|
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
quote:
Originally posted by alexandraatje
ik heb mijn grijsje ook samen met een Lord Derby. en ook al is ze broeds, ze kan haar dingen kwijt bij haar metgezellin. ze zitten de hele dag met elkaar samen. is ook minder frustrerend omdat ze van ons niet dat kunnenkrijgen waar ze eigenlijk om vragen.
is dat misschien een optie voor jou?
Nou daar heb ik zeker oren naar! Welke soorten komen in aanmerking en hoe pak ik dat aan? |
Donderdag 23 December 2010 1:40 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
|
|
|
van wat ik zo gezien heb met kaketoes en een ander soort:
een grijsje, een geelblauwe ara (beetje erg duur), aga (klein maar met groot karakter).
ik denk dat het beter is, bij een kweker te kijken. neem je Appie dan mee en kijk hoe ze met elkaar reageren. als je ziet dat ze elkaar gelijk mogen heb je hele grote kans dat het ook echte maatjes worden daarna.
om zo maar op de gok een vogel neer te zetten kan ook fout gaan snap je. daarom zou ik samen met Appie gaan en samen kijken, maar wel van te voren vragen of de vogels getest op ziekten zijn.
een andere mogelijkheid is te vragen om garantie, dat als het niet wil klikken tussen de vogels, dat je de nieuwe vogel terug mag brengen. dat is ook een idee.
ik weet neit wat voor ras jou nog meer aantrekt.
als je eenmaal een maatje hebt gevonden kun je ze samen op een neutrale plaats zetten zodat ze elkaar een beetje af kunnen tasten. vooral in het begin zou ik ze nog wel ieder in een aparte kooi doen die naast elkaar staan zodat ze elkaar door de tralies kunnen begluren en zo kunnen wennen aan elkaar. |
Donderdag 23 December 2010 2:02 pm |
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
ja dat is zeker het proberen waard. Ik zal hier eens navraag doen, ik heb veel contacten bij de dierenambulance die ook een opvang tropische vogels hebben. Het mag van mij ook best een parkiet of zoiets zijn, maar ja, zo klein kan misgaan he... |
Donderdag 23 December 2010 2:08 pm |
|
|
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hoeft niet perse mis te gaan hoor. als er een chemie tussen beiden bestaat kan het heel goed gaan. daarom is het juist goed om er samen te gaankijken. dan zie je meteen of het maatjes worden of niet. |
Donderdag 23 December 2010 3:13 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:12 am
|
|
|
|
|