wie kan me helpen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
ikkebianca
Fladderaar

wie kan me helpen  Reageer met quote  

hoi allemaal,
we zitten met een probleem.
we hebben sinds een tijdje een timney grijze roodstaart. in het begin ging het hartstikke goed samen met onze eigen gaai,maar sinds kort klikt het niet. en schreeuwen ze naar elkaar. wat het grootste probleem is dat mn zoontje er zo overstuur van raakt. dat het gewoon eng is.
heb overlegt met de kweker en die zegt ook dat het beste is om ze uit elkaar te halen.
nu is mn vraag wie weet een goed tehuis voor onze gaai.
Bericht Woensdag 2 December 2009 1:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

zitten ze samen in een kooi? dan zou ik ze ieder in een andere kooi gaan zetten. zo kan het schreeuwen al minder worden.
hoe oud zijn je gaaien, misschien spelen de hormonen ook een rol mee.
wij hebben 7 gaaien in de huiskamer en we merken vaak dat ze allemaal met elkaar communiceren. als het schreeuwen te erg wordt krijgen ze een waarschuwing en anders even een kleine douche.
probeer de gaaien af te leiden met een liedje of iets anders zodat het schreeuwen ophoudt.
mocht het echt allemaal niet lukken, dan is een adoptie misschien ook een overweging, maar ik zou toch even kijken naar andere mogelijkheden ewer je hem weg doet.
in het geval dat je hem weg doet, volgende vragen
zijn ze getest op ziektes
wat vraag je voor prijs
Bericht Woensdag 2 December 2009 3:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
ikkebianca
Fladderaar

Reageer met quote  

de 1 zit altijd in zijn kooi (tenzij hij speelt natuurlijk of biij ons zit) en de ander zit altijd op de stok die aan de zijkant van de kooi is bevestigt. het waarschuwen zijn we hier a een tijdje mee bezig.
hij is getest. en de prijs is 700 euro incl kooi en speelgoed.

we zijn nu al een tijdje bezig met ze maar zien geen verbetering. we vinden het heel erg maar willen onze eigen gaai (van jongs af aan) niet te kort doen en kiezen er dan voor om de ander weg te doen zodat het leefbaarder word. hij kwam als vriendje/kameraadje voor onze gaai en volgens de kweker kon dat wel. en het ging ook goed. maar ik vind het niet leuk meer als mn zoontje zo overstuur isd at hij ademnood door het huilen heeft door de vogel.
Bericht Woensdag 2 December 2009 4:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

misschien kan je proberen om je timneh op een andere plek te zetten? zodat ze wat meer afstand hebben? als de stok er aan vasthangt, denk ik dat je grijsje zijn kooi wil verdedigen.
mijn gaaitjes kunnen het niet hebben als er een ander aan de kooi komt hangen (en zeker niet erboven op) terwijl ze er zelf inzitten, dat is gegarandeerd Boksen samen er op zitten is geen probleem. Mijn gaaien zijn niet echt close met elkaar en dat had ik best anders gewild, maar het is nog altijd gezellig en ze hebben toch gezelschap als ik er niet ben. Ze "praten" vaak met elkaar Laughing en ze doen elkaar heel goed na.
Ik heb wel nog geen kindjes en ik kan me voorstellen dat dat de situatie niet makkelijker maakt.
Als je via het forum niemand zou vinden, kan je misschien aan je kweker vragen of die niemand kent ofzo?
Bericht Woensdag 2 December 2009 8:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Bianca, mocht je in de komende weken / maanden zover zijn, om een ander huisje te zoeken voor 1 van je gaaitjes. Kan je altijd een emailadres vragen van mij aan 1 van de moderatoren.

Ik heb zelf ook roodstaarten (Congo's) en heb altijd een plekkie vrij, voor papegaai in "nood"

Wel moeten we het dan hebben over de prijs, maar daar komen we wel uit denk ik.

Probeer de vogel eens in een andere kooi te houden, kan een hoop schelen.
Bericht Donderdag 3 December 2009 1:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:29 am
  Berichten van afgelopen: