Yebo mee verhuizen

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grijze roodstaart papegaaien forum, voor de grijze roodstaart papegaai

Auteur Onderwerp
mhweb
Eitje

Yebo mee verhuizen  Reageer met quote  

Eind juli gaan we verhuizen van Zuid-Afrika naar Belgie.Wij willen natuurlijk graag Yebo meenemen.
Ik weet dat ik hiervoor een aantal paperassen in orde moet brengen, oa cites, exportvergunning , importvergunning.
Bij een lijst van dingen te doen, staat er iets over inenten tegen rabies? In de lijst is wel sprake van huisdieren.. honden en katten, maar niks specifieks voor papegaaien? Weet iemand of dit zou nodig zijn. (voor belgie of nederland

Heeft er iemand ervaring over het transporteren van papegaaien met het vliegtuig? Is het nodig hiervoor een speciale firma in te schakelen... of kan men dit ook gewoon zelf organiseren?
In welk soort kooi of box wordt een papegaai getransporteerd?
Bericht Maandag 19 April 2010 3:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Een hele onderneming. Wink
Ik weet hier eigenlijk niets van, maar alexandraatje (die zal hier morgen vast weer on-line zijn) die weet hier volgens mij wel wat van af.

Succes alvast
Bericht Maandag 19 April 2010 7:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Assie
Vlieger

Reageer met quote  

misschien weet de vliegmaatschappij iets,en kkunnen hun je info geven

succes Veertje
Bericht Dinsdag 20 April 2010 9:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

In ieder geval contact opnemen met de vliegmaatschappij, zodat je precies weet wat zij willen hebben (kan wel eens verschillen van wat je nodig hebt aan officiele papieren van de landen van vertrek en aankomst zelf), en ook zeker in verband met de vervoermogelijkheden. Ik zou hem absoluut niet in het, eh, daar met de koffers, laten reizen, het is koud en je weet niet wat er gebeurt, plus ik denk dat de reis behoorlijk duurt? Met sommige maatschappijen kun je het zo regelen dat je hem mee naar binnen mag nemen, dan mag het vervoersmandje onder de stoelen, maar je moet het wel concreet vragen en regelen. Het is best een gedoe, maar absoluut de moeite waard, toch. Complimenten dat je op zoek gaat naar de oplossing, in plaats van een nieuw baasje te zoeken Veertje

Je hebt trouwens hoe dan ook een gezondheidsverklaring nodig (dat mag maar een bepaalde beperkte aantal dagen oud zijn, en als ik me niet vergis, moet je hem ook na aankomst in Belgie nog weer laten keuren). Inenten gaat volgens mij alleen voor honden/katten evt. andere zoogdieren op; heb er nog niet van gehoord bij papegaaien en in ieder geval geen rabies Smile
Bericht Zaterdag 1 Mei 2010 5:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zou een belgische Vogelarts misschien hier meer over weten? Of, wil je dat ik misschien ff probeer of de kweker van ons grijsje iets meer weet hierover?

Laat maar iets weten want misschien heb je ondertussen al meer info maar mocht je willen wil ik hem altijd ff mailen hoor.
Bericht Zaterdag 1 Mei 2010 8:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Februari 2012 5:06 pm
  Berichten van afgelopen: