De advertentie van de Huisdiersuper

cites

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
hilli
Ervaren vlieger

cites  Reageer met quote  

hallow,
Ik heb gelezen dat ik cites nodig heb voor peppie en ik heb de oude eigenaren er al naar gevraagd maar die hadden er nog nooit van gehoord en hebben die dus ook niet maar nu is voor mij de vraag waar en hoe ik cites kan aanvragen voor peppie want lijkt me wel handig en echt nodig om te hebben......
Bericht Donderdag 4 September 2008 6:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nu zal ik waarschijnlijk ook heel dwaas overkomen maar wat zijn cites? Enfin, ik vraag het liever dan te doen alsof want wat ik nu niet ken kan ik maar leren kennen, kan ik weer wat slimmer worden Laughing
Bericht Donderdag 4 September 2008 9:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Cites is een certificaat die je volgens mij jaarlijks moet aan vragen als je een beschermde gaai hebt.
Bericht Donderdag 4 September 2008 9:42 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

MAar ik geloof ook dat als je een gaai hebt zonder cites, dit ook een heel gedoe is om het aan te vragen.

Nu ben je volgens mij ook strafbaar omdat je een beschermd dier soort hebt zonder daar papieren voor te hebben. Maar ik kan het ook fout hebben hoor. ik weet dat het een heel gedoe is ook met kweek. ieder jong met aangemeld en cites papieren aanvragen.
Bericht Donderdag 4 September 2008 9:43 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Op de 13e CITES conferentie, die gehouden werd van 2 tot 14 oktober in Bangkok werd de kleine geelkuifkaketoe ( Cacatua sulphurea) met alle ondersoorten, samen met de Amazona finschi op Appendix I geplaatst. Dit brengt mee dat alle handel in deze soort verboden is en dat eigenaars van deze vogels moeten beschikken over de vereiste CITES documenten.

De kleine geelkuifkaketoe is één van de 15 meest bedreigde papegaaiensoorten ter wereld. Dit enkel door de vangst voor de dierenhandel.
Bericht Donderdag 4 September 2008 9:49 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
Cites is een certificaat die je volgens mij jaarlijks moet aan vragen als je een beschermde gaai hebt.

Volgens mij hoeft dit niet jaarlijks hoor. Je krijgt als het goed is een certificaat bij de vogel. Evt kan de vorige eigenaar dit voor je regelen bij het CITES bureau omdat de geelkuif later op de appendix I lijst is gekomen. (Hoop dat ik het zo goed zeg)
Bericht Donderdag 4 September 2008 10:02 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

het is een moeilijk item. hier zijn bijna alle kaketoes zonder cites. je hebt de euro cites wat betekend dat ze wel in europa mogen worden vervoerd en verkocht maar niet daar buiten. onze ducorpsen hebben ook geen cites certificaat en volgens mijn man hoeft dat ook niet, terwijl ik wel zie dat ze op de lijst staan. misschien andere wetgeving. wat je eventueel kunt doen is hem laten chippen om aan te tonen dat hij wel staat ingeschreven en hij van jou is.informeer anders eens bij de cites die kunnen je preciezere info geven. en ook zeggen wat er te doen valt. waarschijnlijk hebben de vorige eigenaren de vogel gekocht zonder te weten dat hij legaal was en papieren nodig had. veel mensen zijn gewoon onwetend. daardoor krijgt de nieuwe eigenaar weer problemen als het puntje bij paaltje komt. maar aan de andere kant komt er niemand bij jou thuis controleren waar de papieren zijn. mocht je op reis gaan wordt er alleen naar een gezondheidsverklaring gevraagd en eigendomsbewijs. niet de cites.
Bericht Vrijdag 5 September 2008 7:21 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
hilli
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

ik had het gister ook gevraagd in wijhe en die zeiden ook al geen slapende honden wakker maken dus omdat we ze alleen in huis hebben en er niet mee handelen ofzow en naar het buitenland gaan we denk ik ook niet met ze maar goed we laten pappie in ieder geval wel chippen en nemen voor hun allemaal een paspoort hebben ze ook hun eigen papiertje haha ik had al rondgekeken op het internet over de cites maar het is wel een heel gedoe om het aan te vragen zag ik en de oude eigenaren hebben de cites ook niet maar goed dan laat ik peppie zonder cites en laat ik dr chippen en een paspoort.
Bericht Vrijdag 5 September 2008 12:07 pm
Wickingh
Fladderaar

Reageer met quote  

Als iemand zo'n advies geeft is het beter om het niet zo te formuleren op het www, zeker omdat hij een eigen zaak heeft.
Maar in dit geval heeft hij gelijk geen slapende honden wakker maken en je kan de vogel iig nooit meer verkopen.
Kort gezegd hadden de oude eigenaren je de vogel niet mogen verkopen, deze konden wel de cites aanvragen als ze kunnen aantonen dat de vogel voor het ingaan van de cites al in het bezit was.

Ducorpsen vallen in NL NIET onder de cites vogels, maar soms is dat elders anders geregeld,

mvg Frank
Bericht Vrijdag 5 September 2008 3:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zaterdag 22 November 2008 4:25 pm
  Berichten van afgelopen: