|
|
|
era
Kuikentje
ah wat goed zeg, hoop dat jouw (pleeg Coco wat meer plezier krijgt)
zelf heb ik het zelfde, bij de dierenarts waar ik mijn pups laat enten zit een stokoude Amazone.
Ja bij de dierenarts, hij zit in een te kleine kooi, zonder speelgoed met 1 stok. als ik daar kom neem ik altijd lekkers voor hem mee en verse wilgetak, probeer ook duidelijk te maken dat dit niet kan zo, maar ze doen er niks aan.
zelf heb ik nog geprobeerd om hem hier te krijgen maar ze willen hem niet weg doen.
Laatst had ik expres Rico en Koko mee genomen gewoon los, rico op de arm en Koko op stok.
ze waren wild entusiast hoe goed ze er uit zagen en hoe leuk het was om ze zo te zien, maar er iets aan doen, nee dat niet natuurlijk
Morgen moet ik er weer effe zijn en dan krijgt hij weer wilgetak en een bal om mee te spelen
Groetjes
Boudewijn |
Vrijdag 24 Juni 2005 12:36 am |
|
|
annemieke209
Net uit het ei
|
Dat is toch ongelooflijk!! Bij een dierenarts nog wel! Als bezoekers de verwaarloosde amazone zien, dan kunnen ze die dierenarts toch niet serieus nemen? Wel heel aardig dat je wilgentakjes voor hem meeneemt, heeft de vogel iedere keer wat naar uit te kijken als je langskomt. Heeft ie in ieder geval nog iets. Triest hoor.. |
Vrijdag 24 Juni 2005 9:24 am |
|
|
|
|
era
Kuikentje
quote:
Originally posted by annemieke209
Dat is toch ongelooflijk!! Bij een dierenarts nog wel! Als bezoekers de verwaarloosde amazone zien, dan kunnen ze die dierenarts toch niet serieus nemen? Wel heel aardig dat je wilgentakjes voor hem meeneemt, heeft de vogel iedere keer wat naar uit te kijken als je langskomt. Heeft ie in ieder geval nog iets. Triest hoor..
hij staat net als jouw (pleegcoco) wat achteraf, het valt eigenlijk niemand op.
Groetjes
Boudewijn |
Vrijdag 24 Juni 2005 9:57 am |
|
|
Tommy
Moderator

Jeemig dat is vaag Nog wel bij een dierenarts
Echt heel goed van je om op deze manier te laten merken dat t anders kan. De papegaai zal wel blij zijn als je komt
Echt zonde dat veel mensen nog zo met hun vogel omgaan hoor
Ik sprak hier in het dorp een meisje. Ze vertelde dat haar ouders een kaketoe hebben, al 30 jaar. Maar niemand kan er iets mee, hij staat in de hal en eigenlijk zijn ze dus erg aan hem gehecht, maar hebben wel de moed opgegeven hem een ander leven te geven. Als ze ooit al een poging gedaan hebben.
Ik zei wel kan het niet zus en zo? Maar neee, nee hoor bij deze niet. Ik heb t geprobeerd vriendelijk te zeggen en te laten merken dat ik vrijwel zeker weet dat t WEL anders kan, maar dat was 1e oor in, andere uit. Tja, wat moet je dan nog  |
Vrijdag 24 Juni 2005 12:09 pm |
|
|
|
|
era
Kuikentje
|
|
|
nou ik heb goed nieuws , Coco van de dierenarts, woont nu bij een vriendin.
toen ik Coco probeerde hier te krijgen, had ik Rico nog niet, en mijn wederhelft vindt 3 gaaien te veel .
Maar oke we waren er vanmiddag en ik snel gelijk naar Coco met mijn verse wilgentak en vlier blaadjes.
Coco begint gelijk te peuzelen en te spelen, dus ik babbel van lekker he Coco volgende keer weer .
we waren aan de beurt met puppen enten en we stonden zo te praten over Coco, wat ze er toch mee moesten want Coco heeft ook moeilijke pootjes ze staan wat krom, maar klimmen kan hij best redelijk.
Nou zegt die vriendin geef hem maar aan ons mee.
Oh das goed zegt ze, je mag de kooi er bij hebben.
Dus zo doende gingen we weg met 11 pups en een Amazone, die denk ik al stokoud is.
ik gauw Koko's oude kooi gehaald thuis, zo'n lekkere grote kliimkooi, lekker verse wilgetakjes in gehangen en wat speeltjes, op de bodem ligt nu houtsnippers en schelpezand en daar liep hij vanmiddag al door te vroeten (er lag in zijn oude kooi een krant)
Coco was de laatste tijd erg achteruit gegaan in conditie en hij is in de rui, maar wil niet vlotten zo te zien.
Hoop dat hij gauw opknapt met regelmatig naar buiten en dagelijks douche, dit deden ze namelijk niet.
als het goed gaat kortwieken we hem van de week en kan hij met Koko en Rico op de klimboom die ook bij de vriendin staat speciaal gemaakt voor onze Koko en Rico.
want Koko en Rico komen daar regelmatig.
Het is altijd weer leuk als we richting die vriendin gaan met de auto, op de helft gaan ze al vreselijk krijsen van blijdschap en breng ik ze naar de boom dan roepen ze beide Hallo,hallo,hallo, nu ben ik ze het woordje tante aan het leren
groetjes
Boudewijn |
Vrijdag 24 Juni 2005 7:26 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Wat fijn! Goed hoor, om te horen dat er op deze manier toch nog aandacht is voor kommervolle gaaitjes.
Complimenten voor zowel Annemiek als Era  |
Vrijdag 24 Juni 2005 7:58 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Nouuuu Zon dieren arts wil ik dan weer wel
1 Die gratis papegaaien geeft
Wens haar maar veel plezier met Coco! Hij zal vast een fijn leven krijgen en heeft al leuke vriendjes...geweldig hoor!  |
Vrijdag 24 Juni 2005 9:59 pm |
|
|
|
|
era
Kuikentje
ik zal het doen, maar plezier had ze er vanavond al van
deze Coco is een venuzeula Amazone heb ik opgezocht op intrernet
Groetjes
Boudewijn |
Vrijdag 24 Juni 2005 11:34 pm |
|
|
annemieke209
Net uit het ei
|
Hoi Boudewijn,
wat ontzettend leuk dat de Coco-van-de-dierenarts zo goed terecht is gekomen! Het lijkt me ontzettend veel voldoening geven om het beestje de komende maanden te zien opknappen. Nu kan hij eindelijk van zijn welverdiende oude dag gaan genieten. Super!!! Zet je binnenkort eens een foto van jouw Coco op deze site?
groetjes Annemieke |
Zaterdag 25 Juni 2005 11:42 am |
|
|
|
|
era
Kuikentje
quote:
Originally posted by annemieke209
Hoi Boudewijn,
wat ontzettend leuk dat de Coco-van-de-dierenarts zo goed terecht is gekomen! Het lijkt me ontzettend veel voldoening geven om het beestje de komende maanden te zien opknappen. Nu kan hij eindelijk van zijn welverdiende oude dag gaan genieten. Super!!! Zet je binnenkort eens een foto van jouw Coco op deze site?
groetjes Annemieke
Hoi,
vannochtend was ik bij Heleen, er moest nog een hond getrimd worden, uiteraard waren Koko en Rico er bij, en die had ik gedoucht en in de klimboom gezet,
Ik heb toen Coco buiten gezet en ook lekker gedoucht, daarna kennis laten maken met mijn gaaien en toen hup in de klimboom met zijn drieen.
ze reageerde gioed op elkaar en Coco ging naderhand lekker op de wilgeblaadjes zitten peuzelen.
Dus hij heeft het nu al naar zijn zin geloof ik.
Ik zal er van de week effe wat foto's opzetten
Groetjes
Boudewijn |
Zaterdag 25 Juni 2005 11:58 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Jeetje Tommy! Al dertig jaar! Arm beestje..
Jammer dat ze geen advies van je aannam.. Het zou zo leuk kunnen zijn!  |
Maandag 27 Juni 2005 8:07 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 12 Mei 2008 12:42 pm
|
|
|
|