Wie wil me wat meer over het gedrag van grijsjes vertellen??

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Wie wil me wat meer over het gedrag van grijsjes vertellen??  Reageer met quote  

Ik heb al verschillende sites bekeken, maar de info daar op is allemaal zo algemeen...
Dus graag jullie ervaringen: zijn grijsjes rustig, druk, schreeuwerig, speels, nieuwsgierig, snel bang, bijterig, eenkennig e.d.
Ik weet wel dat geen vogel hetzelfde is, maar ik ben nieuwsgierig naar jullie verhalen...
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 6:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sue
Moderator
Moderator

Re: Wie wil me wat meer over het gedrag van grijsjes vertell  Reageer met quote  

Hahaha nou.. Wat ik nu ga vertellen is niet helemaal een standaardgrijsje..
Dat grijsje was namelijk SUPERdruk en superspeels. Hij sprong echt heen en weer over de tafel. Laughing Helemaal niet bang ofzo.. Volgens Hooi meer een kaketoe. Laughing
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Mijn Pico is heel druk! heeel speels, schreeuwt niet zo vaak, kan wel hard fluiten, is niet eenkennig MAAR hij mag vooral 2 personen, mijn vader en mezelf,
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 8:09 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Onze Coco is een echte rustige!!!
Hij kan wel iets spelen,maar het is echt niet Yihaa!!
Buiten de kooi op de boom,gaat ie ook meestal op 1 plaats zitten.
Alleen als Kluk achter hem aan gaat,dan begint ie echt rond om over te boom te rennen.

Coco vind het wel heerlijk om over de grond te struinen.
Zet hem op de grond en kan echt een hele tijd door alle kamers wandelen,zonder ook maar ergens in te bijten!! Toch ff vermelden!!

Het liefste zit Coco bij mij,maar Lin kan ook gewoon met hem overweg.
Ook Liz die hier wel eens op bezoek komt,stapt ie gewoon al bij op!!!
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 9:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
ilona_21
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Charlie en Coco zijn 2 heel vershcillende papegaaien.. terwijl het super klikt... Laughing

Charlie is echt een bikkel.. nergsn bang voor... voor niemand eigenlijk... Charlie is erg rustig.. maak zich absoluut nergens druk om!!! Laughing
Charlie praat en danst met iedereen..!!
helaas is charlie erg dominant op de kooi en dus erg bijterig...

Coco... is echt een schijterd... schreeuwt overal voor.. gelukkig mn moeder niet meer... maar is echt werkelijk overal bang vcoor !!!!!
soms wantrouwig laatie een geluidje vallen als er iemand bij is.. maar niet vaak !!! Coco bijt mij absoluut niet.. maar anderen helaas wel als ze te dicht bij komen Rolling Eyes
Bericht Woensdag 14 Februari 2007 11:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
kimmi
Fladderaar

Reageer met quote  

de grijze van men moeder is heel rustig, krijgt soms zijn babbeluurtje en dan gaat hij ervoor, maar sommige momenten zou je bijna vergeten dat hij er is! Smile
die van mezelf is een ander verhaal. kan voor zijn leeftijd al goed praten, maar hij schreeuwt eigenlijk nooit. alleen als hij speelt, en dat kan bij momenten heel erg wild, dan maakt hij koprollen, hangt ondersteboven in zijn klimboom en gilt alsof zijn leven ervan af hangt, maar het het is wel heel grappig om te zien. Very Happy hij is heel zelfzeker, wandelt het hele huis door in zijn eentje, en hij wil altijd zo dicht mogelijk bij je zijn, soms om te knuffelen en soms om lekker te kletsen. hij durft ook wel eens bijten, vooral bij "nieuwe mensen", gewoon om te testen of hij ze niet bang kan maken. Hij is ook niet op zijn gemak als er kinderen in de kamer zijn, omdat de kinderen in onze familie nou eenmaal erg druk en lawaaierig zijn en hij is het niet echt gewend. Hij houdt enorm van voor het raam (of nog beter: buiten) te zitten. men moeder noemt hem"hooligan" omdat hij in 10 minuten tijd het hele huis op stelten kan zetten. Very Happy je verveelt je nooit met hem in de buurt Very Happy
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 11:02 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

wat een leuke verhalen allemaal! bedankt! Ik had ergens gelezen dat grijzen nogal eenkennig zijn, maar vindt het altijd moeilijk om uit te maken of dat soort uitspraken kloppen. Ik vraag me af of het karakter van een grijsje misschien wat voor Cleo is. Ik wilde altijd graag een jardine, maar daar is lastig aan te komen en ze zijn niet veel groter dan Cleo zelf. Misschien is een grijsje beter geschikt, ik vind ze ook enorm mooi!.... Hartje
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 3:48 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Er gaan de verhalen de ronde dat grijsjes eenkennig zijn,maar dit wordt een als het ware aangeleerd!!!
Veel mensen durven ook niet in de buurt van een grijsje te komen,omdat ze zich langer zullen verdedigen tegen hun!!
Grijsjes,maar ook andere gaaien kiezen meestal maar gewoon 1 partner!!! Wink

Oja,en jardines zijn zeker aan te komen!!!
Ze zijn super leuk en ook nog eens niet zo eenkennig als grijsjes!!
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 3:52 pm
ronald&angelique
Fladderaar

Reageer met quote  

Luna is vrij rustig in het begin wou hij alles slopen, maar nu zit hij altijd bij ons op de bank televisie te kijken. En ondertussen moet ie natuurlijk wel gekriebeld worden.
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 4:38 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik kan een grijsje die van een man die een winkel heeft hij zit daar de heledag los toen hij nog jong was (12 weken) kon iedereen hem aaien maar nu 3 maanden daarna is hij toch een kennig die man kan er alles mee als ik hem aai is het raak
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 5:07 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Dit is normaal gedrag,Millie!!
Was jij bijv. ook elke dag daar geweest,had jij net zoveel met dat grijsje gekund!! Wink
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 6:21 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Millie, ik denk dat ik het ook niet prettig zou vinden als andere mensen mij constant zouden willen aaien. Laughing Opstappen moet wel gaan. Cool
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 6:44 pm
Danny
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sue
Millie, ik denk dat ik het ook niet prettig zou vinden als andere mensen mij constant zouden willen aaien. Laughing Opstappen moet wel gaan. Cool

Ik zou ook niet zomaar bij iedereen willen opstappen!! Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 6:46 pm
Ziya
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Nee ik dus ook niet Rolling Eyes Laughing
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 6:49 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
quote:
Originally posted by Sue

Ik zou ook niet zomaar bij iedereen willen opstappen!! Laughing Laughing Laughing

nee, dat begrijp ik Laughing Laughing , maar ik wil juist wel een sociale gaai. Cleo is naar mijn smaak toch al te eenkennig geworden...En ik vind jardines geweldig, ik vind het alleen wel jammer dat ze niet zo groot zijn, ik ben een beetje bang dat Cleo dan niet erg onder de indruk is hahaha...maar wie weet verandert dat idee wel als ik er een in het echt zie... Jardines hebben mn hart toch al gestolen...
Ik weet ook wel dat er met wat moeite wel een een jardine is te komen, maar niet zo 'makkelijk' als aan een grijsje (van ondergeschikt belang)
Wat ik wel raar vind is dat ze in verhouding vrij duur zijn, ze zijn geloof ik ongeveer zo duur als een grijsje..waar zou dat aan liggen??
Bericht Donderdag 15 Februari 2007 7:52 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 28 Mei 2012 9:30 am
  Berichten van afgelopen: