|
|
|
Sue
Moderator

|
Is goed! Je hebt over een paar seconden mail! |
Zaterdag 17 November 2007 10:06 pm |
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
En heb je mail gehad
Ik wilde nog even iets kwijt over Bink.
Voor Bink zou het beter zijn dat hij bij 1 gaai komt of 1 kaketoe, teveel gaaien zou denk ik niet goed zijn voor Bink.
Bink is gewend om alleen de aandacht te krijgen, hoeft niet de hele dag want hij kan zich zelf ook heel goed vermaken.
Ook zou ze het op prijs stellen dat Bink naar iemand gaat die veel verstand heeft van kaketoe,s en die Bink ook de aandacht kan geven.
Dan even over kevin, Kevin is 21 jaar en zal niet meer over de arlegie heen groeien Bink is van Kevin en hij wilt m absoluut niet wegdoen, maar als je je zoon elke dag kapot ziet hoesten dan moet je een keer een keuze maken.. |
Zondag 18 November 2007 11:50 am |
|
|
Sue
Moderator

|
Hmmm ik zal je topic wel even een andere naam geven, goed? Misschien valt het dan wat meer op? |
Maandag 19 November 2007 1:45 pm |
|
|
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Dankjewel!!  |
Maandag 19 November 2007 1:51 pm |
|
|
Rocco
Vlieger
hoihoi
misschien een beetje vreemd, maar mag die jongen dit niet zelf beslissen? ik ben zelf 22 maar ik ga liever het huis uit met papegaai dan dat ik mijn ouders mij laat dwingen mijn papegaai(en) weg te doen.
uit je bericht maak ik op dat zn moeder dit besluit heeft genomen en ik begrijp dat ze het niet meer aan kan zien, maar deze jongen lijkt me oud en wijs genoeg om dat zelf te beslissen, geestelijk kan hij net zo goed klachten krijgen als hij zo gek is van zn papegaai en zn moeder dwingt hem hiertoe...
ik ken de situatie natuurlijk niet precies, maar ik vroeg me dit toch af  |
Zaterdag 24 November 2007 10:58 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Ik begrijp het ook niet helemaal... Je zegt dat Bink 7 jaar is en dat ze hem vanaf kuiken hebben. Dus die zoon is er al 7 jaar allergies voor. Waarom hebben ze 'm dan niet meteen weggedaan toen ze het merkten? En als die jongen al 7 jaar allergies is en er al 7 jaar mee leeft, waarom kan dat nu dan niet meer? Is het erger geworden ofzo?
Ik bedoel dit niet gemeen ofzo, ik begrijp het alleen niet zo heel goed.
En waarom moet Bink ergens komen waar ze maar 1 papegaai hebben? Het is toch het belangrijkst dat hij goed terecht komt? |
Zondag 25 November 2007 2:37 pm |
|
|
|
|
Rocco
Vlieger
ik begrijp wel dat ze hem ergens heen willen doen waar ze niet al veel gaaien hebben. kaketoes willen over het algemeen alle aandacht van 'hun' mens, als er meerdere (in zijn ogen teveel) andere gaaien zijn zal dat voor hem competitie en stress betekenen. Niet iedere kaketoe is natuurlijk hetzelfde, maar dit lijkt me een echte mensen vogel, dus is hij denk ik ook beter af bij iemand waar hij veel aandacht krijgt en deze niet of nauwelijks hoeft te delen.
belangrijkst is uiteraard en goed tehuis, maar wat is in dit geval dat een goed tehuis? |
Zondag 25 November 2007 3:50 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Het kan natuurlijk dat die jongen nooit allergisch ervoor was en dat het ineens op is komen zetten. Ik ben bijna echt overal allergisch voor, ik krijg heel erg snel hele erge uitslag voor iets. Ik ben ook allergisch voor het stof van vogels, vooral kaketoes en valkparkieten. Soms zitten mijn armen helemaal onder de rode bulten en vlekken van de vogels, omdat ik er gewoon echt niet tegen kan. Maar soms gaat het ook een hele tijd goed.
Ik snap ook wel dat de ouders van die jongen misschien het heel erg vinden dat hij allergisch ervoor is. Maar als je als 7 jaar met zo'n beestje leeft is het toch heel moeilijk om hem ineens weg te doen om een allergie? |
Dinsdag 27 November 2007 2:44 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Lieve mensen, het lijkt me niet eerlijk om een oordeel te vellen over een situatie waar je geen 100% weet van hebt. Ik weet dat jullie het niet vervelend bedoelen, maar dit maakt het er voor de eigenaren van Bink en Sannie niet gemakkelijker op. Het feit dat ze hoge eisen stellen aan een nieuw tehuis vind ik juist een positief teken, zij kennen Bink als geen ander en weten in welke situatie hij het best gedijt....  |
Dinsdag 27 November 2007 6:00 pm |
|
|
|
|
Sannie
Ervaren vlieger
Dankjewel Laura  |
Dinsdag 27 November 2007 10:14 pm |
|
|
Sue
Moderator

|
quote:
Originally posted by Liz
Ik begrijp het ook niet helemaal... Je zegt dat Bink 7 jaar is en dat ze hem vanaf kuiken hebben. Dus die zoon is er al 7 jaar allergies voor. Waarom hebben ze 'm dan niet meteen weggedaan toen ze het merkten? En als die jongen al 7 jaar allergies is en er al 7 jaar mee leeft, waarom kan dat nu dan niet meer? Is het erger geworden ofzo?
Ehmmm allergie kan erger worden.. Een stuk erger. Het kan ook ineens weer verdwijnen. Of opkomen.
Daarom moest ik voor Nen ook een ander huisje zoeken. Na lange tijd proberen ging het echt niet meer. |
Dinsdag 27 November 2007 10:15 pm |
|
|
Liz
Vlieger
Sorry Sue, ik bedoelde het niet slecht ofzo. Ik snap dat allergie erger kan worden. Maar het kwam op mij over dat het hetzelfde was gebleven, omdat er stond dat die jongen altijd allergies is geweest. Het spijt me als ik dit verkeerd opgevat heb.
Verder was ik ook even vergeten dat kaketoes er soms moeite mee hebben om aandacht te delen Sorry...
Ik bedoelde er verder niets mee Sannie, hopelijk begrijp je dat, sorry als het aanvallend overkwam. Het was meer om wat verduidelijking te krijgen, die heb ik nu
Natuurlijk hoop ik ook dat Bink een goed tehuis krijgt, het liefst zodat die mensen hem af en toe nog kunnen opzoeken of in ieder geval in contact kunnen blijven met de nieuwe eigenaar.
Succes met zoeken. |
Dinsdag 27 November 2007 11:06 pm |
|
|
|
|
Sue
Moderator

|
Hoi Liz.. Las net mijn berichtje terug en zag dat er een smiley niet was doorgekomen. (Waarschijnlijk weer te snel gedrukt)
San: Is er inmiddels al een gezinnetje gevonden voor Binky waar hij evt naartoe zou kunnen?
Oja.. Er schenen nieuwe tabletten op de markt te zijn die de oorzaak van de allergie aanpakken. |
Dinsdag 27 November 2007 11:15 pm |
|
|
Kea009
Fladderaar
| Bink |
|
|
Hoi,
Ik zou Bink voor de kweek kunnen gebruiken als dit mag en als hij nog vrij is
Kea  |
Woensdag 28 November 2007 1:27 pm |
|
|
gino
Eitje
|
heeft binkie ondertussen al een nieuw huisje?
anders weet ik misschien wel iemand die interesse heeft |
Donderdag 10 Januari 2008 3:06 pm |
|
|
|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 28 Mei 2012 11:13 am
|
|
|
|