|
|
|
hild
Net uit het ei
| zindelijkheidtraining |
|
|
We vroegen ons af of we ons Grijsje kunnen trainen op zindelijkheid. Hiermee bedoelen we: kunnen we hem trainen om op een vaste plaats 'kaka' te doen? We merken wel aan zijn gedrag wanneer hij kaka gaat doen, want dan doet hij z'n hoofd en poepje naar beneden en wiebelt hij met zijn staart. Maar dit gaat zo snel dat we niet kunnen reageren, met een mooie medaille tot gevolg. Op de grond is dit geen probleem, maar als hij op onze schouder zit, zijn de gevolgen minder aangenaam. En meestal ben ik de gelukkige.............
 |
Zaterdag 7 Februari 2009 7:22 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: zindelijkheidtraining |
|
|
Ehmmm eerlijk gezegd ben ik niet zo voor zindelijkheidstraining. Hoewel het erg handig kan zijn kan het ook tot zéér gevaarlijke problemen leiden: Gaaitjes kunnen zo hard gaan persen omdat ze die beloning willen hebben dat ze een cloaca proplaps kunnen krijgen.
Ik zou het niet doen! |
Zaterdag 7 Februari 2009 7:28 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik vond het in het begin ook een heerlijke gedachte maar na het opzoeken en informeren van de gevolgen vind ik een poepje op mijn schouder van ons grijsje of onze BB helemaal niet meer zo erg als de gevolgen die ze kunnen krijgen. |
Zaterdag 7 Februari 2009 7:50 pm |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
Het is beter om een papegaai niet zinderlijk te maken. Wat ik wel heb geleerd is dat op het moment dat ze naast ons op de bank zit, ze even een paar stapjes opzij moet doen om in de kooi te poepen (staat naast de bank). Ik heb niet het idee dat ze extra haar best doet om daar te poepen, ze krijgt er ook geen beloning voor. Maar in ieder ander geval poept ze gewoon overal. Ik heb hier ook maar standaard een keukenrol bij de hand  |
Zaterdag 7 Februari 2009 10:54 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
ook ik ben geen voorstander van zindelijkheidstraining en wel om de volgende reden.
Als er wat meer gegeten of gedronken is en hij zit bij jou op de bank, dan mag hij niet poepen. Maar hij moet wel. Dit is een grote belasting op de cloaca en dus ook op de lever en nieren omdat de cloaca vol zit.
Hij wil wel poepen, maar het mag niet.
Jij ziet niet aan hem dat hij moet, want als hij niet poept zie je het ook niet dat hij moet.
Dus hij zit te zitten met een volle cloaca en krijgt pijn. en nu.........
Hij zal dus pas kunnen poepen als jij hem terug zet op zie plek waar jij hem neer gaat zetten. Toch iets om over na tedenken.
Gewoon een keukenroil en vochtige doekjes in huis hebbe, Poepje is zi opgeruimd |
Zaterdag 7 Februari 2009 11:16 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Ik weet niet of de volgende redenering klopt. Ik heb een beetje erover nagedacht en volgens mij hebben vogels ook minder darmen omdat ze zo licht moeten zijn. (Voor het vliegen)
Omdat ze zo weinig darmen hebben vraag ik me af of het wel goed is om hun ontlasting op te houden? |
Zondag 8 Februari 2009 6:31 am |
|
|
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by MariekevC
ook ik ben geen voorstander van zindelijkheidstraining en wel om de volgende reden.
Als er wat meer gegeten of gedronken is en hij zit bij jou op de bank, dan mag hij niet poepen. Maar hij moet wel. Dit is een grote belasting op de cloaca en dus ook op de lever en nieren omdat de cloaca vol zit.
Hij wil wel poepen, maar het mag niet.
Jij ziet niet aan hem dat hij moet, want als hij niet poept zie je het ook niet dat hij moet.
Dus hij zit te zitten met een volle cloaca en krijgt pijn. en nu.........
Hij zal dus pas kunnen poepen als jij hem terug zet op zie plek waar jij hem neer gaat zetten. Toch iets om over na tedenken.
Gewoon een keukenroil en vochtige doekjes in huis hebbe, Poepje is zi opgeruimd
Zij kan altijd bij de kooi als ze op de bank zit en hoeft slechts een stap opzij te doen om daar te komen (letterlijk 5 cm). Dat doet ze uit haarzelf, niet op mijn commando, ze houdt dus niet op. M.a.w. ze kan zelf wel bepalen wanneer ze gaat. |
Zondag 8 Februari 2009 1:19 pm |
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
dan nemen we een grotere afstand.
het gaat er om dat het gewoon erg slecht is om ontlasting opte houden. Is voor mensne ook erg slecht alleen wij kunnen aangeven wanneer we moeten een vogel niet
Als je dan even niet in de buurt bent van de kooi dan zal ze dus niet poepen en dat is echt erg slecht |
Zondag 8 Februari 2009 2:31 pm |
|
|
Tiny-M
Beginnende vlieger
quote:
Originally posted by MariekevC
dan nemen we een grotere afstand.
het gaat er om dat het gewoon erg slecht is om ontlasting opte houden. Is voor mensne ook erg slecht alleen wij kunnen aangeven wanneer we moeten een vogel niet
Als je dan even niet in de buurt bent van de kooi dan zal ze dus niet poepen en dat is echt erg slecht
Ik snap dat dat ophouden erg slecht is, daar ben ik het ook volledig met je eens, maar dat gebeurt hier dus niet. Wat ik als zei, alleen op de leuning van de bank mag niet gepoept worden, voor de rest overal. |
Zondag 8 Februari 2009 2:43 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Ervaren vlieger
hihihi, nou hier maakt het ze niet uit waar ze zitten. Volgens mij doen ze er zelfs gewoon om hoor. Maar een nat doekje met een beetje ajax doet wonderen |
Zondag 8 Februari 2009 3:06 pm |
|
|
hild
Net uit het ei
OK, ik zal de vochtige doekjes maar bij de hand houden.
Maar spijtig genoeg moeten we Coco dan 's morgens voor we naar school/werk gaan wel in z'n kooi houden. Want als we Coco 's morgens los laten en ze komt bij ons zitten, dan kunnen we gegarandeerd nog andere kleren gaan aantrekken...... en 's morgens is het zo al druk genoeg (hier bij ons toch).  |
Zondag 8 Februari 2009 11:58 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
Zou je hem dan niet op je arm kunnen houden? Dan hoeft hij je kleding ook niet onder te poepen!  |
Maandag 9 Februari 2009 6:39 am |
|
|
|
|
Egwene
Vliegende acrobaat
Ik haal ze er hier ook elke morgen uit voor een knuffel. Dan zitten ze inderdaad gewoon op mijn hand/arm en ik heb me nog nooit om hoeven te kleden. Op die manier kan het dus wel. |
Maandag 9 Februari 2009 8:03 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik doe in de ochtend eerst het licht aan, begroet ze zodat ze langzaam wakker kunnen worden. ga eerst douchen en zo en als ik dan klaar ben hebben zij de grote morning drop al gedaan. dan kunnen ze bij me komen en heb ik nergens last van. misschien een ideetje? |
Maandag 9 Februari 2009 8:14 am |
|
|
Laura B
Moderator

Ik laat Cleo de morningdrop effe op de klimboom doen en daarna gaat ze gewoon mee douchen of naar de keuken om daar te spelen als ik douche....  |
Maandag 9 Februari 2009 5:32 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:12 am
|
|
|
|
|