wij zijn op zoek naar een grijze roodstaart

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

ik zal vanavond foto s plaatsen
Bericht Zondag 9 Maart 2008 12:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hé, dat is leuk. Kijk er al naar uit. Laughing
Ben wel benieuwd of het Bob de Bouwer of Bob de Sloper gaat worden. Laughing Laughing
Bericht Zondag 9 Maart 2008 1:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Zondag 9 Maart 2008 1:18 pm
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hier hebben we ook een Bob (bb) maar dat is wel echt een Bob de sloper Wink Laughing

Ik heb geen ervaring met zulke jonge vogels, maar hoop dat anderen op dit forum je kunnen helpen. Mag ik vragen waarom die andere mensen zo'n jonge vogel in huis hebben gehaald of weet jij dat ook niet? Het is namelijk best wel riskant.
Bericht Zondag 9 Maart 2008 9:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi ik heb hem gekregen,mijn nichtje en daar n buurvrouw van daar was dit papegaatje van maar ook de ouders haar man was 3 dg geleden overleden en geen tijd meer voor dit kleintje,de moeder van dit kleintje is al opgevangen,maar dit kleintje kon nergens terecht,en ik was op zoek,dus ik wou dat supper graag,mijn man is gister nog met hem naar de va geweest en dit kleintje dee het supper goed,je ziet nu ook al donzige veertjes komen,en hij is supper actief,hij piept en als je erheen gaat dan kijkt ie je aan van hahaha,het eten gaat ook supper goed va heeft het mijn man voor gedaan,ook met de krop ,hij is onderzocht maar hij was vorige week ook al onderzocht,hij is zelfs al speels aan het worden heb een knuffeltje en dat gooit ie met zn kopje elke keer de andere kant op,de va hij was ook goed levendig ,dat was ook belangrijk,ja hij slaapt nog veel.met veel aandacht liefde verzorging ,voeding slaap warmte red hij het wel,ja er kan van alles nog misgaan ,maar dat is ook bij eentje van 12 wk zij de va,dus we letten extra op zn gewicht en tempratuur,en de krop,meer kunnen we nu niet doen dan maar duimen ,zijn er hier nog meer mensen die zo n kleintje hebben gehad??
Bericht Zondag 9 Maart 2008 9:35 pm
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

gefeliciteerd met bob Very Happy
Bericht Zondag 9 Maart 2008 9:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Wel euh, onze Jos zat op 3 papvoedingen toen we hem haalden bij de kweker en zat al goed in de pluimpjes op een paar plekjes na, scheelt natuurlijk een paar weekjes maar ik lees dat jullie je goed informeren en ben er zeker van dat jullie bij de minste twijfel de VA bellen. Jullie doen je best en het klopt absoluut als je zegt dat het bij een gaaitje die een paar weken ouder is ook fout kan gaan, dat is helemaal juist. In elk geval is Bob in een warm nestje terecht gekomen, het had ook anders kunnen zijn en dan hadden ze er misschien niet zo goed voor gezorgd. Elke baby is een risico en er kan altijd wat fout gaan, dat is iets wat je vooraf weet. Maar, wij duimen met jullie mee en zijn zeker dat jullie er alles aan zullen doen om Bob tot een volwassen gezonde knaap groot te brengen. Wink
Bericht Zondag 9 Maart 2008 9:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

supper bedankt allemaal een supper forum is dit Wink waar ik altijd terecht kan
Bericht Zondag 9 Maart 2008 11:34 pm
swanny
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik wil toch nog even reageren. Ik neem aan dat je wel eens gehoord hebt van kropverzuring of kropverbranding.
Dat is als je een jonge vogel voert die nog eten in de krop heeft. Het gaat dat gisten en verzuren in de krop en de vogel kan er aan dood gaan. Het belangrijkste om dit tegen te gaan is niet voeren als er nog eten in de krop zit. Je mag dus nooit eten bijgeven als het niet allemaal uit de krop is. Als er nog eten in zit terwijl dat eigenlijk niet meer zou moeten, moet je naar de dierenarts die de krop leeg maakt. Je kunt ook een beetje vocht (uitleksel biogarde) geven of speciale bacterien. Als de krop dan leeg is na een opaar uurtjes ben je op tijd erbij geweest.
Ik doe zelf eigenlijk nooit handopfok, omdat ik daar weinig tijd voor heb. Mijn buurvrouw doet het regelmatig en vind het nog leuk ook. Ik vind 4 voedingen voor een grijsje van 6 tot 7 weken best veel. Ze moeten dan rond de 3 voedingen zitten. Vandaar mijn waarschuwing uitkijken met bijvoeren, als er nog eten in de krop zit.
Bericht Maandag 10 Maart 2008 9:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Annemarie
Eitje

Reageer met quote  

Hoi,
Ik heb mijn beide vogels bij Cor in Vlaardingen gekocht. Kijk bij www.parrotfarm.com. Cor geeft eindeloos informatie, hij zorgt goed voor zijn vogels en dringt je niets op. Ik heb 3 jaar geleden een Jardine bij hem gekocht en een paar weken geleden een Grijsje. Allebei super vogels.
Bericht Maandag 10 Maart 2008 1:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi ja ik weet hoe het uitziet als de krop vol is en dan weer eten geeft,en is altijd leeg als ik voer ,de va heeft het voor gedaan en gezect hoe je het kan zien ,en verbranding in de krop,zal mij niet gebeuren,ik let extra heel goed op,en voel eerst n paar keer dat ik 100%zeker weet dat het niet te warm is(net als bij mijn zoobtje toen ie net geboren was)het gaat tot nu toe supper goed,hij is levendig,de veertjes begin je nu goed te zien,elke dag meer
Bericht Maandag 10 Maart 2008 7:04 pm
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gaat blijkbaar goed met Bobje. Kleine tip, niet enkel kijken naar de krop, ook ff voelen want soms lijkt hij leeg maar kan je wel nog wat voelen. Je hoeft niet bang te zijn om ff goed te voelen aan de krop want het is inderdaad heel belangrijk. Op het zicht alleen is het soms moeilijk te zien, zeker als het om een klein restje zou gaan. Dit zeg ik niet als kritiek hoor, helemaal niet maar heb ook een handopfok grijsje en dat moesten we ook doen van de kweker, dus waarom deze tips niet met jullie delen. Wink
Bericht Maandag 10 Maart 2008 7:44 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja, er kan vaak nog wat in de krop zitten he? Eventjes wrijven en voelen levert vaak een andere uitkomst op dan kijken. De krop voelt dan nog een beetje 'dik'.
Bericht Zondag 16 Maart 2008 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 9 Mei 2008 8:21 pm
  Berichten van afgelopen: