|
|
|
aniekjhee
Eitje
| Wij zijn de trotse eigenaars van een grijsje: Rocko! |
|
|
Hallo,
Sinds gisteren avond zijn mijn vriend en ik de trotse eigenaars van een grijze roodstaart. We waren vorige week dan ook al gaan kijken bij dieca voor een baby. Hier hebben we ons dan ook over het nodige laten informeren.
Nou hoorden we van de week van rocko, deze is 2 jaar (volgens de oude eigenaar). En de eigenaar wilde hem wegdoen vanwege zijn reatiebreuk en tevens plaatsgebrek.
We zijn natuurlijk meteen naar rocko gaan kijken en waren meteen weg van hem. Het is zo een lief beestje, en hij liet zich dan ook gelijk door mijn vriend en mij aaien.
Gisteren hebben we hem uiteindelijk mee naar ons huis genomen, waar die weer in zijn oude kooi mocht. Ik moet zeggen hij klom vanuit de transportkooi lekker in zijn eigen kooi en begon gelijk met praten. (hij zegt vaker : koekoek, hallo, en rocko)
Van de week gaan we wel nog met hem naar dieca, voor hem effe te laten nakijken, en zijn vleugels te kortwieken. Helaas heeft de vroige eigenaar dit nooit gedaan. En ik ben toch van mening dat dit voor de vogel ook fijner is in een nieuw huis etc.
Nu durf ik hem er dan ook nog niet uit te laten aangezien hij ons huisje nog helemaal niet kent, en ik niet weet of ik hem daarna nog terug in zijn kooi zou krijgen..
Nou dit was het zo een beetje. Ik zal snel wat foto's online zetten! En hoop dat jullie nog velen tips voor ons hebben!
groetjes,
Aniek & Jean-paul (en Rocko!!) |
Woensdag 10 Februari 2010 8:37 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hallo en welkom hier. wat leuk een grijsje en zo te horen voelt hij zich al helemaal thuis bij jullie. heerlijk. geniet er lekker van en ben niet te bang als je hem er nu al uit laat. het zal hem helpen zich te orienteren in huis. je kan hem dan weer leiden om terug naar zijn kooi te gaan.
heel veel plezier ermee en hou ons op de hoogte over zijn avonturen |
Woensdag 10 Februari 2010 9:16 am |
|
|
|
|
Assie
Vlieger
Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst  |
Donderdag 11 Februari 2010 7:54 am |
|
|