|
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
| Appie heeft een ei gelegd |
|
|
Onze witkuif Appie heeft voorgoed afstand gedaan van zijn mannelijkheid. Van wipkip is Appie getransformeerd naar legkip! Ik moet nog even aan wennen dat hij een ze is. Het ei lag vanochtend in de waterbak. Er zat al een barstje in. Ik heb hem zolang in de koelkast gelegd want dit moet ik mijn vriendin laten zien. Appie gedraagt zich gewoon als altijd, niets aan de hand, geen interesse in haar ei ook. Ons popje houden we wel goed in de gaten en ik heb me meteen bij dit forum gevoegd, toch handig om wat informatie en kenners achter de hand te hebben. Jullie reacties/advies zijn dan ook welkom! |
Donderdag 12 Maart 2009 1:12 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hallo appiesmama. wat leuk. een grote verrassing. maar vaak kun je aan de ogen bij de kaketoes zien wat voor geslacht het is. het mannetje heeft zwarte ogen en het vrouwtje bruin rood maar dit is pas goed zichtbaar als ze een jaar of 3 zijn.
appie is dus broeds. leuk. is niet erg hoor. gebeurt wel vaker bij popjes. je zou haar eventueel wat extra kalk kunnen geven om sterk te blijven. misschien dat er nog meer volgen of dat het eenmalig blijft. desalniettemin erg leuk |
Donderdag 12 Maart 2009 1:25 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Hallo,
Van harte welkom hier op het forum maar, hahhahahahaha, wat een lollig verhaal. Denk je dat je vriendin het zomaar gelooft van het ei? Ikzelf ben nogal een achterdochtje en zou denken dat je mij iets wil wijsmaken, hihihi (aard van het beestje, sorry) maar nu weet je wel ineens welk geslacht, leuk toch.
Wel een gekke plaats, waterbak, lollig kuif heb je.  |
Donderdag 12 Maart 2009 2:09 pm |
|
|
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
ik kon inderdaad zien dat Appie's ogen niet echt zwart waren. In ieder geval is mijn vermoeden nu zekerheid! Toch stom, ik vind haar namelijk echt zo'n haantje, zo'n mannetje. Ik laat het ei nog even in haar kooi liggen, maar ze besteed er geen aandacht aan. Ik ga wel even iets halen, om haar calcium aan te vullen. Een beetje eivoer kan miischien ook geen kwaad. Eigenlijk ben ik gewoon een beetje een trotse mama! Appie daarentegen is en blijft gewoon Appie.  |
Donderdag 12 Maart 2009 2:11 pm |
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
quote:
Originally posted by Sarah
Wel een gekke plaats, waterbak, lollig kuif heb je.
Misschien heeft ze haar kont er ook even in gestopt zo van "aaaaahhhh ff afkoelen! Dat was een grote poep!" hhihihi |
Donderdag 12 Maart 2009 2:12 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
hahahaha een grote poep. leuk te horen.
eivoer stimuleert een vogel om broeds te worden dus kijk daar mee uit. |
Donderdag 12 Maart 2009 2:18 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Whahahahahah, ff afkoelen, ja zou kunnen want het is niet niets natuurlijk wat ze daar voor morningdrop heeft geproduceerd, hahahahaa  |
Donderdag 12 Maart 2009 2:20 pm |
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
oh dat wil ik dus niet, dus maar geen eivoer doen he. Alleen maar iets met calcium. Die witte inktvisruggen helpen niet, die eindigen altijd op de bodem van de kooi onder de kaketoekak. Is er iets om in haar water te doen of een bepaald "snoepje" dat ik haar nu kan geven? |
Donderdag 12 Maart 2009 4:47 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je kan ook kalkstenen kopen. die zijn ook zo kapot maar ze krijgen er toch iets van binnen. ik zou geen druppels in het water doen. als snoepje krijgen ze hier vaak groenten en fruit. of gekookte pasta. een geprakte aardappel is ook een favoriet hier |
Vrijdag 13 Maart 2009 8:21 am |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Wat krijgt ze verder te eten? Want teveel eivoer kan schadelijk zijn voor de nieren meen ik.
Wel fijn dat ze geen interesse heeft in het eitje. Sommige vogels worden onwijs territoriaal. |
Zondag 15 Maart 2009 7:32 am |
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
Ik geef haar gemengd voer van Vitakraft, en af en toe een druifje, appelklokhuis of walnoot. Gewoon water in haar bak. Ze ziet er best goed uit. Er was een tijd dat ik haar futloos vond en ze er niet zo goed uit zag, net of ze vettige veren had. Toen kwam ik erachter dat ze geen gepelde pinda's of pinda's mag. Onmiddelijk mee gestopt, en ik geef haar ook niet te veel walnoten. Ze was zo weer de oude en ziet er nu nog goed uit. |
Maandag 16 Maart 2009 1:32 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
je doet het goed hoor. |
Maandag 16 Maart 2009 1:48 pm |
|
|
|
|
Elisabeth
Kuikentje
|
Ik blijf dit een leuk verhaal vinden. Die van mij is dus wel een echte vent en dat laat hij blijken ook.
Appie kan altijd nog Appia heten???  |
Woensdag 25 Maart 2009 10:25 am |
|
|
Appiesmama
Net uit het ei
| weer 3 eieren van Appie |
|
|
Het heeft even geduurd sinds ik op het forum ben geweest, lang verhaal, maar goed, ik kan weer mededelen dat Appie dit jaar weer 3 eieren heeft gelegd, binnen 2 weken. Die heb ik meteen weggehaald en verder gaat het prima met haar. Vorig jaar heeft ze overgeslagen, en 2 jaar geleden legde ze voor het eerst. Ze is duidelijk erg van het lichamelijke contact momenteel. Ze wil een maatje, dat weet ik zeker. Maar of wij daar nou zo blij mee moeten zijn.... Reacties welkom en ik beloof niet zo lang weg te blijven deze keer! |
Woensdag 22 December 2010 8:17 pm |
|
|
alexandraatje
Kamikaze piloot
het is de tijd voor hen om nu te gaan leggen. ik zie dat bij mijn kaketoes ook. zij zijn de hele tijd aan het flikflooien en dit jaar voor het eerst dat beiden in het nest gaan zitten. of er wat van komen gaat weet ik niet omdat zij met de amazones samenwonen, maar het is een stapje verder dan vorig jaar. toen werd het nest alleen aangeknaagd. dat ze er nu samen in gaan is al heel wat.
wat te doen? wil jij kleine kaketoetjes of niet. dat is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden. zo ja, dan zou ik naar een maatje kijken en zo nee, is mischien een vriendje wel leuk, maar dan van een ander ras. dan hebben ze toch elkaar om te vlooien en te poetsen. maar krijg je geen kleine toetjes.
ik heb mijn grijsje ook samen met een Lord Derby. en ook al is ze broeds, ze kan haar dingen kwijt bij haar metgezellin. ze zitten de hele dag met elkaar samen. is ook minder frustrerend omdat ze van ons niet dat kunnenkrijgen waar ze eigenlijk om vragen.
is dat misschien een optie voor jou? |
Donderdag 23 December 2010 8:38 am |
|
|
|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:13 am
|
|
|
|