|
|
|
ittheclown
Kuikentje
| Welk voer ? |
|
|
Hallo ik vroeg me af wat jullie je grijsje voeren en waar jullie het vandaan halen.
Gijsje staat nu op speciaal grijze roodstaart zaadvoer maar ik was aan het rondkijken of er toevallig iets is wat mischien nog gezonder is voor hem.
Had al gehoord over harrison en eco bird maar weet niet precies waar ik het moet halen/bestellen en welke soort ik dan moet (had al 6 verschillende gezien van eco bird).
Dus graag jullie ervaringen met verschillende soorten voor voer grijsjes.  |
Donderdag 20 Augustus 2009 7:02 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Mijn grijsje krijgt een mooi uitgebalanceerd menu (altijd al eens zo willen zeggen! )
Ik voer hem Scenic wat ik bestel bij Pascal (Pascallo van het forum hier). Dit krijgt hij 's morgens.
's Middags krijgt hij wat nootjes (hazelnoot, walnoot, pecannoot en amandel).
Rond een uur of 5 krijgt hij dan nog zaad (Prestige Loro Pargue Mix voor grijsjes) Dit is te krijgen in de dierenwinkel gewoon. Ik schaf meestal een 15 kilo zak aan wat ik in bewaarbussen gooi dat het goed blijft. Je bent dan namelijk heel veel goedkoper uit dan wanneer je kleinere verpakkingen koopt. Je zal dit wel even moeten bestellen bij de dierenwinkel, maar het scheelt je veel geld voor precies hetzelfde!
Over de Scenic ben ik erg tevreden. Ze vinden het lekker, eten er goed van, de gaaitjes hier zijn vrolijk, fit en zien er schitterend uit.
Mocht je meer info willen, dan hoor ik het graag!
O ja, ik geef ze hier ook 1 keer per week in het water Calci-Lux. Dat is voor de botjes dat die genoeg calcium krijgen. |
Donderdag 20 Augustus 2009 7:42 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hoihoi,
De betere pellets zijn harrisons en scenic. Ook hier krijgen ze dagelijks pellets, op dit moment scenic maar straks weer eens harrisons en later misschien weer scenic mochten ze weer een periode niet zo goed harrison eten maar hoop dat ze harrison wel goed eten maar goed. Verder maak ik elke dag vers eten voor ze klaar, verse groentjes, fruit (meer groenten dan fruit hier) uiteraard alles zonder zout, veel groenten mogen rauw gegeven worden andere moeten ff kort gekookt worden.
Kort in de namiddag krijgt mijn grijsje anderhalf theelepeltje kiemzaad en mijn BB 1 theelepeltje. Verder voor de dag terug gezonde dingen en 's avonds krijgen ze beide een soeplepel droge zaadjes, hetzelfde merk als Egwene al aangaf.
Noten krijgen ze hier ook maar ik heb geen dagelijkse portie, tussendoor krijgen ze een lekkere, gezonde noot als beloning (geen pinda, dat is ongezond en kan schimmels bevatten ook al zie je ze niet met het blote oog) en ook krijgen ze als beloning wel eens een pijnboompitje. Zonnepitjes niet omdat die TE vet zijn. |
Donderdag 20 Augustus 2009 8:13 pm |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Kiemzaad krijgt Joris hier inderdaad ook elke dag, ongeveer die hoeveelheid die Sarah al aangaf.
Die was ik nog ff vergeten inderdaad.... |
Donderdag 20 Augustus 2009 8:15 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Die had ik trouwens van jou en van Kea dus kon niet missen  |
Donderdag 20 Augustus 2009 8:21 pm |
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Hihi, ja inderdaad!  |
Donderdag 20 Augustus 2009 8:32 pm |
|
|
|
|
irene
Vlieger
Chico ( & luna halsbandparkiet) krijgen beide harrison, omdat ik ( & chico) niet erg tevreden waren over andere geprobeerde pellets. 1 á 2 keer in de week krijgen ze zaadvoeding vermengd met palmolie & 1x in de week door het water appelazijn. Elke dag een noot/pinda & fruit/groente.
Binnenkort wil ik gaan beginnen met kiemzaad.
|
Donderdag 20 Augustus 2009 9:42 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
bij ons krijgen ze een zaadmix van uitgebalanceerde zaden en noten met vruchten, daarnaast cedernoten, pellets van zupreem en verse groenten en fruit. |
Vrijdag 21 Augustus 2009 7:37 am |
|
|
|
|
irene
Vlieger
Oja, ik koop me voer bij http://www.dachoogvliet.nl/ -> webwinkel en dan harrison > Harrison’s High Potency Coarse
|
Vrijdag 21 Augustus 2009 11:48 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:26 am
|
|
|
|
|