|
|
|
bootje
Eitje
|
| Zo'n spijt !! onze grijze verkocht !! |
|
|
2001 hadden we hem opgehaald onze eerste grijze roodstaart.
Piep klein en nog helemaal kaal, hij was rond de vijf weken oud.
Nu na 10jaar is hij ineens verandert, hij viel mij aan en heeft van de week een gat in me tong gebeten, omdat hij normaal altijd lief een kusje gaf.
Mijn man kon alles met hem doen, maar vanwege de gezondheid van mijn man heeft hij de laatste tijd geen aandacht gekregen.
Na lange tijd schreeuwen, roepen en hard gillen om aandacht hebben we besloten hem te verkopen.
Ik kwam in contact met zijn kweker, hij wou hem heel graag wel hebben omdat hij de ouders van deze grijze pas moest verkopen omdat ze te oud waren voor de kwekerij, was hij blij met zijn eigen kweek 'product' wij zagen er ook wel wat in en spraken een goede prijs af.
vVnochtend hebben we hem gebracht, hij voelde zich vrij op zijn gemak in die grote voliere en kon andere papegaaien zien en horen, hij brabbelde wat en keek wat rond. Al gauw had hij het etensbakje gevonden.
We mogen hem zeker nog eens op komen zoeken.
eenmaal thuis heeeeel stil, gewoon eng, een naar idee, geen groet of fluitje ...niks...
Een lege plek waar hij stond, zo leeg.
Mijn man en ik hebben er letterlijk als kleine kinderen om zitten huilen.
en de kinderen wilde hem ook weer terug.
Ik belde wanhopig de kweker op of we hem weer konden halen, want we zijn heel erg verdrietig erover.
als reactie kreeg ik;
Daar begin ik niet aan, het heeft me veel werk gekost, ik heb een voliere leeg moeten maken om hem te kunnen plaatsen, ik heb al een vrouwtje in bestelling staan dat is in volle gang, ik ben geen jojo, ik ga daar niet aan beginnen, jullie hebben er goed over na kunnen denken en 2 dagen bedenktijd gehad.
Ik ben er nu juist zo blij mee, en ga dat gewoon niet doen, het wend wel die leegte.
Ik kreeg tranen in me ogen, ik was zo verdrietig dat we hem nooit meer thuis konden krijgen en alleen maar op mogen zoeken.
We hebben gefaald !! we voelen ons zo intens rot, ik blijf maar huilen.
iemand raad of tips?? ik weet het even niet meer.... |
Donderdag 29 December 2011 9:14 pm |
|
|
|
|
Nel
Vlieger
|
Tja, ik heb het een keer andersom gehad. Ik kocht een bijtende grijze roodstaart en was al flink toegetakeld binnen een week. Ik probeerde hem op te laten stappen en was niet bang van hem. Achteraf hadden degenen die hem hadden verkocht spijt gekregen, en wilden hem wel terug. Ik heb hem terug gebracht.
De meneer aan wie jullie vogel hebben verkocht is er superblij mee, dat blijkt wel. En in principe heeft hij gelijk, jullie hebben er over na kunnen denken. Dan had je eerst een logeerpartij of zo moeten afspreken. Ik snap hem best wel.
Sterkte ermee. |
Vrijdag 30 December 2011 4:39 pm |
|
|
cocoTineke
Eitje
|
| net zo'n spijt |
|
|
Snap heel goed hoe je je voelt Bootje
Net voor de kerst hebben wij onze amazone papegaai verkocht.
Had echt een rot kerst en oud en nieuw en heb er dan ook weinig aan gedaan.
Het enige wat ik nog kan is huilen en huilen word er gek van.
Nu nog heb ik slapeloze nachten echt wat ben ik dom geweest.
We wonen op een flat en tja de papegaai schreeuwde regelmatig.
Buren klaagde nog wel eens over de papegaai.
Had van te voren niet ingezien dat ik er zo'n spijt van zou krijgen.
Hij heeft nu een lief baasje en heb gelukkig regelmatig email contact.
Heb hem nu verkocht en kan het niet zomaar terugdraaien natuurlijk.
Wil van dat beestje geen ping pong bal maken.
Zie zijn koppie nog elke keer voor me toen hij weg ging hoe hij naar me keek zo van moet ik echt weg. Krijg het maar niet uit me hoofd.
Echt het breekt me. |
Vrijdag 6 Januari 2012 11:24 pm |
|
|
|
|
kattegaai
Eitje
Veel sterkte  |
Donderdag 12 Januari 2012 7:36 pm |
|
|
Otje
Eitje
|
Vind het heel vervelend voor jullie.
Snap het heel goed dat jullie hem erg missen.
Maar snap de koper ook.
Als ik een beestje zou overnemen, ja ik weet niet dat ik dan in zo'n geval zou doen.
Je raakt er toch aan gehecht en je bent er dagelijks mee bezig.
Toch veel sterkte! |
Woensdag 18 Januari 2012 6:43 pm |
|
|
tom 47
Fladderaar
Wat ontzettend naar voor jullie zeg!
ik begrijp die fokker toch niet helemaal hoor!
Kan wel wezen dat er een vrouwtje is besteld, maar je weet nooit of dat samen zal klikken. Misschien nog een keertje hierover in contact treden. je weet maar nooit want sommige huiskamer gaaien zijn helemaal niet geschikt voor de kweek. herkennen soms hun eigen soortgenoten niet.
Ik wil geen valse hoop geven hoor, maar je weet maar nooit.
ik vind het heel erg jammer voor jullie dat die kweker er zo moeilijk over doet.. Er zijn toch nog wel meer mannetjes grijze roodstaarten te koop.
heel veel sterkte toegewenst hoor... ik hoop toch voor jullie dat het goed komt... |
Vrijdag 20 Januari 2012 10:40 pm |
|
|
|
|
Jaco
Eitje
amai dat is echt heel erg voor je zeg!
Ik snap de kweker wel, "die mannen" zijn niet zo gevoelig als het over 1 vogel gaat zoals wij allemaal. (niet iedereen is zo qua kweker laat ik dat erbij zeggen)
Ik denk dat je even niets kunt doen dan het verwerken en misschien een nieuwe papegaaien jong aanschaffen die zal jullie harten ook meteen veroveren.
Maar het blijft een erg moeilijke en verdrietige situatie
wat ook is, is dat zo'n verhuis voor een papegaai toch een héle stress bedoening is, ze raken snel overstuur .. het kan goed zijn dat als jullie ze wel terugkregen dat hij jullie zou bijten en helemaal niet meer de gaai was die jullie wegbrachten omwillen van de situatie
Wens jullie veel sterkte! |
Woensdag 15 Februari 2012 8:47 am |
|
|
mary30
Kuikentje
Hai bootje,
Jemig wat een rot gevoel moet dat zijn... Hoe gaat het nu ? zijn jullie hem inmiddels al weer wezen opzoeken ? |
Zondag 19 Februari 2012 6:09 pm |
|
|
|
|
Redtail
Eitje
Als het dier jou veel waard is vraag hem welk bedrag voldoende is...alles heeft een prijs...ik zou hem dan ook zo benaderen dan koopt hij er zo een ander voor...en wat heb je er zelf nog voor over...dat zou je moeten afwegen...
ik begrijp de kweker enigsinds je hebt t blijkbaar niet zien aankomen dat je zoveel spijt kreeg...als het echt niet anders kan zou ik eens nadenken of een papegaai echt bij je leventje past, zo ja zou ik voor een ander gaan en deze blunder een plekje proberen te geven, en je weet nu wat je papegaaien soort die je had inhoud een ander soort zou dan tegen kunnen vallen...
Ik ging na hoe ik me zou voelen als ik spijt zou krijgen...na alles tevergeefs geprobeerd te hebben zou ik voor een andere papegaai gaan en je heb geleerd van je eerste papegaai...en je zou het nu nog beter aankunnen pakken nu je weet wat het inhoud...
Heel veel sterkte... |
Donderdag 19 April 2012 1:51 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:12 am
|
|
|
|
|