|
|
|
dutchgerard
Eitje
| Wat kan de reden zijn????? |
|
|
Hallo allemaal, wij hebben een grijze roodstaart van 11 jaar, het gekke is dat ik er alles mee kan doen zoals opstappen, douchen en wandelen.
Maar praten doet hij alleen bij m'n vrouw. Als ik niet thuis ben of achter de deur sta, praat hij 100 uit. In de kooi kan ik hem niet aaien en mijn vrouw wel. Als ik hem eruit haal (hij stapt altijd netjes op) kan ik hem ook overal aaien zelfs over zijn rug.
Een kusje geven doet hij ook maar praten doet hij echt niet bij mij terwijl hij zoveel kan zeggen. Als ik er niet ben kan mijn vrouw niet eens tv kijken omdat hij overal doorheen praat. Wat kan de reden zijn dat hij bij mij geen geluid maakt? |
Woensdag 8 November 2006 10:37 am |
|
|
tijsenthea
Net uit het ei
Hallo nou wat jij schrijft heeft een kennis van ons precies hetzelfde met haar grijze roodstaart als haar man thuis is houd hij zijn mond en als haar man weg is klets hij honderd uit aan haar ,
zij heeft het al opgenomen om haar man dat te laten horen hij geloofde het eerst niet dat hij zo kon praten maar nu dat hij het gehoord heeft gelooft hij het.
Gr Thea. |
Woensdag 8 November 2006 11:21 am |
|
|
tijsenthea
Net uit het ei
Hallo nou wat jij schrijft heeft een kennis van ons precies hetzelfde met haar grijze roodstaart als haar man thuis is houd hij zijn mond en als haar man weg is klets hij honderd uit aan haar ,
zij heeft het al opgenomen om haar man dat te laten horen hij geloofde het eerst niet dat hij zo kon praten maar nu dat hij het gehoord heeft gelooft hij het.
Gr Thea. |
Woensdag 8 November 2006 11:22 am |
|
|
|
|
Ziya
Fluffies bewoner
Praten doet die alleen bij je vrouw?
Wat raar, ik weet ook niet wat de reden kan zijn, |
Woensdag 8 November 2006 12:32 pm |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Ik zou het zo ook niet weten.
Zegt hij nooit iets? Anders zou je hem elke keer heel erg kunnen belonen als hij wel iets zegt en zorgen dat je vrouw hem negeert als hij praat, dan gaat hij het wel leuk vinden om bij jou te praten.
Ziet hij je vrouw als zijn partner? |
Woensdag 8 November 2006 12:36 pm |
|
|
dutchgerard
Eitje
Nee hij ziet haar niet als partner.
Het is raar want ik kan toch alles met hem doen, kan hem ook onder de douche doen dus hij zal me wel vertrouwen.
Mijn vrouw negeert hem weleens als hij zo zit te praten maar hij gaat gewoon door en daarbij ondertussen ook nog druk spelen. |
Woensdag 8 November 2006 12:50 pm |
|
|
|
|
dutchgerard
Eitje
Het is zelfs zo dat als wij thuiskomen en ik eerst de kamer inkom zegt hij niets en tegen m'n vrouw die direct achter mij aan de kamer binnenkomt zegt hij vriendelijk "hallo".  |
Woensdag 8 November 2006 12:54 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Hahaha wat apart
Voor jou niet zo leuk natuurlijk maar als ik dit zo lees moet ik wel lachen
Ik heb geen idee waarom hij dit doet, ik heb er ook niet eerder van gehoord  |
Woensdag 8 November 2006 2:12 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
de papegaai van mijn moeder doet het ook zo. als hij iemand niet mag dan groet hij die persoon niet en valt hem/haar zelfs aan.
misschien heb je wel een hele diepe stem en houdt hij daar niet van en dus spreekt hij niet met jou. zou kunnen |
Woensdag 8 November 2006 3:06 pm |
|
|
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Echt vreemd. Ik dacht al te bebrijpen dat je er verder alles mee kon, dus het leek me ook geen partnergedrag.
Je zou het kunnen proberen om te draaien door de gaan clickeren (kijk maar bij het onderwerp Gedrag voor meer info). Je kunt je vrouw iets tegen hem laten zeggen en als hij dan iets terug zegt, dan laat je haar klikken en iets geven wat hij echt geweldig lekker vindt. Dit laat je haar een aantal dagen herhalen tot hij goed doorheeft dat hij iets krijgt als hij iets terugzegt. Dan ga jij deelnemen aand de training. Jij gaat de clicker bedienen en de beloning geven. Dus je vrouw zegt iets en hij kan die lekkere beloning alleen verdienen als hij iets terug zegt. Als dit goed gaat dan kun je de training helemaal in je eentje gaan doen en dan kan hij de beloning alleen verdienen door iets tegen jou te zeggen. Wie weet kun je hem zo leren dat tegen jou praten ook leuk is. |
Woensdag 8 November 2006 3:08 pm |
|
|
dutchgerard
Eitje
Dat is te proberen maar dan moet ik terwijl zij bezig is wel de kamer uit want anders zegt hij nog niets.......... eigenwijsje is het hoor. |
Woensdag 8 November 2006 3:19 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Haha, misschien vind hij t met meerdere mensen gezellig en gaat hij gewoon lekker JULLIE acties bekijken? Als je vrouw alleen is is dat mss zooo vertrouwd dat hij t te goed weet om steeds weer te bestuderen (omdat hij dat al zo vaak doet)dat hij zelf begint te idioten ofzo? Ik weet t niet, maar dat zou me niets verbazen. Tommy praat ook meer als ik alleen ben, of de kinderen alleen in de kamer zitten , maar tegenwoordig doet hij het ook wel eens als iedereen er is.  |
Woensdag 8 November 2006 3:49 pm |
|
|
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Oh ja...ook opvallend. Tommy praat thuis meer en in meer situaties als ik hem vaak meeneem en veel nieuwe dingen laat zien en beleven.  |
Woensdag 8 November 2006 3:51 pm |
|
|
dutchgerard
Eitje
Ik ben bijna elke dag thuis en Marga (m'n vrouw) is 3 dagen in de week aan het werk dus is Gino het meest met mij alleen. Ik praat regelmatig tegen hem en haal hem uit zijn kooi enz. Dus ik zou dus het meest vertrouwd voor hem zijn maar hij doet zijn snavel niet open tegen mij.
Als ik in de keuken of in de tuin ben hoor ik hem fluiten en kletsen maar zodra ik binnen kom is hij weer stil. |
Woensdag 8 November 2006 3:58 pm |
|
|
Tommy
Fluffies bewoner
Noh , nee , dan begrijp ik er ook niks van , mijn theorie klopt iig niet...dat is duidelijk  |
Woensdag 8 November 2006 4:28 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:24 am
|
|
|
|
|