weer pech,en nu geluk

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
angelina
Net uit het ei

weer pech,en nu geluk  Reageer met quote  

Very Happy hoi
zoals jullie allemaal weten
had ik timo gekocht bij dennis papegaaien in denhaag.
ik heb gisteren een hele goede en leive kweker laten komen bij mij
om naar timo te kijken.
en dennis had gezegt dat hij negen maanden was en geen wildvang
maar ben echt heel erg opgelicht
deze papegaai was wel van de wildvang en was zeker geen 9 maanden oud oud.ik ben met de kweker en timo naar denhaag gegaan om timo terug te brengen en me geld terug.
dat hebben we gedaan.
wat is die dennis een vieze oplichter zeg,
we hebben ook een klacht ingedien en wordt nu een onderzoek ingesteld.
nu had ik weer een terleurstelling
maar via deze kweker kwam ik bij iemand terecht die een jonge grijze roodstaart had,genaamd dibbes
11 weken oud,zij krijgt nog 2 keer per dag pap.
en die kweker en die mevrouw daar heb ik dibbes van gekregen,omdat ik al zoveel geld had uit gegeven en tot nu toe alleen ellende had gehad.
deze gaaitje is dus 11 weken oud en helemaal handtam,deze is zo lief
is niet noraaml,eindelijk na 3 weken een gaaitje die we wilde hebben,dus geen wildvang meer,maar een handtamme gaaitje van 11 weken.
ik zal straks ff fotos erop zitten van mij dibbes.
na een hoop verdriet en ellende eindelijk gelukig met me gaaitje.
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 8:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Erg goed van je Angelina dat je een klacht ingediend hebt. Ik hoop echt dat de praktijken van deze man gestopt kunnen worden. Vreselijk om dit allemaal mee te moeten maken. Ook voor al die arme papegaaien natuurlijk Sad

En dan eindelijk ook nog goede aardige mensen ontmoeten pfff dat verdien je ondertussen ook wel. Ik wens je heel veel succes, liefde en plezier toe met je baby grijsje. Ik vind Dibbes een hele leuke vrolijke naam en ik zie uit naar de foto's.
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 10:20 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
angelina
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi
fotos van dibbes staan in me dagboek
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 10:43 am
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

aaaaaaaaaaaaaahhhhhh wat ontzettend schattig, wat een liefje en ohhhh dat gipsen pootje Shocked, zo'n klein hummeltje met dat gipsen pootje. Echt heerlijk voor hem (haar?) dat ze hem zo goed verzorgd hebben dat alles nu weer helemaal in orde is. Ik wens jullie heel veel geluk samen Razz
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 11:33 am
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Petje af dat je een klacht ingediend hebt!!
Wat een scheetje is Dibbes zeg!

Ik heb alleen een adviesje.. Hoop dat ik niet 'zeurderig' overkom maar schrok een beetje toen ik een foto zag van een jong katje bovenop Dibbes?
Katten dragen de pasteurella bacterie vaak bij zich.. (Volgens Hooimeijer iets van 90 procent van de katten en 40 (?) procent van de honden)
Contact met katten (speeksel, uitwerpselen maar ook lichamelijk??) kan voor een vogel echt fataal zijn.. (Misschien vooral voor zo'n jonge vogel met een onvolledig immuunsysteem?)
Pasteurella is geen ziekte, maar gewoon een 'natuurlijke' bacterie..
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 12:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

WOW!!!!!!
Wat een lieve vrouw zeg!!

Heeeel veel plezier met Dibbes, hoop dat je nu WEL van hem kan gaan genieten!
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 6:29 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Wat een dotje trouwens!!
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 6:30 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heeeee Dibbes? Smile Weggegeven? Hij heeft lang op marktplaats gestaan he? Ze vroegen er ook veel te veel voor Confused . Ik hoop dat je wel in de gaten hebt dat hier wel eens meer achter weg kan komen dan alleen dit pootje? (ook ik wil je plezier niet bederven hoor!) Ik heb gelezen dat iemand naar Dibbes was geweest, maar hem niet heeft genomen, omdat die pootjes al voor de 2e keer zo zijn? Sad Ze twijfelden over t verloop van zn gezondheid, omdat hij veel kleiner is dan andere grijsjes en ook omdat de verkoper eerst niet eens wist dat t pootje weer gebroken was Sad . Die dacht dat t over was, maar de kopers zagen dat het weer mis was. . Jongen worden vaak niet zomaar verstoten en breken ook niet zomaar een aantal keer hun pootjes. Maar aan de andere kant...je kreeg hem gratis? dan heb je vast nog geld om eventuele toestanden te verhelpen. En Dibbes verdient ook een fijn thuis, ondanks zn slechte start Very Happy

Het spijt me dat ik dit zeg, maar wat betreft Timo,...dat had je toch wel door? Dennis is immers al heel lang een "oplichter" en ik denk dat je met die "klacht" niets bereikt Confused Hij wordt wel in de gaten gehouden hoor ,maar ze kunnen er niets aan doen en je bent echt niet de enige die dit overkomt...maar als je je er in had verdiept had je t gewoon van te voren kunnen weten. Embarassed Sorry, mijn mening is dat dit gedeeltelijk je eigen fout is en ik had hem niet terug gebracht.

Ik hoop wel heeeeel erg dat je nu meer geluk hebt en Dibbes verder gezond is en blijft. Dat gun ik jou en Dibbes van harte...echt waar! Wink
Bericht Zondag 23 Oktober 2005 8:14 pm
angelina
Net uit het ei

Reageer met quote  

hoi tommy
ja inderdaad dibbes stond lang op de marktplaats.
maar ze pootje is 1 keer gebroken geweest,en toen dat goed was probeerde dibbes te klimmen en bleef met ze andere pootje hangen en daar heeft hij nu een geschreurde pees,maar er zit een spalkje om heen en over 5 dagen mag het eraf.
dat pootje wat gebroken is geweest staat goed,kan alleen stijf blijven,maar hij kan er wel weer alles mee doen alleen iets meer moeite voor doen als een andere gaaitje.
en dat andere voetje komt gewoon weer goed.
ik ben echt heel blij met dibbes,want nu geniet je eigenlijk van je gaaitje en zij is echt superrrrrrrrrr lief.
wat betreft timo,ik ben 2x in de maling genomen door dennis,en ben het helemaal zat.
we hebben met ze 5en een melding gedaan,en vandaag doen we weer een melding bij de dieren bescherming.
er komt echt een onderzoek dat hebben die mensen ook gezegt.
de winkel is mooi,maar de mensen zijn echt dierenbullen.
en ik vindt dat elk dier liefde nodig hebt en een goede verzorging.
ik ga hier net zolang mee door,en de kwekers die achter mij staan ook.net zolang tot dat wij onze doel hebben bereikt.
maar met dibbes gaat alles heel goed.
en dat vindt ik ook heel belangrijk
Bericht Maandag 24 Oktober 2005 7:35 am
Sannie
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ahh wat een scheetje is Dibbes!! Smile
Bericht Maandag 24 Oktober 2005 8:15 am
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Ik ben erg blij voor je, lief dat je dibbes gratis hebt gekregen. Dat heb je ook zeker verdiend. Ik zal even naar je dagboek gaan om je kleine vriend te bewonderen.

Wendy
Bericht Maandag 24 Oktober 2005 10:15 am
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

De dierenbescherming kan er denk ik weinig aan doen. Er zijn niet veel regels over t houden van gaaien en er is daar ook niets te vinden dat niet door de beugel kan volgens de wet Confused En natuurlijk heeft een koper ook een stuk verantwoordelijkheid. Ik ken via een ander forum iemand die bij de AID en/of de LID werkt. Die controleren deze winkels regelmatig ,ook op import ed...maar er is (nog) bijna niks aan te doen. Dit is gewoon een probleem in Nederland, want de kosten voor opvang van in beslag genomen gaaien zijn hoog...er zijn gewoon te veel. Wat dat betreft heeft die vogelgriep een klein voordeel...namelijk een verbod op import Rolling Eyes

Het is allemaal krom en ik vind die winkels beslist niet oke, maar er zijn helaas ook veel slechte kwekers en particulieren. Dat die vogels in winkels eerder ziek zijn komt doordat er TE veel bijelkaar zitten...overal en nergens vandaan gehaald. Oke, ze liegen over de leeftijd van vogels, geven niet de juiste voorlichting, maar iedere koper is eigenlijk verplicht zich van te voren zo te verdiepen in aanschaf van een dier dat ie zich niet bij de poot laat nemen. Zolang mensen een papegaai (of ander dier) blijven kopen zonder zich er eerst in te verdiepen blijven handelaars als Dennis bestaan. Ik weet ook niet wat je nu van hem wilt? want ik neem aan dat je gewoon je geld terug hebt gekregen?...hij houdt zich namelijk wel aan de wet. Volgens mij is er maar 1 manier om dit te laten stoppen en dat is zorgen dat mensen zich voorlichten...vertellen wat je ervaring is en ook tegen jezelf en anderen zeggen dat het gewoon stom was om zo onbezonnen te werk te gaan.

Ik heb Tommy ook bij iemand gekocht waarover ik achteraf mn twijfels heb, die handelaar heb ik ook niet hoog....maar ik heb zelf die keuze gemaakt en kan dus niet alleen de verkoper verwijten maken. Trouwens heb ik totaal geen spijt en ging voor Tommy zoals hij is, want t verschil tussen een wildvang en een tamme ...dat kende ik wel en ik ben daar in dit specifieke geval dus ook bewust voor gegaan (wel gaat t hier om heel andere bedragen dan bij Dennis (90 euro kostte Tommy, in een niet zo mooie staat), want die Dennis haalt van de winst van 1 vogel weer vele anderen naar hier Mad ). Uiteindelijk konden Tommy, Timo en de vele andere import gaaitjes er ook niets aan doen. Wink Mijn persoonlijke mening is dus ook dat je nooit naar Dennis had moeten gaan, maar toen je 1 maal een wilde vogel meenam,je eigenlijk zelf de verplichting op je nam deze een beter leven te geven. Maar ja, dat is mijn mening, gebaseerd op mijn leven en ik kan natuurlijk nooit voor een ander beslissen wat ie wel of niet aan kan en wil en veroordeel je hier dus ook beslist niet om Wink

Ik hoop echt dat je meer geluk hebt met Dibbes, maar zou hem voor de zekerheid nog even door een andere vogelarts op rachitis laten checken. Wink Piept hij ook als je hem oppakt?

Het is trouwens wel een droppie om te zien hoor! Ik hoop dat je mn reacties niet te vervelend of te aanvallend vindt Angelina, want ik wens jullie echt t aller beste en vind t wel heel jammer voor je dat het allemaal zo ging bij je eerste ervaringen met de gaaitjes.
Bericht Maandag 24 Oktober 2005 11:53 am
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hallo
Heel veel plezier met dibbes. Leuke foto's.
Ik hoop dat je nu eens geluk mag hebben.
Bericht Maandag 24 Oktober 2005 4:07 pm
weneri
Vlieger

Reageer met quote  

Dibbes is echt een schatje hoor!!
Bericht Maandag 24 Oktober 2005 5:28 pm
Tommy
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Joehoe Angelina? Hoe gaat het met kleine Dibbes? Smile
Ik heb t gevoel dat ik je weggejaagd heb met mn reacties? Sad Embarassed Sorry daarvoor Dat was echt niet mn bedoeling hoor! Ik hoop dat we snel iets horen over je kleine schatje Wink
Bericht Woensdag 2 November 2005 11:53 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:25 am
  Berichten van afgelopen: