|
|
|
Chico
Net uit het ei
| 2e Goffini erbij nemen????? |
|
|
Hallo hallo,
Ik heb nu een jaartje een Goffini man thuis zitten (Chico). Hartstikke lief beestje etc etc. Nu zit ik te denken om er een vrouwtje bij te nemen omdat ik ooit wel eens weg ben en wil graag dat hij wat gezelschap heeft.
Wat gaat dit voor effect geven op gedrag etc. Chico is 2 jaar en het vrouwtje wat ik op t oog heb is 4. Gaan ze nu meer schreeuwen?? of worden ze rustiger als ik ze bijv geen aandacht kan geven. Het is niet de bedoeling dat het 1 grote schreeuwpartij gaat worden namelijk.
Graag even reacties, ben benieuwd.
Gr. Jeroen |
Donderdag 15 Oktober 2009 11:49 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
ik denk dat dit heel goed zal gaan. wij hebben hetzelfde gedaan met onze ducorps. tommy was 3 en we hebben hem een mooie pop gegeven. olga. het was liefde op het eerste gezicht. ze zijn altijd samen elkaar aan het verzorgen.. zodra ik tom bij me neem begint zij hem al te roepen. ze kan niet zonder hem.
het is zeker de moeite waard. en wij hebben ze vanaf dag 1 in dezelfde kooi gezet. ging meteen goed. de klik was er. |
Donderdag 15 Oktober 2009 11:51 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Al kan het volgens mij ook hier net als bij alle gaaitjes zijn dat er een klik moet zijn. Het is toch nooit zeker dat ze overeen komen volgens mij. Toch altijd erop voorzien dat ze misschien niet overeenkomen en niet zomaar ervan overtuigd zijn dat ze hoe dan ook samen kunnen lijkt me het beste. |
Dinsdag 20 Oktober 2009 12:01 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
| Re: 2e Goffini erbij nemen????? |
|
|
Ik zou er op rekenen dat twee papegaaien meer lawaai geven. Niet voor twee maar meer voor drie. Dit omdat ze elkaar zullen aansteken. |
Woensdag 21 Oktober 2009 8:58 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
als ik zo onze kaketoes bekijk, moet ik eerlijk zeggen dat het geluid niet meer is geworden. eerder andersom. maar ja, dat is bij ons he. |
Woensdag 21 Oktober 2009 10:28 am |
|
|
Chico
Net uit het ei
Hallo Alexandra,
Ik heb toch besloten voor een 2e goffini te gaan. Heb hem nu in een kooi langs chiko staan en alles gaat best goed. Ze moeten natuurlijk nog wel even wennen.
Is het verschil tussen man en pop trouwens duidelijk te zien???? ze zeggen dat de ogen lichter zijn maar wat is licht. Ik weet dus niet of het een man of popje is. Hij is wel ietsje kleiner dan chiko.
Iemand tips om erachter te komen wat het geslacht is??
Bedankt alvast |
Woensdag 4 November 2009 10:50 am |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
wat leuk dat je de goffini hebt genomen.
hoe oud is deze? vanaf 4 jaar kun je zien dat de pop duidelijk bruine ogen heeft. de man heeft altijd zwarte ogen.
kunnen ze ook goed met elkaar opsschieten buiten de kooien?
gezellig hoor samen, dan hebben ze elkaar als jij niet thuis bent.
ben zeer benieuwd naar foto's |
Woensdag 4 November 2009 11:06 am |
|
|
|
|
Chico
Net uit het ei
Hoi,
De Goffini is ongeveer 2 jaar oud. Chiko is ongeveer 1,5 jaar dus dat scheelt niet zoveel. De eerste keer buiten de kooi waren ze redelijk fel tegen elkaar. de 2e keer al minder en nu lukt het ze allebei eruit te halen zonder dat ze gelijk achter elkaar aan gaan.
Chico is een adhd'er dus gaat gelijk naar Rocco toe, die is wat schuwer maar ik zie dat chiko geen kwade bedoelingen heeft. Hij probeerd haar aan te raken met zijn snaveltje maar Rocco is het daar niet helemaal mee eens dus dan gaan de kuifjes omhoog haha. Ik neem aan dat het gewoon een paar weekjes duurt voor ze elkaar echt mogen.
groetjes |
Woensdag 4 November 2009 11:12 am |
|
|
esjo
Moderator

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst  |
Woensdag 4 November 2009 11:23 am |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
klinkt helemaal goed zo. leuk hoor.
popjes zijn meestal wat kleiner dan mannetjes. en als ze al wat liever tegen elkaar zijn komt het wel goed hoor.
onze tommy was meteen weg van olga (ducorpsen) maar ook nu bekvechten ze nog wel eens hoor. |
Woensdag 4 November 2009 11:42 am |
|
|
Windkracht13
Vlieger
Chico, hoe gaat het nu met de vogels, al vordering gemaakt? |
Vrijdag 27 November 2009 6:55 pm |
|
|
|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:12 am