wie heeft er tips ? baco bijt ....

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Sipsa
Net uit het ei

wie heeft er tips ? baco bijt ....  Reageer met quote  

hallo allemaal ,
ik wilde is wat vragen ....
baco ons grijsje is van november 2010 .
een maand geleden was baco weggevlogen maar gelukkig de dag erna weer gevonden .
voor dat hij weg was gevlogen was hij heel lief en kon je hem aaien enzo .
nadat hij was wegevlogen was hij super lief denk nog in shock van wat er allemaal was gebeurt .
maar nu gaat baco als hij op zijn hok zit bijten (zeker niet doorbijten hoor !!) maar ik heb het idee dat hij niet gekroeld wil worden (kroel alleen in zijn nekkie)
hij heeft ook al t shirtjes gesloopt had shirtjes met studss die hij er effe afbeet .
maar goed hij zat bij me dochtertje op haar arme en beet haar zo in haar neus zo maar .
ik weet niet of het een fase is waar hij nu in zit maar vind het niet echt lief gedrag .
hij krijgt wel op zijn kop maar goed zou hij het snappen ...... Very Happy .

ik wilde ook nog is vragen ..... hij blijft zo dus is dat erg of wat kan ik daar aan doen ?
moet hij andere voer hebben ofzo ? (hij krijgt gewoon papagaaien zaad) .

ik hoop dat iemand mijn tips kan geven over zijn gedrag en het eten .

groetjes simone en een pootje van baco .
Bericht Zaterdag 7 Mei 2011 8:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

Je kan niet in ze koppie kijken he,dus je weet niet waarom hij het doet
Onze grijsjes hebben ook kuren
Bengel "bijt"mij altijd,wel zachtjes maar dan nog
Je zal geduld moeten hebben,en als hij bijt,NEE zeggen of UHUH
Bengel is nu 1,5 en het gaat steeds beter,mijn dochter kan hem wel gewoon aaien en hij bijt haar niet
Maar onze Binkie zat vorige week bij mijn dochter en beet haar zomaar ineens,zonder reden
Als wij iets niet willen,kunnen we dat zeggen,maar grijsjes kunnen alleen maar bijten

Nooit een tik tegen z'n snavel geven als straf

Heb geduld met hem/haar

Succes
Bericht Zondag 8 Mei 2011 6:59 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

papegaaienzaad is erg onvolledig voer. Ik zou iig groenten en fruit bijgeven en eigenlijk ook pellets. Bij alleen zaad krijgt een vogel uiteindelijk gezondheidsproblemen. In het forumonderdeel voedsel kun je hier veel over lezen.
Bijten mag niet....punt! Dit gaat niet zomaar over, dus daar zul je aan moeten werken. Je zult eerst uit moeten vinden wanneer hij bijt en waarom. Bijt hij uit angst? of omdat iets m niet zint?
Bericht Maandag 9 Mei 2011 6:21 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Probeer ook als hij bij je dochtertje zit hem op de onderarm te laten zitten, ver van het gezicht. Een beet kan zo uitdraaien in een bezoekje richting spoed als het een goede harde beet is en die wil je zeker niet in je gezicht hebben. Altijd zo laag mogelijk zetten en zeker uit de buurt van het gezicht.
Bericht Woensdag 11 Mei 2011 11:22 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:26 am
  Berichten van afgelopen: