Welkom Zazoe....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mel
Beginnende vlieger

Welkom Zazoe....  Reageer met quote  

Hallo allemaal!
Wij hebben sinds gisteren een grijze roodstaart, genaamd zazoe Very Happy .
Ik had nooit verwacht dat ik ooit een papgegaai zou kopen, maar toen we deze zagen waren we helemaal verkocht!
Bij mijn ouders thuis hebben we ook een pagegaai, maar deze is niet zo'n gezellige pagegaai, vandaar dat ik altijd heb gezegd dat ik nooit geen pagegaai wilde hebben.
Ook is het allemaal heel snel gegaan, omdat ik vorige week nog een valkparkietje heb weggebracht omdat dit niet goed ging. ( zit nu in een volliere en dat gaat heel goed!)
We waren zaterdag gewoon wat bezoekjes aan het doen bij dierenwinkels en vogelkwekers, niet met het doel om eigenlijk een vogel aan te schaffen.
Maar toen of we Zazoe zagen waren we direct verkocht! De man vertelde dat ik er natuurlijk eerst over na moest denken, maar dat ik wel snel moest wezen, anders zou die weg zijn.
We hebben er eerst natuurlijk over nagedacht, want we hebben ook nog een tamme halsband, Ice, en we willen niet dat hij zich achtergesteld gaat voelen.
En de uiteindelijke beslissing was dat we (nu) Zazoe graag wilde hebben.
Ik heb er snachts bijna niet van geslapen Smile , zo zenuwachtig was ik, en bang dat ie al verkocht zou zijn... Er was er idd al een verkocht, dus we hebben gewoon geluk gehad!
Zazoe is erg tam, je kan hem gewoon aanraken en hij zal je niet proberen te bijten. Hij is 4 maanden oud. Hartje
Hij maakt wel nog een beetje vreemd geluid, soms is het heel duidelijk, maar soms lijkt het wel alsof ie schor is, maar dat komt misschien omdat hij nog jong is?
Ik zit alleen te denken hoe ik Ice en Zazoe het beste aan elkaar kan laten wennen, heeft iemand tips voor mij??
Zazoe voelt zich gelukkig al redelijk thuis, hij komt al naar me toe als ik naar zijn kooi loop, en toen ik vanmorgen uit mn bed kwam en goedemorgen zei tegen hem en Ice begon Zazoe al tegen me te brabbelen Hartje .
Hij eet en drinkt ook goed!
Nouja, ik ben gewoon zo blij als een klein kind met Zazoe Laughing

Groetjes Mel
Bericht Dinsdag 16 December 2008 10:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Smile

Wat mij een beetje nieuwsgierig maakt; wat bedoel je als je zegt dat de papegaai bij je ouders niet gezellig is?

Zazoe is nu een schat, maar vergeet niet dat hij nog een echte baby is, net zelfstandig. Ook dat moet je consequent opvoeden en manieren bijbrengen, anders komt hij onvoorbereid de rebelfase in en dat wil je niet meemaken Wink
Bericht Dinsdag 16 December 2008 11:37 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hallo,
Coco ( de pagegaai van mn ouders) en ik liggen elkaar niet zo, vanaf de eerste dag al niet, hij krijst ook erg veel, en probeerde me altijd aan te vallen, toen heb ik de hoop laten vallen bij dat beestje, maar naar mn ouders en broertje toe is hij wel redelijk.

Ik weet dat het nu nog allemaal heel leuk is omdat Zazoe nu nog een baby is, en dat ik hem of haar goed moet opvoeden ben ik me ook goed bewust van, ik heb namelijk nog een tamme halsband, en dat was op het begin echt geen makelijke vogel.
Dus ik ben erop voorbereid dat er periodes zullen komen dat Zazoe is minder schattig zal zijn Wink
Maar ik verdiep me er heel erg in ( dat heb ik altijd al gedaan trouwens), dus hopelijk komen we met een goede opvoeding die periodes wel door!

Groetjes Mel
Bericht Dinsdag 16 December 2008 11:59 am
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, je bent in ieder geval goed begonnen, en dat is al veel meer dan je kan zeggen van velen... blijven lezen en leren (d'r is zo veel, en allemaal zo interessant!), en leer vooral sámen met Zazoe, want ieder vogel is anders. Als je overal open voor staat, merk je wel wat voor jullie twee werkt. Ooo geweldig, ik ben nog net zo verliefd op Grijsjes als toen ik Aswan pas gekocht had Hartje, ben alvast voor jou enthousiast bij het voorstel van de geweldige tijden die je te wachten staan. Grijsjes zijn echt wel mijn ding Mr. Green
Bericht Dinsdag 16 December 2008 12:11 pm
Whisper
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Het klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt, dus het komt vast allemaal in orde.
Bericht Dinsdag 16 December 2008 12:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Van harte welkom Zazoe. Veertje
Bericht Dinsdag 16 December 2008 12:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met Zazoe!!!
Bericht Dinsdag 16 December 2008 1:53 pm
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Dat vind ik hier altijd zo leuk op dit forum,
Iedereen is bijna net zo enthousiast als je zelf bent Very Happy
Bericht Dinsdag 16 December 2008 2:47 pm
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met Zazoe Very Happy
Bericht Dinsdag 16 December 2008 3:41 pm
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Leuk he, weten dat je niet de enige bent die zo gestoord is Mr. Green
Bericht Dinsdag 16 December 2008 3:50 pm
mel
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Haha, das een hele geruststelling ja Very Happy
Bericht Dinsdag 16 December 2008 4:02 pm
Sue
Moderator
Moderator

Re: Welkom Zazoe....  Reageer met quote  

Gefeliciteerd met de thuiskomst van Zazoe!! Very Happy (Nu de foto's nog.. Razz)
Bericht Dinsdag 16 December 2008 10:09 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:26 am
  Berichten van afgelopen: