welke vogel bij charlie?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
ikkebianca
Fladderaar

welke vogel bij charlie?  Reageer met quote  

hallo,
wij zitten te denken om een vriendje voor charlie (grijze) aan te schaffen. maar welke vogels kun je samen met hem zetten?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groetjes bianca
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 8:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: welke vogel bij charlie?  Reageer met quote  

Hoi Bianca. Wil je een vogel bij Charlie in de kooi zetten? Hier kan je namelijk nooit van uit gaan. Ga er altijd van uit dat ze in een aparte kooi moeten.
Ik denk dat veel vogels bij elkaar kunnen, de één zal wat makkelijker zijn in de omgang dan de andere. Wat voor soort heeft zelf je voorkeur?
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 8:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

ja de bedoeling was wel bij elkaar in de kooi,maar ik snap dat dat niet zo 1 2 3 kan. dus eerst apart.
welk soort mmmm erg moeilijk. ik vind een timney erg leuk maar ook een bonte boer . wil eigenlijk niet een hele grote vogel.
pff vind het moelijk.
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 8:32 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi,

Hoe is charlie van karakter als ik vragen mag? Niet om jou tips te kunnen geven of zo want heb er zelf geen ervaring mee met 2 gaaitjes samen te zetten maar ooit wil ik er ook nog ene bij (hoe dan ook afzonderlijke kooi) maar ik twijfel sterk aan ons grijsje zijn karakter naar andere gaaien toe.
Daarom dat ik ff wou vragen hoe Charlie is en ook op die manier ff het topic wil volgen, leer ik ook weer veel uit voor de toekomst. Wink

Zelf ben ik helemaal gek van BB-tjes, Jardines en Caiques (moeilijk kiezen altijd) Shocked
allemaal hebben ze wel iets wat aanspreekt.
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 8:53 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Ikkebianca.. Ik zou er echt niet van uit gaan, of op rekenen. Mocht je ze niet in aparte kooien willen houden mettertijd, dan zou ik er niet aan beginnen.
Ik denk dat een timney een prima keuze zou zijn, beter nog dan een bonte boer. Maar ook hier, geen garantie. Sad
Bericht Dinsdag 5 Augustus 2008 8:59 pm
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

ik weet dat het ook geen garantie is dat ze met elkaar overweg kunnen.
charlie laat wel andere gaaien toe. mijn broer heeft een grijsje en een bb (wel bij elkaar in de kooi) en die komen hier vaak of soms logeren of andersom en dan knuffelen ze met zn drieeen. en laat ook toe dat ze op en in zijn kooi zitten en eten enz.
dat is misschien al een voordeel.
we gaan vrijdag ook nog eens met ons allen op vakantie dus 8 dagen lang zitten ze met elkaar opgescheept hhaha.
Bericht Woensdag 6 Augustus 2008 5:51 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik raad het je echt af. In de huiskamer is een papegaai echt een individu die graag z'n rust nodig heeft en ook wel zijn eigen ding wilt doen.

een voorbeeldje:

Jij hebt een prachtige grote slaapkamer en in ik weet dat. Je bent alleen. je vermaakt je prima. Niks aan het handje. Nu besluit ik om een partner in je leven te roepen, zonder enige vorm van overleg en hij moet in jouw kamer slapen. Dat kan heel goed gaan. tuurlijk, maar als je gewend bent alles van je zelf te hebben in die kamer en nooit hoeft te delen, vormen de problemen zich vanzelf. Je wordt kriegelig en het kan zelfs zo erg worden dat je ruzie krijgt.
Hoe zou jij je dus voelen als ik zomaar iemand bij jou in de slaapkamer laat wonen voor altijd.
Denk niet dat je me het in dank afneemt.

Nu zet je dus ook al is het na een tijdje een een andere extra bewoner in die kooi. De kooi waar hij anders alleen in zat.

Bij papegaaien wil het niet zeggen dat het gaat klikken. ook kwekers moeten de mazzel hebben dat het klikt tussen een koppel.

persoonlijk ben ik meer een voorstander van 2 aparte kooien. Wel kan je 1 grote speelboom voor ze hebben. Klikt het alsnog heel goed kan je er later altijd nog voor kiezen voor 1 hele grote kooi
Bericht Woensdag 6 Augustus 2008 7:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat hij zo sociaal is. Toch zou ik een beetje een slag om de arm nemen aangezien hij die gaaitjes misschien wel mag, maar een nieuwe misschien niet? Embarassed
Als een tweede kooi op zich geen probleem is, dan zou ik er voor gaan. Als ze elkaar lief vinden kruipen ze vanzelf wel een keer bij elkaar. Mr. Green
Bericht Woensdag 6 Augustus 2008 7:08 pm
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

@ mariekevc:
hoi, ik ben het niet zo met je eens over dat een papegaai een individu is.
ze leven in het wild met hun partner en soms in kleine groepjes van 20 tot 30.
charlie wil het liefst alleen maar bij ons wezen zodat ze aandacht heeft en dit eigenlijk wel de hele dag door. dat is ook onze reden dat we een kameraadje zoeken.
en als ik kijk naar mn broer met zijn grijze en bb. de grijze hadden ze al een tijdje en wouden ook een vriendje. hun vonden een bb erg leuk en werd hun dan ook aangeraden deze te nemen. waar de bb vandaan komt vertelde ook dat je niet zo bang moet wezen. ze slachten mekaar echt niet zomaar af. dus je moet ze gewoon bij elkaar in de kooi zetten. al is het eng.
ik ga na mn vakantie eens informeren bij lorre en co waar charlie vandaan komt.
Bericht Woensdag 6 Augustus 2008 7:22 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Een papegaai is geen individu ???????

Ik heb hier 2 amazones op 1 grote speelboom zitten. Geloof me ze hebben hun eigen ding nodig. Hier hebben ze de mogelijkheid om weg te lopen. Ruimte zat

En papegaaien slachten elkaar niet af. ohwwww
vertel dat is tegen de amazone van mijn oma. Die werd gedwongen zijn verdere leven te slijten bij de amazone van mijn tante. In 1 kooi he.
Constant werd hij in zijn pootjes gepikt. Constant werden er veren uit zijn lijf getrokken. Complete happen uit zijn vleugels.

Mijn tante heeft ze gelukkig uit elkaar gehaald.

ja het zijn groepsdieren. Nee het zijn geen groepsdieren. Ze fourageren in groepen en trekken van de ene naar de adere plek als groep. Verder leven ze idd als koppel. Maar dan moet het wel klikken. Dat is iets wat jij niet kan dwingen. Als het niet klkt, klkit het niet.

Maar maakt mij niet uit hoor. Zet lekker bij elkaar. Als het goed gaat gaat het goed. Maar er al over nagedacht als het toch niet werkt? Als ze toch geen maatjes worden.
Ken er zat hoor, waar dat dus niet zo is.

Dan worden het toch 2 kooien.

het kan ook zo zijn dat de ene de ondergeschikte wordt van de andere. Hoe ga je dat doen met eten. Hoe weet je dat ze beide voldoende eten krijgen.

papegaaien zijn aparte dieren. Onderschat ze niet. het zijn wel degelijk individuen met een eigen karakter. En persoonlijk vind ik dat je dat best mag erkennen
Bericht Woensdag 6 Augustus 2008 10:25 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Marieke, ik denk dat Bianca bedoelt dat een papegaai vaak niet individueel leeft. Tenminste, dat begrijp ik uit haar verhaal..
Bericht Woensdag 6 Augustus 2008 11:04 pm
MariekevC
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

nee , maar je mag er ook niet vanuit gaan dat het zomaar goed gaat. Ik heb het helaas maar waar al te vaak fout zien gaan. Wij als mens beslissen dat de ene gaai de andere maar leuk moet vinden. Ik denk dat je dat niet zomaar mag beslissen. En er altijd vanuit gaan dat de gaai die er als eerste was, er misschien helaaml niet van gedient is als hij ineens zijn terretorium moet delen met een andere gaai.

papegaaien zijn in het wild ook erg terretoriaal.
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 7:45 am
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik ben het wel met Marieke eens. Tuurlijk is het leuk als ze samen kunnen, maar als je nu al beslist dat ze perse samen in 1 kooi moeten, moet je er volgens mij niet aan beginnen. Het is onmogelijk te voorspellen hoe het gaat, en in het ergste geval moeten ze gewoon apart. Dus als je absoluut geen zin/plaats in 2 kooien hebt, moet je er niet aan beginnen.
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 8:10 am
petergaai
Kuikentje

Reageer met quote  

Wij hadden een Edelpop aangeschaft voor onze Roodstaart
en allebei wel in aparte kooi.
ook hebben we een speeltoestel en ze daar samen opgezet,
ieder aan een kant en de Edel ging bewust onze Grijze opzoeken om
hem aan te vallen.
De Grijze was doodsbang van haar en durfde niet meer uit zijn kooi te komen ook al zat de Edel in haar eigen kooi.
We hebben gelukkig een goed tehuis gevonden voor de Edel en ze is verliefd geworden op de andere vogel daar die ze al hadden een Edelman.
Het was bij ons dus geen succes geworden een tweede vogel er bij
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 2:50 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

erg fijn dat marieke ook leest dat ik in eerste instantie niet van plan ben om ze direct bij elkaar te zetten. maar niet heus. vind dit een beetje aanvallend en stop ermee. ik ga de kweker zelf wel vragen. de rest allemaal erg bedankt voor het reageren.
Bericht Donderdag 7 Augustus 2008 5:19 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:26 am
  Berichten van afgelopen: