quote:Originally posted by ikkebianca
ze slachten mekaar echt niet zomaar af. dus je moet ze gewoon bij elkaar in de kooi zetten. al is het eng.
Hier schrijf je toch echt dat je ze in 1 kooi gaat zetten. Misschien niet 1-2-3, maar het staat al vast dat ze uiteindelijk samen 1 kooi gaan delen. Wat wij doen is je erop wijzen dat er een kans is dat dat niet gaat lukken, en dat als 1 kooi absoluut een voorwaarde is, je er niet aan moet beginnen.
Als je je aangevallen voelt vind ik dat jammer, maar ik vind het belangrijker dat mijn replies helder zijn dan dat ze vriendelijk klinken.
Maar zoals ik al schreef ga je gang. Je hebt je besluit al genomen. Iedereen zegt nee (je vraagt onze mening er over) en jij blijft bij hoog en laag volhouden.
Ieder zijn keus, maar ga je niet aangevallen voelen als je een mening vraagt.
@ iedereen: Als ik mijn mening geef is die eerlijk. Wordt dit niet op prijs gesteld zeg dit bijvoorbaad. Scheelt me een hoop tikwerk
Donderdag 7 Augustus 2008 7:58 pm
Sue Moderator
erg fijn dat marieke ook leest dat ik in eerste instantie niet van plan ben om ze direct bij elkaar te zetten. maar niet heus. vind dit een beetje aanvallend en stop ermee. ik ga de kweker zelf wel vragen. de rest allemaal erg bedankt voor het reageren.
Hoi Bianca.. Ik denk dat een kweker (die z'n vogels kwijt wil, je hebt er ook andere kwekers tussen zitten) vaak zal zeggen dat het wel gaat. Ook hebben kwekers vaak grotere kooien dan wij in de huiskamer. Het zal daar dus ook eerder goed gaan.
Vrijdag 8 Augustus 2008 11:09 am
Sue Moderator
ja de bedoeling was wel bij elkaar in de kooi,maar ik snap dat dat niet zo 1 2 3 kan. dus eerst apart.
Hier staat iets anders hoor..
Bianca: Ik hoop dat je ze eerst gewoon in een aparte (desnoods kan je een andere kooi van iemand lenen??) kooi zet en ze zelf laat uitzoeken of ze graag bij elkaar willen. Wellicht zoeken ze elkaar gewoon op..
hehe eindelijk iemand die wel goed leest wat ik tik.
want marieke als je even goed leest dat stukje wat je quote is wat de kweker zei tegen mn broer.
en ik ben niet van plan om ze direct bij elkaar in d ekooi te zetten maar eerst eens naast elkaar en afwachten hoe het gaat.
dank je Sue.
we hebben de kooi max. als vakantie kooi en de bedoeling was om die naast charlie zijn kooi te zetten.
voor een kleinere vogel kan die wel. en hij is er ook meer uit dan in dus dat scheelt.
o wispher quote het stukje
Uit jouw post had ik sterk de indruk dat je het met de kweker eens was, vandaar dat ik het citeerde om aan te geven waarom ik de indruk had dat al vast stond dat ze uiteindelijk samen in 1 kooi gingen.
ondertussen is er van alles veranderd hier in huis. haha. is ook alweer lang geleden dat we dit berichtje plaatsten.
maar we hebben dus een timney als kameraadje voor charlie gekocht en volgens de kweker moesten we niet te bang zijn en hem er gewoon bij in zetten. hij zet zelf ook alles bij elkaar en nog nooit problemen gehad. dus nadat ze een beetje aan elkaar gewend zijn gaan ze bij elkaar in. het gaat geweldig.
helemaal super.
Zondag 16 Augustus 2009 8:17 pm
alexandraatje Kamikaze piloot
wat leuk dat het zo goed samen gaat. het is altijd even vreemd en wennen maar ben blij te lezen dat ze elkaar gevonden hebben en samen kunnen. ze zullen veel plezier met elkaar hebben en ook gezelschap geven aan elkaar als jullie eens weg zijn.
laat gauw wat foto's zien en vertel de avonturen van de twee rakkers. ik kijk er naar uit
Maandag 17 Augustus 2009 8:30 am
Nel Vlieger
Gaaf dat het zo goed gaat met de grijze en de timneh.