wij zijn op zoek naar een grijze roodstaart

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
fam bo
Kuikentje

wij zijn op zoek naar een grijze roodstaart  Reageer met quote  

hallo wij zijn een stel,en op zoek naar een grijze roodstaart moet wel tam en lief zijn!of anders jong zijn
wij zijn geen handelaars ofzo,maar een echte papegaaien vrienden,wij zjn al een tijdje op zoek,maar durf niet zo eentje van marktplaats te kopen,we hebben veel info opgezocht en boeken nagegaan 2 jaar lang en nu willen we er tog echt een hebben we hebben zelf geen andere dieren alleen een grasparkiet ook supper lief en tam Smile ik wil daarom ook vragen hier op het forum met echte papegaaien vrienden,of iemand weet die een grijze roodstaart weg doet of jong heeft???wie kan ons blij maken met onze wens??wel betaalbaar groetjes van fam bo
Bericht Dinsdag 4 Maart 2008 10:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi hoi bedankt zal mogen meteen een mail erheen mailen
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 12:18 am
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Je kunt ook Kea009 vragen. Daar hebben wij onze Joe vandaan en ik vertrouw hem helemaal.
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
swanny
Fladderaar

Reageer met quote  

Gezien je woonplaats. De dierenwinkel in Weert http://www.dierenparadijs.nl/ is een betrouwbaar adres. Ze hebben ne een jonkie en die zijn getest en garantie
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 1:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hier ook ff een reactie plaatsen. Let vooral op de gezondheid van het dier. Is ie getest? Is ie in orde? Laat je, bij het kopen van een dier van iemand ander niet zomaar alles wijsmaken maar wees vooral op je goede. Ik wil je geen schrik aanjagen maar iemand die van zijn gaai afwil en er geld in ziet kan liegen dat het niet meer schoon is. Heb er zelf geen ervaring mee maar heb het wel al genoeg gehoord.
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 3:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi hoi supper bedankt allemaal,ik ga dus gewoon rustig aan op zoek,en wil er zowiezo geen van marktplaats
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 6:46 pm
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Lijkt mij in elk geval al een goede beslissing. En neem rustig je tijd. Dan is het al zeker dat je heel bewuste keuzes maakt. Wij hebben ook meer als een jaar contact gehad met Kea voordat wij Joske gekocht hebben. We wilden zeker zijn en heb nog geen seconde spijt gehad dat we er zolang over gedaan hebben. Wink
Bericht Woensdag 5 Maart 2008 8:01 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Hallo!
Je hebt ook neergezet dat je een grasje hebt, is hij/zij wel getest op ziekten?
Verder kun je denk ik gewoon het beste rustig gaan zoeken naar een geschikte kweker. Belangrijk is dat de dieren er goed bij zitten, het gaaitje niet te jong is (dus het liefst zelfstandig etend), de vogels getest zijn en dat je een prettig gevoel bij de kweker krijgt. Ik zou niets overhaasten maar er wel de tijd voor nemen (het is tenslotte een beslissing voor het leven Wink).
Bob (bbtje) heb ik trouwens wel via marktplaats gevonden bij een hobbykweker, dus het kan wel Wink. Emma (grijsje) komt bij Ed & Thiely de Moor vandaan. Zij zitten ook bij Pakara. Volgens mij hebben ze zelf geen jongen zitten, maar je zou altijd even een mailtje kunnen sturen? Ik neem aan dat ze ook wel andere kwekers weten Wink

Heel veel succes!
Bericht Donderdag 6 Maart 2008 1:54 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Of het wat voor jullie is moet je zelf bepalen. Idem moet de persoon die hem kwijt wil er een goed gevoel bij hebben, maar hebben jullie navolgend topic al gezien? http://www.fluffies.org/nl/gri.....t9475.html

Claudia is door omstandigheden genoodzaakt haar grijsje weg te doen. Voor haar is die heel lief. Bij jullie (maar dat geld voor meer gaaitjes) zal die eerst moeten wennen.

edit: Ik zie net dat het grijsje ook het aanbod topic staat;
http://www.fluffies.org/nl/vra.....t9482.html
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 1:28 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi hoi bedankt allemaal voor jullie info en ook erg fijn als ik een grijsje heb het met jullie kan delen en ifo kan vragen hier Veertje ik heb op claudia een antwoord gezet bij haar oproep ff afwachten en mischien kunnen we met elkaar eerst ns kennis maken ,groetjes
Bericht Vrijdag 7 Maart 2008 1:41 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: wij zijn op zoek naar een grijze roodstaart  Reageer met quote  

Kea kweekt met grijsjes. Hij test z'n vogels. Ik meen dat Swanny ook kweekt met grijsjes?? Hij heeft iig wel poicephalussen.
Bericht Zaterdag 8 Maart 2008 8:32 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi hoi wij hebben een grijsje ,toeval,maar kreeg vandaag te horen van mijn nichtje dat een overbuurvrouw niet voor hun papegaai konden zorgen en voor de jonge papegaai,nu konden wij de jonge papegaai krijgen,en hebben dus dit gedaan,hij is nog erg jong 6 wk,dus krijgt nog pap ,maar hoop wel veel info te kunnen krijgen hier:) zoals welke lamp moet ik gebruiken ??een infrarood daglamp??of een andere ,hij ziet er gezond uit en is al bij de da geweest ,ik hoor graag wat voor n lamp??en waar ik die kan kopen groetjes oja weet iemand waar ik leuke namen kan vinden
Bericht Zondag 9 Maart 2008 12:28 am
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Hé, wat leuk dat je een grijsje hebt. Van harte gefeliciteerd hoor. Ja, een naam? Is niet simpel. Hij/zij heeft geluk met jullie dat jullie hem/haar adopteren dus waarom niet lucky?
Maar ff een andere vraag. Jij schrijft dat je naar de DA bent geweest. Is dat een gewone DA of echt een VA want de meeste gewone DA zijn supergoed in hun beroep maar over een vogel weten ze vaak net de basisdingen. Het is echt belangrijk dat jullie grijsje heel goed opgevolgd word nu want hij/zij is nog best jong met 6 weken dus kan een VA echt de beste begeleiding geven. Kan allemaal perfect lukken mits de goede begeleiding natuurlijk en ben er ook van overtuigd dat jullie enkel het beste willen voor jullie kleine spruit. O ja, van die lampen ken ik helaas niks maar zal je wel snel reactie op krijgen. Let er vooral op dat je je gaaitje nu geen kou laat vatten want in de pluimen zal ie nog niet zitten. Moet goed warm hebben en zonder lamp kan je hem/haar best in een doos of zo'n plastieken bak zetten voor fretten of cavia's, die hebben bovenaan een rooster voor lucht maar kan ie geen kou vatten, dat is nu heel belangrijk.
Ik ga ff zoeken of ik iets kan vinden over een lamp in een ander topic. Maar het allerbeste is iemand raad vragen die grijsjes kweekt of mail Kea toch gewoon, die man zal je zeker willen helpen, ook al is het geen grijsje van bij hem. Daar denk ik nu pas aan zeg. Hij is vooral bekommert om de gaaitjes en ben zeker dat hij je raad zal geven.
Bericht Zondag 9 Maart 2008 8:14 am
fam bo
Kuikentje

Reageer met quote  

hoi hoi bedankt,en we doen echt ons best,we hebben een daglamp er boven hangen en een tempratuurmeter ,we houden de tempratuur aan tussen de 26 en 28graden.en hij krijgt nu 4 keer per dag voeding alleen s nachts niet ,ons zoontje heeft al een naam hihi ,bob van bob de bouwer hahaha ,hij is onderzocht bij een va en heb een papier erbij dat ie gezond is,en hij is nog kaal ja hahha,maar zn pinnen komn nu wel door hij steekt heel erg hij is nu 7 wk vandaag
Bericht Zondag 9 Maart 2008 10:42 am
Sarah
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ha, ik hoor het al, Bob, leuke naam trouwens, gaat niks tekort hebben met al die liefde rondom hem. Het feit dat de VA hem gezond verklaard is al veel waard. Bob zal nu wel snel zijn eerste donsjes gaan krijgen.
We zien er al naar uit om hem te zien. Wink
Bericht Zondag 9 Maart 2008 12:47 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 12 Mei 2008 9:33 am
  Berichten van afgelopen: