dan ga ik zeker)moesten en gedragsproblemen ontstaan.Wat ik natuurlijk ga proberen te vermijden he Smile
Maar misschien niet slecht als ik vroegtijdig ga om te horen hoe ik het beste opvoed en omgang met mn andere huisdieren he(poesies en vogeltjes) Smile

He Krabi! Geweldig dat je gaat voordat er problemen ontstaan. Da's echt superverstandig. Ik wilde dat ik dat had gedaan weet je!
Ik ben veel en veel te laat gegaan, met alle gevolgen vandien! Sad
Bericht Woensdag 1 Juni 2005 8:49 am

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:23 am
  Berichten van afgelopen: