|
|
|
CROCKY
Kuikentje
| Zadenmengeling |
|
|
Hallo,
Kan er iemand mij vertellen vanaf welke leeftijd er een zadenmengeling gegeven mag worden aan een grijze roodstaart?
Groetjes,
Crocky |
Woensdag 9 Januari 2008 5:30 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: Zadenmengeling |
|
|
Ik denk dat je het vanaf een week of 8 wel mag gaan aanbieden. Naast de rest. Zo wennen ze er alvast aan.
Ik zou ze ook laten wennen aan pellets --> Altijd handig als je een keertje wat minder tijd hebt om groenten enzo te geven.  |
Woensdag 9 Januari 2008 5:51 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ze mogen de zaadmengeling inderdaad al snel aangeboden krijgen en net zoals Sue zegt ook de pellets aanbieden en misschien ook de Harrison's. Fruit en zo mag ook al vrij snel aangeboden worden. Dit is allemaal om hun te helpen zelfstandig te worden en ze hun interesse in nieuwe dingen op te wekken. Ze zijn gewend alles zo te krijgen en er niks voor te moeten doen en iets nieuws in hun kooitje maakt ze nieuwsgierig en ze willen ontdekken. In het begin moeten ze nog niet veel hebben en kan het zijn dat de interesse ver van groot is maar gewoon elke dag wat aanbieden. Niet alles tegelijk want dan weten ze niet waar eerst kijken maar verdeel het wat op de dag, maakt het elke keer weer verrassend en interessant. Automatisch zal de eetlust en de zin om te ontdekken worden opgewekt van het moment de papjes minderen want dan moeten ze die maaltijd zelf gaan bijvullen. |
Vrijdag 11 Januari 2008 6:37 pm |
|
|
|
|
CROCKY
Kuikentje
Sarah,
Kan je me zeggen waar jij de pellets van Harrison haalt?
Groetjes,
Rudi |
Vrijdag 11 Januari 2008 11:51 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Ik bestel die bij Dr. L. Van de Wouwer
Dierenarts., Heuvelstraat 18- 2560 Nijlen
Tel: 03/411.11.56.
Dat is de arts waar onze kweker mee werkt en deze had ons gezegd dat we daar terecht konden voor de Harrisson's. Bel hem gerust even op en dan kan je horen wat hij zegt. Hou me op de hoogte en succes  |
Zaterdag 12 Januari 2008 9:13 am |
|
|
Angela en pino
Vlieger
als je hem gaat laten wennen aan zaden is het verstandig de zaden voor je naar bed gaat,met warm water nat te maken,zo word het zachter en kan je peuter ze makkelijker pellen.
Ik heb het ook zo gedaan bij pino en toen hij de gewelde zaden pelde bood ik hem ook de gewone versie aan.
Vers fruit zoals peer,appel en gekookte boontjes vond ie ook heerlijk,ik maakte het dan klein zodat ie lekker kon snoepen.
Succes! en filmen hoor tis zo schattig! om je kleine schat te gaan zien eten! |
Dinsdag 15 Januari 2008 8:40 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by CROCKY
Kan je me zeggen waar jij de pellets van Harrison haalt?
Je kan het praktisch bij iedere dierenarts bestellen alleen.. Er zit wel eens wat verschil in prijs in! |
Dinsdag 15 Januari 2008 11:48 am |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:11 am
|
|
|
|
|
|